Calitate / Pret
În zona coupe-urilor premium de performanță, noul M2 Competition se așază între CLA și Cayman când vine vorba de preț. Cert e că, odată cu apariția noii versiuni, prețul de acces la cel mai puternic Seria 2 Coupe crește serios, ajungând la 66.000 de euro pentru varianta cu manuală și la 70.000 de euro pentru automată.
Asta înseamnă că CLA45 AMG este cu 13.000 de euro mai ieftin, în timp ce Cayman este cu 11.000 de euro mai scump. Iar dacă prețul este un reper major în decizia de achiziție, M2 Competition pierde în fața rivalului de la Mercedes. Asta dacă poți să treci peste faptul că "patru portiere" și "coupe" erau până nu demult antonime care n-ar fi trebuit să aibă loc în aceeași frază.
Partea bună pentru BMW este că, dacă banii nu sunt neapărat o problemă, la preț de Cayman poți miza pe M4, care costă la fel de mult.
Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane