Renault Megane

3.9
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, luni, 16 iulie

Ultimul suflu

Renault Megane facelift este oferit şi pe piaţa din România în compania motorului 1.6 dCi Energy de 130 CP. Unitatea înlocuieşte vechiul 1.9 dCi, nefiind vorba de vreun frate mai evoluat al propulsorului 1.5 dCi. Cu acest 1.6 dCi, Renault se luptă pe ultima sută de metri cu rivalii din segmentul C alături de colecţia 2012 a lui Megane, model care îşi aşteaptă înlocuitorul.

Noua motorizare aduce un suflu mult aşteptat în gama Megane, dar ridică o întrebare - de ce aşa de târziu şi de ce atât de puţin? Oferta include doar o versiune de putere şi o singură transmisie.

  • Mafia, luni, 16.07.2012 19:31

    130cp?La cat consuma,se mai crede si eco.Atata putere are si un Auris HSD,ba chiar putin mai mult 136cp,si bineinteles ca are si un consum mult mai economic si o fiabilitate mult mai promitatoare.De exemplu au ajuns foarte multe Toyote Prius hybrid care fac taxi,in marile orase,in Londra in New York,iar aceste masini au ajuns chiar la 400,500 mii de km rulati in interiorul oraselor pe acelasi set de baterii.Deci nu este o problema de fiabilitate.

  • RS, luni, 16.07.2012 20:21

    Masina isi merita banii. Sasiu Renault Sport, interior rafinat cu evidenta tenta sportiva si un motor diesel de referinta pe segment. Se pare ca toate astea nu cantaresc prea mult pentru un Sebastian Toma care noteaza la minusuri "design-ul vechi de aproape cinci ani"de parca ar avea vreo importanta... masina arata sau nu arata bine! Ori daca asta-i design de 3.5 stele... E clar ca Sebastian Toma e mult prea subiectiv. As cere ca pe viitor testele sa fie realizate de altcineva mai pregatit.

  • LauCalin, luni, 16.07.2012 22:11

    Mi se pare o nota cinstita. Cam ce spune Sebastian Toma am incercat de atatea ori a spun si eu. dar ce sa-i faci, daca spui ceva (ce nu trebuie in opinia unora despre Renault) este un demagog care uraste marca asta. Interesanta gandire. Megane 3 s-a dovedit ca este o masina fiabila care cand a aparut cam era referinta segmenutului. A fost o evolutie in fata concurentei si un pas mare pentru Renault fata de Megane 2, insa intre timp concurenta a evoluat si ea. A se observa ca masinile care au punctaj mai bun sunt mai noi pe piata decat Megane 3. Sa vedem urmatoarea ce va putea.

  • aliosa23, luni, 16.07.2012 22:12

    @Mafia Si bateriile mele de la telecomanda ma tin de peste 3 ani, si nu le laut. Culmea, nu sunt japoneze...

  • @LauCalin, luni, 16.07.2012 22:20

    "A se observa ca masinile care au punctaj mai bun..." A se vedea ca masinile care au un puctaj mai bun n-au nicidecum 1.6 diesel, ci motoare pe benzina sau diesel de 2 litri mai puternice. Deci comparatia nu e corecta.

  • LauCalin, luni, 16.07.2012 22:27

    Probabil nu te-ai uitat cu atentie: avem Hyundai i30 de 1.6 (128 si 110 CP), Focus 1.6 TDCI (115 CP), Mazda 3 CD116 (tot motor de 1.6) . In rest cam ai dreptate.

  • 2-10, luni, 16.07.2012 23:02

    @LauCalin Si care din cele amintite ofera performante superioare? Megane - 130CP, viteza de top 205km/h, 0-100km 9.8 sec - 3 stele Hyundai i30 128CP, viteza top 197km/h, 0-100km/h in 10.9 sec - 4 stele Ford Focus 115CP, viteza top 193km/h, 0-100km/h in 10.9 sec - 4.5 stele Mazda 3 116CP, viteza 186km/h, 0-100 in 11 sec - 4 stele. Fiat Bravo si Golf tot prin zona. (toate motoare 1.6 diesel) Unde-i obiectivitatea? Comparam mere cu pere?

  • LauCalin, luni, 16.07.2012 23:44

    Bine mai ca ii dati voi, fani Renault lectii de jurnalism lui Sebastian Toma. Daca cei de la Automarket "pupau in teava de esapament" Magane-ul asta erau adevarati jurnalisti. Baiatul asta nu spune ca Masina e slaba, dar voi nu prea intelegeti decat stele si clasament final cand vedeti un drive test. De citit si mai ales de inteles, mai greu. Masina asta nu este una sport, asa ca performantele dinamice nu sunt chiar o prioritate. Vorbim cumva de Megane RS, Mazda 3 MPS sau Focus RS? Este vorba de o masina de famile care nu e gandita sa "manance asfaltul" cand ii dai "blana". Asa ca performantele dinamice sunt mai putin importante decat consumul de exemplu, unde Megane se pare a sta cel mai bine din segment. Si daca te concoleaza cu ceva, sunt masini care la drive test ies mai mereu pe la mijloc sau ultimele, dar se dovedesc a fi mult mai fiabile si mai ieftine. Ori asta eu zic ca conteaza mai mult decat 0-100 km/h si viteza maxima. Pentru ca repet, in cazul de fata, nu vorbim de masini gandite sa fie devoratoare de kilometri cu peste 200 km/h. Intelegi?;)

  • 745, marţi, 17.07.2012 00:27

    sincere felicitari domnului Sebastian Toma pentru articol. cam atat merita actualul Megane la ora actuala, generatia viitoare mai vedem... Nu stiu daca ati observat dar singurii fani ai unei marci auto care folosesc cuvinte atat de pompoase si elogioase precum "de top" "de referinta" "cea mai cea" etc. sunt fanii Renault. De obicei acesti oameni sunt niste oameni mici, cu Logan by Reno sau vreun Renault pe 3-5 ani in rate de maxim 10-12k euro... Eu nu zic ca marca Renault este una proasta, dar fanii VW care au atatea motive sa elogieze marca lor nu sar imediat cu gura si constatari ca "bueeeey a noastra e cea mai tare", fanii Peugeot saracii care aveau 1.6 HDI diesel common-rail + overboost + volanta dubla + FAP din 2004 cand renault vindea 1.9 dti-uri nu sar cu gura sa se laude, sau sa zica vrem putina liniste totusi pentru ca noi faceam asta de acum 8 ani... cei de la Ford la fel care aveau de mult timp un 1.6 diesel, aia cu japoneze se amuza de astia cu Reno si in general si de noi cei cu nemtesti, numai voi astia cu coreene, chinezarii si reno vorbiti la superlativ cand altii inventau apa-calda de acum multi multi ani in mai toate domeniile.... fac apel la putina decenta, informare si poate mai multa auto-educare, ca si o curca ar rade de comentariile unora cu Reno. Stima

  • @2-10, marţi, 17.07.2012 00:43

    se compara kw cu kw nu cmc cu cmc... deci daca vrei o masina cu putere intre 130-140 cp intr-o anumita marja de pret poti sa iti cumperi masinile enumerate in articol, mai rafinate si mai rapide.... care consuma la fel de putin dar care sunt mai scumpe la impozitul anual cu soc! 50-100 ron! deci, tu ce ai cumpara? un motor strangulat de 1.6 proaspat aparut pe piata, netestat, sau un 2.0 tdi CR prezent de cativa ani pe piata, un 2.0 hdi care a ajuns deja la generatia a 3-a pus pe multe modele de la alte marci, un 2.2 ctdi de la honda care a luat 24 de premii sau o mazda cu fiabilitate renumita? toate astea mai ieftine decat un reno...ce blasfemie.... ganditi si voi mai rational.

  • VMA, marţi, 17.07.2012 08:23

    E vorba de obiectivitate aici. Pe Automarket, testele cu jurnalisti diferiti nu vor avea niciodata acelasi rezultat. In conditiile in care singurele criterii la capitolul "Performante" sunt 0-100 si viteza maxima, nu este prea mult loc de interpretari. Sunt date concrete, palpabile, cu cifre reale, nu e ca la design sau tinuta de drum, unde e discutabil in functie de preferinte. 2-10 are dreptate.

  • horea1979, marţi, 17.07.2012 09:09

    eu nu zic ca merita 5 stele dar nici 3.9. e cel mai bun motor diesel de 1.6 existent pe piata, atat ca putere cat si cuplu. la design ii dai 3.5 cam putin spun eu, deoarece masina nu e urata.un megane break cu acest motor sper sa fie urmatoarea mea masina.

  • 2-10, marţi, 17.07.2012 09:11

    @LauCalin Nu sunt nici pe departe fan Renault. defapt, nu sunt fan a vreo unei marci, vreau doar teste OBIECTIVE.

