Interior
Nu vă așteptați la revoluții estetice sau practice în interiorul lui M2 Competition. Modelul bavarez nu a prins valul de modificări intrate în gama BMW odată cu noul X5 și semnate de noul Seria 3, astfel că modificările mai serioase vor aștepta încă vreo 3-4 ani până să fie semnalate în habitaclul acestui model.
Partea bună e că ADN-ul acestei mașini te va face să simți vreodată nevoia de mai mult. Știi pentru ce cumperi un M2 Competition, iar meniul nu include niciodată transportul mobilei împachetate sau nu, transportul familiei cu 2-3 copii sau transportul unor pachete agabaritice. Apoi, la nivel estetic și tehnologic, know-how-ul BMW se resimte peste tot prin habitaclu, chit că discutăm de un interior pe care bavarezii îl afișează deja de câțiva ani. Trecut prin viață nu înseamnă însă neapărat prost. Poate doar demodat.
În principiu, însă, cuvântul de ordine la interiorul lui M2 Competition este "negru". Între tururile de circuit de pe Ascari care mi-au provocat masiv glandele sudoripare și sesiunea de test de pe șoselele din jur nu am apucat să observ la capitolul pete de culoare decât butonul roșu care pornește motorul, centurile roșii și badge-ul M2 iluminat de pe spătarul scaunelor. Cam atât la capitolul noutăți estetice.
În rest, nu se schimbă nimic major: în M2 Competition ai două locuri în spate pe care adulții le pot folosi doar dacă e neapărată nevoie, iar portbagajul rămâne, la cei 390 de litri ai săi, într-o zonă gri aflată între util și limitat.
Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane