Tinuta de drum
Când ai condus ultima dată o mașină care te îmbracă perfect, care răspunde instantaneu la orice comandă, care dansează impecabil pe viraje, care intră în joc și te ajută de fiecare dată când ai nevoie de dans, care devine o armă pe alocuri malefică atunci când asfaltul șoselei se transformă în covorul impecabil al circuitului și care duce mai departe caracteristicile unui model care au transformat M într-o literă accesibilă maselor?
Se întâmplă des să găsești bucăți de strălucire într-o mașină, dar se întâmplă foarte rar să te întâlnești cu o mașină care bifează majoritatea caracteristicilor pe care le cauți într-un model pur sportiv.
Pe șosea, M2 Competition se comportă ca un Hot Hatch scăpat la butoiul cu putere și care pare că în viraje se agață cu un pinten invizibil de asfalt, ajutat și de un centru de greutate mai coborât. Pe circuit, mașina are capacitatea de a lucra constant la turații mari fără să aibă nevoie de pauze de respirație. În plus, setul de suspensii și direcția sunt dublate de atingerea baghetei inginerilor M, care transformă M2 Competition într-o mașină căreia îți este aproape imposibil să-i găsești valența subviratorie.
Fiecare milimetru al cursei volanului este utilizat în mod util, iar cele două butoane M1 și M2 de pe volan au talentul de a transforma și mai mult mașina în funcție de ceea ce-ți dorești de la ea. Cel mai atrăgător buton este M2, care liniștește parțial sistemele de asistență activă și-ți dă ocazia de a te bucura pe circuit de o mașină făcută pentru școlile de drift. Pentru că această combinație uluitoare dintre cei 550 Nm și direcția de bisturiu te ajută să arunci spatele mașinii în dans cu o simplă apăsare a pedalei de accelerație și cu 5 grade de impuls pe coroana volanului, cu toată opoziția anvelopelor Michelin Super Sport. Dacă ai la dispoziție o halcă largă de asfalt pe care să-ți faci legal toate poftele, M2 Competition va deveni instantaneu un aliat al distracției.
Singurul element care a dat semne de oboseală pe tururile consecutive de pe Ascari conduse dintr-un pace car de însuși Bruno Spengler, pilot BMW în DTM, au fost frânele. Consistența lor a avut de suferit după câțiva kilometri în ritm alert, chiar dacă inginerii bavarezilor au suplimentat sistemul de frânare cu discuri mai mari (400 de milimetri pe față, 380 de milimetri pe spate) și cu etriere superioare ca performanțe (6 pistoane pe față, 4 pe spate). Poate că un set de frâne ceramice ar fi fost ceva mai inspirat pe dansul de pe circuit. Dar pe șosea nu cred că vei simți vreodată nevoia unui sistem de frânare mai performant.
Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane