Performante
Orice mașină cu litera M în nume vine cu anumite așteptări atunci când vorbim de performanțe. Puteți să îi spuneți „efectul M”. E un nivel de așteptări pe care BMW l-a ridicat de-a lungul celor 50 de ani de când divizia M a fost înființată.
Conform celor de la BMW, cei 544 CP și 795 Nm de cuplu livrați de motoarele electrice atunci când se activează Launch Control, ar trebui să propulseze această mașină de 2.3 tone până la 100 km/h în doar 3.9 secunde. Testul meu a arătat chiar un timp mai scurt, de 3.8 secunde. De aici și până la viteza maximă de 225 km/h, mașina trage constant și fără niciun fel de ezitare.
Rivalele lui i4 M50 menționate anterior se așează de ambele părți ale spectrului, cu Tesla Model 3 Performance atingând viteza de referință în 3.3 secunde, în timp ce Audi e-Tron GT are nevoie de 4.1. Ambele rivale au viteze maxime mai mari, totuși, de la 261 km/h pentru american, până la 245 km/h pentru modelul cu patru inele.
349 kilometri pe autostradă la 130 km/h, deci fără să dai cu biciul pe de-a-ntregul în toți cei 544 CP și 795 Nm posibil a fi livrați, mă întreb cui folosește o cheltuială de cel puțin 66.000 de euro pentru o autonomie destul modestă. Probabil nu la prea mulți le dă mâna să o folosească mai mult pe post de mașină de oraș.