Calitate / Pret
Noua generație BMW Seria 1 poate fi comandată pe piața din România atât cu motoare pe benzină, cât și cu unități diesel. Cea mai accesibilă versiune poartă indicativul 118i și este echipată cu motorul de 1.5 litri cu trei cilindri care oferă 140 de cai putere și 220 Nm. Prețul de pornire pentru varianta de mai sus este de 27.600 de euro, atunci când vei miza pe o cutie manuală cu șase trepte.
În cazul versiunii M135i xDrive, prețul de pornire ajunge până la 48.600 de euro. Sună mult, însă vestea interesantă este că, pus în contextul pieței și al concurenților direcți, acest preț este cel mai "accesibil" din zona hot hatch-urilor premium.
Mercedes-AMG A35 4Matic are un preț de pornire de 48.800 de euro, cu doar 200 de euro mai mult decât M135i xDrive, în timp ce Audi S3 Sportback îți poate da calculele peste cap, în condițiile în care, pe piața din România, modelul constructorul din Ingolstadt are un preț de 51.200 de euro.
La nivelul listei de dotări care intră în acest preț, cele trei modele concurente oferă aproximativ aceleași lucruri, poate cu un plus pentru Audi. Care e, însă, și cel mai scump. Cert e că în niciunul dintre cazuri nu vorbim de dotări spectaculos de bogate, iar dovada este faptul că, în echiparea testată, mașina din imagini costă aproape 63.000 de euro.
O sumă imensă pentru o compactă, dar - asta e realitatea anului 2020 - decentă dacă o raportăm la concurenții direcți.
Absolut nicio tehnologie nu bate la ora actuala tehnologia Diesel. Cum s-a vazut si in testul asta. 11 l/100 de km... cu 40% din distanta parcursa in extraurban... nu stiu... ma rog... fiecare alege sa-si cheltuie banii cum crede de cuviinta. Personal, eu nu vreau sa cheltuiesc mult pe combustibil. Mai ales ca nu vad niciun mare avantaj la Otto fata de Diesel. E doar un pic mai silentios. In rest, ai doar dezavantaje fata de Diesel. Si in conditiile astea, toata presa injura Dieselul. Daca asta nu e distopie, nu stiu ce e.