  • vma, marţi, 17.07.2012 10:15

    Ce aberezi acolo? Cum sa "consume la fel de putin" un motor 2.0 ca un 1.6 diesel ?! Si de unde impozit 50 ron la motor 2.0 ?! Luati-va permis mai copii, conduceti cateva masini si pe urma faceti pe interesantii aici. Pe langa faptul ca 1.6 diesel consuma mai putin decat unul de 2.0 la putere echivalenta, mai e vorba de emisiile CO2 si masa redusa a motorului de downsizing, ce confera o dinamica imbunatatita. In occident deja se taxeaza emisiile CO2. Nu va mai dura mult pana se va aplica si la noi.

  • TIKA, marţi, 17.07.2012 10:47

    Nu am nimic cu renault dar sa ceri 26.000 EU cand ai optiuni net superioare la aceeasi bani mi se pare deplasat rau de tot.

  • io, marţi, 17.07.2012 11:07

    @TIKA Eu zic sa belesti mai bine ochii. Un Megane GT Line 1.6 dCi valoreaza 21.700 euro din care se mai reduc 2.000 de euro, deci ajunge la 19.700 euro. In banii astia ai dotari pe care alte modele cu motoare comparabile nu ti le ofera. GT Line vine cu pedalier din aluminiu, scaune sport tip RS, climatizare automata pe 2 zone, jante aliaj 17'' , oglinzi rabatabile electric, keyless entry, bluetooth, usb, sist. avertizare depasire linie continua, schimbare automata a luminii farurilor faza scurta/lunga etc. etc. Si da, optionalele te mai ajung in vreo 4000 euro, dar sunt deja fite: trapa panoramica actionata electric, sistem audio BOSE, senzori si camera video pt marsarier etc. In opinia mea Megane 1.6 dci are un raport calitate / pret excelent, lucru neevidentiat de Sebastian Toma.

  • unckle, marţi, 17.07.2012 11:26

    ca sa citez un clasic in viata, respectiv Mo, cand ma uit la pretul ala nu pot decat sa exclam "OMFG! OMFG!" ... cred ca F.O.C.A. ar fi si el de acord cu asta ...

  • TIKA, marţi, 17.07.2012 11:26

    Pret model testat 25.900 € . Si altii ofera discount daca e sa vorbim de reduceri

  • Pamantul catre Luna, marţi, 17.07.2012 12:18

    Daca e sa fim realisti, GT Line standard are cam tot ce ti-ai putea dori la banii astia (pana in 20.000 euro) si nu cred ca vor fi multi cei care sa solicite extra-optiunile. Optionalele sunt pentru cei cu dare de mana, ce n-au probleme cu finantele si pentru fanii Renault.

  • lord, marţi, 17.07.2012 12:33

    numai pt cel mai puternic motor de cilindreea asta(diesel) si trebuia acordata o nota mai mare. Sunt masini mai "proaste " dupa parerea mea care sar la note gen 4.1, 4.2 fara a avea nimic notabil. Ca sa nu zic nimic voi urmari cu atentie testul noului Clio si atunci vom sti cat de "obiectivi" sunt baietii astia (cu toate ca se vede de la o posta). P.S.: si cand ati fi vrut voi sa apara acest motor ca sa aiba un impact mai bun????

  • lord, marţi, 17.07.2012 12:39

    >...si mai am ceva de spus: M-am uitat in lista de masini testate si am vazut ca Honda Civic a luat tot 3.9. ASTA SPUNE TOT.!!!! Incep sa cred ca , cu cat notele sunt mai mici ,masinile sunt mai bune...HA HA HA

  • neolehel, marţi, 17.07.2012 14:14

    26000 de euro pt un Renault?! Mai da-o in pana mea de treaba,trebuie sa fii batut in cap sa dai atatia bani pt un Megane de 130 de cai.Pai cu banii astia iti iei Porsche Cayenne din 2008.Sau VW Touareg aproape nou.Si daca vrei neaparat masina noua pt hartoapele din Romania,exista VW Golf VI,VW Jetta,Toyota Auris,Honda Civic,etc,etc.Renault-urile sunt niste masini de rahat!Ia uitati-va cam la ce preturi le gasiti dupa un an,doi de utilizare!Ma p*s pe Renault.Fiabilitate ZERO.Calitate ZERO.

  • @Automarket, marţi, 17.07.2012 15:53

    @Automarket Degeaba dati voi link la "Pret achizitie". Configuratorul vostru nu e foarte bine pus la punct. Adica de exemplu daca adaug toate optionalele la Megane si compar pretul final, concurenta nu va avea cu siguranta acele dotari bifate la pretul lor.

