BMW Seria 1

BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8
4.3
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai, joi, 16 ianuarie

Noua filozofie

Noua generație BMW Seria 1 a fost prezentată la jumătatea anului trecut. Modelul producătorului german nu a trecut doar printr-un tratament estetic, ci a "suferit" transformări majore direct pe "coloana vertebrală". Pentru prima dată în istoria lui Seria 1, modelul de clasă compactă renunță la platforma cu roți motrice spate și adoptă o arhitectură cu punte motoare față.

Nu este pentru prima dată când BMW propune clienților o astfel de rețetă, însă decizia oficialilor pare de această dată ceva mai greu de digerat de fanii mărcii.

Trecerea la noua arhitectură a adus atât o mulțime de modificări în ceea ce privește proporțiile, iar aceste lucruri se traduc diferit în limbajul de design. În același timp, lungimea și ampatamentul sunt mai mici, în timp ce spațiul oferit la interior crește.

Primul contact cu noua generație BMW Seria 1 l-am avut cu versiunea de top M135i xDrive.

 
  • PMC, joi, 16.01.2020 12:01

    Absolut nicio tehnologie nu bate la ora actuala tehnologia Diesel. Cum s-a vazut si in testul asta. 11 l/100 de km... cu 40% din distanta parcursa in extraurban... nu stiu... ma rog... fiecare alege sa-si cheltuie banii cum crede de cuviinta. Personal, eu nu vreau sa cheltuiesc mult pe combustibil. Mai ales ca nu vad niciun mare avantaj la Otto fata de Diesel. E doar un pic mai silentios. In rest, ai doar dezavantaje fata de Diesel. Si in conditiile astea, toata presa injura Dieselul. Daca asta nu e distopie, nu stiu ce e.

  • Anonim, joi, 16.01.2020 12:18

    La drum lung si mai ales pe autostrada nu bate nimeni dieselul la consum ! Nu degeaba toate camioanele , autocarele , dubele merg pe motorina . Cat despre masina testata este o cutiuta cu prea multi cai putere nu cred ca o sa rupa la vanzari cel putin in varianta asta de motorizare .

  • skoda, joi, 16.01.2020 13:51

    Aceasta masina este doar o cutie cu 4 roti mult prea scumpa pentru ce ofera si grila aia in forma de rinichi tot nu o suport. Aia de la Bmw sunt chiar atat de prosti din moment ce nici macar nu stiu sa faca o grila ca lumea si ofera acesti doi rinichi pe post de grila.Un hachback oras cu care oricum cei iesi putin pe autostrada si printr-o calatorie cu motor destul de puternic dar foarte scumpa(porneste de la 30.000 iar modelul testat este 62.705 deci foarte scump si nici macar nu e suv de teren cu portbagaj mare si spatiu mare)

  • someone, joi, 16.01.2020 17:59

    @ cornel: intrebare: versiunea M135 vine si cu manuala? daca tot e vorba despre un driving machine

  • LoL, joi, 16.01.2020 19:13

    Deci aproape 70 de mii pt un 2.0T. Superb!

  • Andrei, joi, 16.01.2020 22:41

    O masina ridicola. O tractiune fata si 4 cilindri de 62000 euro (uneori impinge si spatele). Cat despre avantajele Diesel-ului, in afara de consum nu exista alte avantaje. Discutia legata de consum la o masina de 62000 euro este si mai ridicola.

  • inexorabil, joi, 16.01.2020 23:37

    @PMC, confirmând afirmaţia lui @Andrei, avantajele concrete şi ştiute de toată lumea ale Diesel-ului se numesc consumul şi cuplul motor. Totuşi, niciodată un Diesel nu va putea concura, ca rafinament şi sportivitate, cu un Otto – nu este numai concluzia mea (“întâmplător” aflându-se şi specialişti printre dânşii). Dacă vrei, totuşi, un Diesel foarte bun, îţi pot vinde…Insignia mea biturbo. Am dat 13.500 € pe ea, când era rulată 175.000 km. Acum a ajuns la 207.000 km şi motorul nu dă niciun semn că ar fi “obosit”. Demarajul nu pare grozav (undeva la 9 sec. de la 0-100 km/h), dar, din viteza a treia încolo, devine rachetă la depăşiri…Totul merge brici pe ea (funcţii, comenzi, senzori fel de fel, navigaţia de origine Buick, clima dual-zone, conectivitatea Wi-Fi, cameră marşarier ş.a.m.d.). Şi ai avea cam tot ce ţi-ar trebui, ba încă mai mult decât ţi-ai dori…Ceea ce cu siguranţă nu există se cheamă sistemul de comunicaţii OnStar, ajuns la Opel abia prin 2016. Revizii efectuate doar la reprezentanţă (carnet de service la zi, devize, facturi). Este un Diesel capabil de viteze foarte mari (chiar dacă este un JTD la bază, ameliorat însă de GM Powertrain Europe, cu sediul în Torino). Îmi dau seama că uzura morală (maşină produsă în 2014) reclamă o scădere considerabilă a preţului de vânzare, aşa că 10.000 € reprezintă, în opinia mea, o valoare justă. Mai jos n-aş putea accepta, că doar scrie “limuzină” în talonul ei. De ce vreau să “scap” de ea? Fiindcă ţintesc una practic identică (arhitectural), dar cu semnătură OPC, adică (vârful de gamă pe) benzină…Nu fiindcă m-aş fi săturat de ea sau fiindcă ar prezenta “vicii ascunse” (nici vorbă de aşa ceva). Eu nu sunt şi nici nu-mi permite conştiinţa să devin samsar.

  • mk8, vineri, 17.01.2020 08:23

    Greu de inteles de ce 2 test drives la aceeasi masina stim motivatia cu oferitul dar puteti refuza TopGear a comparat M135x.ul cu AMG35 daca tot baga aceiasi cai putere la mica intelegere si amindoua au fost rau criticate cu mercedes desfiintat

  • cornel.socariciu, vineri, 17.01.2020 09:42

    @someone Doar automată pentru M135i xDrive.

  • Ionut, sâmbătă, 18.01.2020 22:38

    @Cornel Șocariciu Cum ti s-a parut ca tinuta de drum feeling comparativ cu un Focus ST?

  • andrei, duminică, 19.01.2020 14:11

    frumos motor. dar am o intrebare: in ce tara te poti bucura de el? ca in romania sigur nu. cand stai bara la bara e irelevant cati cai ai. cand vrei sa mergi legal la fel (si asta ar trebui sa facem toti, ca soferi), deci unde poti sa ii dai in goarna si sa fie si legal? nu veniti cu povestile cu germania ca am fost, nu ai 20km linistiti fara o limita ca se lucreaza la vreo banda de autostrada. nici nu apuci sa ii dai mult ca gata, alta limita.