Motor / Transmisie
Ajuns la a treia generație, BMW Seria 1 continuă tradiția și propune și o versiune de top. În cazul de față, vorbim despre varianta M135i xDrive.
Primele generații care au purtat indicativul M și au trecut și prin mâinile inginerilor diviziei de performanță mizau pe motoare de 3.0 litri cu șase cilindri, însă pentru noul Seria 1, BMW a schimbat complet rețeta.
Sub capota versiunii M135i xDrive se află cel mai puternic motor de serie pe benzină cu 4 cilindri din portofoliul BMW. Acesta dezvoltă 306 cai putere între 5.000 și 6.250 rpm și 450 Nm începând cu 1.750 rpm.
BMW propune mai multe hărți (a se citi moduri) pentru funcționarea motorului, de la Eco Pro la Sport. În modul Eco Pro, răspunsul motorului la impulsurile trimise prin intermediul accelerației este ușor întârziat. Nu vei aștepta mult până vei primi reacția acestuia, însă agilitatea propulsorului se simte ușor anesteziată.
În modurile Sport/Sport Individual, motorul de 2.0 litri răspunde extrem de rapid și vioi, iar uneori, o apăsare brutală a pedalei de accelerație poate duce și la apariția unui comportament necivilizat din partea acestuia. Indiferent cum pui problema, în Sport sau Sport Individual trebuie să ai reflexe bune și atenția orientată doar către condus (aviz celor care obișnuiesc să facă și alte lucruri în timp ce condus) dacă nu vrei să fii suprins de reacțiile rapide ale motorului.
În modul Sport, sunetul motorului devine mai expresiv, însă nu are acea dramă cu care eram obișnuiți.
Resursele sunt gestionate de o transmisie automată Steptronic Sport cu opt rapoarte. În modul Eco Pro am simțit cum transmisia are mici bâlbâieli pe retrogradare, însă senzația oferită nu este una care pe care să nu o poți trece cu vederea. În modul Sport, cutia este extrem de rapidă și uneori, brutală (produce și mici smucituri în momentul schimbărilor de treaptă). În funcție de cât de mult îți dorești să te implici în acest proces, transmisia poate fi controlată și manual, fie cu ajutorul selectorului de pe consola centrală, fie prin intermediul padelelor aflate în spatele volanului.
Este greu să găsești greșeli făcute de perechea motor-transmisie, însă habitaclul nu este la fel de animat fără sunetul unui șase în linie.
Absolut nicio tehnologie nu bate la ora actuala tehnologia Diesel. Cum s-a vazut si in testul asta. 11 l/100 de km... cu 40% din distanta parcursa in extraurban... nu stiu... ma rog... fiecare alege sa-si cheltuie banii cum crede de cuviinta. Personal, eu nu vreau sa cheltuiesc mult pe combustibil. Mai ales ca nu vad niciun mare avantaj la Otto fata de Diesel. E doar un pic mai silentios. In rest, ai doar dezavantaje fata de Diesel. Si in conditiile astea, toata presa injura Dieselul. Daca asta nu e distopie, nu stiu ce e.