Interior
Deși BMW i4 a fost lansat concomitent cu fratele său mai mare, BMW iX, modelul bazat pe platforma lui Seria 4 Gran Coupe nu a primit toate „bunătățile” oferite pe SUV-ul electric. Asta se vede mai ales la interior.
Comparativ cu restul gamei BMW din acest moment, i4 se diferențiază printr-un bord diferit. Deasupra planșei de bord vei observa același ecran curbat uriaș pe care îl văzusem și în BMW iX. Acesta e compus din două ecrane, fiecare cu un rol bine stabilit: un instrumentar de bord în spatele volanului și o parte dedicată sistemului multimedia.
În rest, totul e la fel ca într-un Seria 4 Gran Coupe. Finisajele au aceeași calitate (a se citi foarte bună), iar materialele folosite sunt demne de eticheta „premium”. Modelul nostru purta piele Vernasca pe scaunele opționale M Sport, care oferă susținere laterală exemplară, fără a scădea nivelul de confort oferit. Plasticul folosit pe bord sau pe partea superioară a panourilor ușilor este moale, în timp ce zona de mai jos e decorată cu un material ceva mai tare.
Spațiile de depozitare sunt decente, mai ales cele din uși sau cotieră, dar nu ies din tiparele unui „coupe cu 4 uși”. Apropo de această definiție, i4 se simte un pic mai înghesuit la interior decât frații săi cu motoare termice, iar poziția la volan e subtil mai înaltă.
Diferențele se simt mai ales în zona din spate, pasagerii de acolo având mai puțin spațiu decât în modelele termice. Dacă ai peste 1.70 metri înălțime, s-ar putea să suferi de un pic de claustrofobie.
Din fericire, ergonomia nu a avut la fel de mult de suferit. Aici i4 stă mai bine decât iX, având o combinație de vechi și nou, bine implementată. Deși avem de-a face cu noul sistem de operare iDrive 8, multe din butoanele clasice de pe modelele BMW, butoane cu care suntem deja obișnuiți, au rămăs acolo unde le știm. Ajustarea scaunelor se face la fel ca înainte, butoanele pentru funcții multimedia sunt la locul lor și avem chiar și același volan.
Spațiul de depozitare din portbagaj este și el neschimbat (470 de litri), dar nu avem și un spațiu suplimentar în partea din față, acel așa-numit „frunk”. Comparativ, Tesla Model 3 Performance oferă 561 de litri și adaugă și un spațiu suplimentar sub capotă de 88 de litri. Audi e-Tron GT oferă doar 405 litri de spațiu pentru bagaje în portbagaj, dar și 85 de litri sub capotă.
BMW i4 M50 poate fi și un foarte bun partener pentru călătorii prin oraș. Izolarea fonică este foarte bună, în pofida lipsei ramelor din jurul geamurilor ușilor, mașina este confortabilă și foarte silențioasă, având în vedere lipsa unui motor termic. Pe modelul M Performance vei primi și BMW IconicSounds Electric, un pachet de sunete pompate prin difuzoarele mașinii, creat de nimeni altul decât Hans Zimmer, omul care a creat coloana sonoră a unor filme celebre precum „Gladiatorul” sau „Pirații din Caraibe”.
349 kilometri pe autostradă la 130 km/h, deci fără să dai cu biciul pe de-a-ntregul în toți cei 544 CP și 795 Nm posibil a fi livrați, mă întreb cui folosește o cheltuială de cel puțin 66.000 de euro pentru o autonomie destul modestă. Probabil nu la prea mulți le dă mâna să o folosească mai mult pe post de mașină de oraș.