Tinuta de drum
De-a lungul timpului, BMW a fost unul dintre puținii constructori care a ținut să ofere mașini cu un o ținută de drum orientată către sportivitate. Iar cu noul Seria 1 și cu trecerea la o platformă cu roți motrice față, acest lucru putea genera o "breșă în matrice".
Partea bună este că inginerii au integrat pe modelul de clasă compactă un sistem special pentru controlul tracțiunii. Acesta a fost introdus în premieră pe i3 S și propune o tehnologie instalată la nivelul unității centrale de comandă, și nu în dreptul unității DSC (Dynamic Stability Control). Astfel, timpii de transfer se îmbunătățesc, iar nemții spun că reacția sistemului este de 10 ori mai rapidă. În același timp, tehnologia limitează și fenomenul de subvirare, specific mașinilor cu roți motrice față. Alături de acest sistem, BMW introduce și Performance Control, sistem care gestionează inteligent frânele pentru un control și mai bun atunci când vrei să duci lucrurile la limită.
Ținuta de drum a versiunii M135i xDrive este una echilibrată, modelul de clasă compactă având un comportament aproape neutru, cu mici momente subviratoare.
În modul Comfort, suspensia absoarbe cu încredere neregularitățile de la nivelul asfaltului, însă pe denivelările scurte apar vibrații și uneori și sunete mai puțin plăcute. Știu că vorbim despre un Hot Hatch, dar cred că în modul Comfort nemții puteau veni cu o setare și mai "moale". În modul Sport suspensiile devin mult mai rigide și, bineînțeles, mai greu de suportat pe drumurile din orașe. Nu vă recomandăm această setare în mediul urban, mai ales că nu se potrivește deloc cu mediul.
Poziția la volan este joasă și îți permite să "citești" rapid comportamentul mașinii, iar direcția oferă un feedback excelent chiar și în modul Comfort.
Absolut nicio tehnologie nu bate la ora actuala tehnologia Diesel. Cum s-a vazut si in testul asta. 11 l/100 de km... cu 40% din distanta parcursa in extraurban... nu stiu... ma rog... fiecare alege sa-si cheltuie banii cum crede de cuviinta. Personal, eu nu vreau sa cheltuiesc mult pe combustibil. Mai ales ca nu vad niciun mare avantaj la Otto fata de Diesel. E doar un pic mai silentios. In rest, ai doar dezavantaje fata de Diesel. Si in conditiile astea, toata presa injura Dieselul. Daca asta nu e distopie, nu stiu ce e.