Siguranta
Specialiștii de la EuroNCAP nu obișnuiesc să testeze versiuni cu facelift, motiv pentru care ”noul” BMW Seria 2 coupe nu a primit un calificativ din partea organizației. Cu atât mai mult noul M2 Competition, o versiune de nișă în cazul căreia mașinile sacrificate ar însemna un efort nejustificat de volumul de vânzări.
Mai mult, odată cu importul motorului de pe M3/M4, nici măcar structura de siguranță din zona frontală nu mai e aceeași, pentru că M2 Competition se transformă în cu totul altă mașină în caz de impact decât cea din care derivă.
În aceste condiții necunoscute, nu putem decât să amintim lista de sisteme de siguranță activă și de pachete de siguranță pasivă în ceea ce-l privește pe noul M2 Competition. Și să concluzionăm că e îndeajuns de generoasă petru cerințele anului 2018.
Pachetul Driving Assistant ascunde majoritatea elementelor de acst tip: sistemul de avertizare în caz de coliziune frontală te avertizează din timp de prezenţa altor automobile sau pietoni. Sistemul de avertizare la părăsirea benzii de circulaţie te avertizează în cazul unei schimbări neintenţionate de bandă, iar sistemul de asistenţă Attentiveness Assistant îți recomandă să iei o pauză dacă ai condus prea mult și camerele și senzorii detectează urme de oboseală în comportamentul tău la volan. Asistentul la parcare te asistă în timpul manevrelor în spații strâmte, iar cititorul de semne de circulație se transformă într-o a doua pereche de ochi atentă la indicatoare.
Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane