Interior
Trebuia să fie un interior de Seria 3, dar suficient de condimentat pentru o teleportare în liga Rock Star. Și fix astale-a ieșit nemților cu M3 și M4. O calitate a materialelor și a fabricației căreia nu am ce să-i reproșez. Personal, consider că BMW oferă printre cele mai bune interioare de pe piață în zona premium. Da, este o discuție lungă, dar poate o să-mi justific punctul de vedere la un eventual The 7. Și nu aș dori să confundăm calitatea materialelor cu designul.
M3 și M4 au primit acces la culori. Slavă Domnului! Faptul că poți avea piele albastră, galbenă sau portocalie la interior, hrănește copilul din tine. Să nu uităm că adultul de astăzi are alte repere valorizante decât puștiul care își alege o caroserie drept idol și o așterne, mai nou, ca wallpaper pe laptop, tabletă sau telefon.
Dar, cred că producătorii au datoria, în cazul unor astfel de modele, să păstreze acel gram de nebunie care poate aprinde pasiunea în sufletul unui copil. Un volan tipic M, aici mă refer la calibrul lui. Priza este și ea excelentă.
Scaunele sport de serie sunt excelente, însă mi-au lăsat impresia că ar oferi o poziție la volan vag mai înaltă decât idealul. Ai reglaje suficiente pentru a găsi poziția corectă la volan.
Nu lipsesc clasicele butoane roșii M1 și M2, care îți permit salvarea a două presetări distincte pentru mașină.
Scaunele scoică sunt senzaționale, poziția la volan parcă este o idee mai joasă, dar sunt scaune anti-condus pe o fesă și cu încheietura mâinii pe volan, la ora 12. Același efect îl au și când vine vorba de o poziție la volan de tipul ”alunecat în fotoliu”. O poți încerca, dar unele piese componente, ale tale, nu ale mașinii, vor protesta vehement. Vezi insula de carbon dintre picioare.
Bineînțeles, sunt scaune pe care le recomand doar dacă plănuiești utilizarea mașinii în weekend și pentru circuit, întrucât, pentru o utilizare cotidiană, puțini sunt cei care le vor accepta.
M3 poate juca, fără nicio problemă, rolul de mașină de familie. Spațiul în spate este bun pentru doi adulți, dar mai greu cu trei. Avem un portbagaj cu un volum de 480 litri și nici M4 nu dezamăgește cu ai săi 440 litri.
În schimb coupe-ul este pentru voi doi, ocazional mai poți înghesui pe cineva în spate doar pentru a-l face invidios pe povestea de pe locurile față.
Nu că ar conta, de fapt la cât scoți din cont pentru mașină nu prea te interesează ce bani dai pe benzină dar, cu un consum de 50% pe circuit, depășește consumul unui monopost F1. Îmi place punctul patru de la "Ne-a plăcut" - Faptul că poate fi utilizat zilnic. Și... să nu uit, culoarea tapițeriei: oribilă!