Consum

4.0

Dacă mă întrebi pe mine, acest criteriu este inutil atunci când vorbești despre un supercar echipat cu motor V10, aspirat natural și 640 de cai putere. Dar, de dragul discuției, Lamborghini declară pentru Huracan Tecnica un consum mediu (mixt) de 14.5 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși.

În oraș n-aș ști să-ți spun cât consumă, pentru că nu am rulat într-atât încât să fie concludentă valoarea indicată de computerul de bord. În extraurban, noi am parcurs în total cam 300 de kilometri de autostradă, drumuri naționale, diferențe de nivel și drum montan. 

La finalul zilei, bordul indica un consum cuprins între 15.1 și 15.9 litri la suta de kilometri. Adică 15.1 după ce am mers ușor, la o viteză constantă și așa mai departe, iar 15.9 după ce ne-am bucurat din plin de cei 640 de cai putere. 

Acum, în contextul actual, în care majoritatea rivalilor utilizează motoare V8 sau V6 turbo, singura comparație care mi se pare valabilă este cu Audi R8, echipat cu același V10 de 5.2 litri. Până la urmă, vorbim de aceeași mașină.

Germanii declară un consum mediu de 13.1/100 de km, deci mai puțin decât în cazul lui Huracan Tecnica, dar vorbim și de 20 de cai putere în minus (620 CP pentru R8).

În dreptul lui Ferrari F8 Tributo, echipat cu un V8 twin-turbo, avem înscris un consum de 12.9 litri/100 de km, iar Maserati MC20, cu al său V6 twin-turbo, consumă 11.6 l/100 de km.

 

 

  • inexorabil, joi, 24.08.2023 11:28

    Demult n-am mai avut onoarea/plăcerea de a citi un articol atât de reuşit (aproape ireproşabil...) pe AM (iar de regulă eu probez răbdarea de a parcurge cap-coadă ceea ce sesizez de la bun început că merită). Ştiţi butada (emisă de un clasic în viaţă) : iarna nu-i ca vara. Nici…V8 ca V10 (chit că motorul în speţă derivă de la un V8 de A.U. – apropo, tocmai din postura de fan OOOO decretez: singurul V8 al “ingolstadtienilor” de care nu se cade să te îndoieşti este un…”dizăl”, recte 4.2 TDI; toată viaţa îl voi recomanda, feroce chiar, dragă…Mafănikkk). Eh, “sufletul” de Lambo va avea întotdeauna aromă de V12, dar, într-adevăr, acest 5.2 V10 N.A. (deşi – subliniez: opinie pur personală – aş prefera oricând 5.0 V10 TFSI, 100 % concepţia lui A.U., başca exclusivist: doar pentru C6 RS 6) “te bagă în boală”. Totuşi, eu m-aş dedica break-ului de (înaltă) performanţă (de! – de felul meu, sunt net plebeic şi voi avea grijă prioritară ca doar aşa să cobor de pe planetă, între timp şi oprită, şi salvată :D), deşi realizez (în mod obiectiv) că – pe şosea, cel puţin – “ADN”-ul sport al supercarului (oricare!) nu admite comparaţie, implicit nici concurenţă. PS. Viitorul începe cu "V", dar se sfârşeste cu V.

  • Seriff, joi, 24.08.2023 12:11

    Daca nu are stecher tot degeaba.

  • ds, joi, 24.08.2023 13:13

    "sistemul de dezactivare a cilindrilor, pentru un consum redus de combustibil." : ))))) Sistemul ăsta cred că e pus la mișto. Sau cumva să nu aibă propietarul mustrări de conștiință.

  • ds, joi, 24.08.2023 14:01

    * proprietarul ... că de când tot zic că fontul acesta este greu lizibil...

  • Apa plata cu lamaie, miercuri, 13.09.2023 19:39

    Pret model testat 304.000 €! Atââât!!! (Programul "rabla" + împrumut bancar pe "nn" ani )