  • LauCalin, marţi, 17.07.2012 20:53

    @io, dar pedalier din aluminiu, scaune sport tip RS, climatizare automata pe 2 zone, oglinzi rabatabile electric, keyless entry, usb, aste nu sunt dotari de fitze? Mai, da-o-n 'colo! e mai fitza un senzor si camera video pt marsarier decat pedalier din aluminiu... Masina asta nu e una sport.

  • unckle, miercuri, 18.07.2012 00:02

    pai daca spune marketingul ca masina este "sport" cine te crezi tu sa contrazici parerea unanima a copiilor de 11ani care saliveaza la pagini de pe net care ies pe goangle cand dai "masini sport"

  • David, miercuri, 18.07.2012 00:51

    @LauCalin Atat timp cat n-ai condus masina, nu vad de ce te-ai exprima cu atata siguranta ca nu-i sportiva. "Cunoscatori" ca tine sunt destui pe site-urile astea. Masina are sasiu Renault Sport si motor performat pentru cilindreea sa. Pastram proportiile bineinteles.

  • user, miercuri, 18.07.2012 10:46

    Dragi tovarasi si pretini ... cum spuneau 2-3 interlocutori mai sus ...la acest minunat pret se pot gasi masini MULT mai minunate ...si sa va dau un exemplu cat se poate de clar si nu sariti de aiurea ca oricum va resping din start orice comentariu negativ ...deci: la minunatul pret de 27.000 EURO va puteti achizitiona SUV-ul anului de clasa medie in USA si anume KIA SPORTAGE care vine cu un motor 2.0 diesel de 184 CP si care are absolut toate dotarile pe care le include si Megane-ul nostru ... si chiar mai mult ...si nu-mi spuneti ca preferati Megane contra asteia ca nu va cred nici intr-un milion de ani ... am zis

  • 2476, miercuri, 18.07.2012 13:39

    Pretul la Megane GT Line este 19.700 euro. Nu va baga nimeni pe gat dotari de 4.000 de euro.

  • vlad, miercuri, 18.07.2012 17:11

    Faptul ca e una dintre cele mai urate masini din clasa compacta (impreuna cu fluence bineinteles) l a tras pe renault f jos la vanzari. Trebuie sa privim si aceste aspecte inainte sa comentam. Daca luam in calcul si laguna sedan, ne dam seama ca singurii vectori de imagine ai lui renault sunt modelele RS. Pot sa ofere ei si pe mama lu' GT Line, masina nu si merita banii!

  • LauCalin, miercuri, 18.07.2012 22:26

    David, atata timp cat nu ai condus si alte masini concurente pentru Megane da-mi voie sa iti spun si eu sa nu comentezi in necunostinta de cauza. Singurele modele Renault care sunt sportive sau dau sentimentul de sportivitate sunt cele din gama RS si aici nu e vorba doar de sasiu. E voba si de suspensie si de directie si de feelingul pe care ti-l da masina. Inteleg ca iti place Renault, e frumos sa ii tii partea. Dar aici unii intre noi nu sunt sunt pasionati doar de o marca, sunt pasionati de masini.

  • ironR, joi, 19.07.2012 16:35

    NU AU ZIS EI (Renault) CA VOR SA SE ALINIEZE LA PRETURI??? Felicitari Renault :))))) Testul mi s-a parut o povestire trista...din ce cauza s-a intamplat asta? Cumva masina trista si plictisitoare? Eu cred ca DA!

  • Bogdan, joi, 02.08.2012 09:39

    Designul nu are 5 ani si 4 masina fiind lansata in 2008. Conteaza si acel an.

  • fx, luni, 01.10.2012 15:05

    notele sunt cinstite fiecare cu parerea dci de la rennault e cu bube asa ca nu mai sariti cu comentarii stupide -consum ulei -supraincalzire -cu 210 km pe ora sau cat zicet i ca prinde e cu semnul intrebari doar la vale -costuri intretinere exagerate -1.6 dci nu e cel mai performant motor -caroseria fiecare de gust nu e ceva de speriat - si asa mai departe salutare

  • benga, sâmbătă, 03.11.2012 21:28

    de departe este cel mai performant motor de pe piata si nu mai mancati bors cu fiabilitatea altor masini ca cele care sunt mai fiabile costa cu multe mii de euro mai mult la aceleasi dotari si clasa, comparatii de genul ca la 20000 de Euro isi ia o masina nemteasca SH nu isi au rostul comparatia sa se faca intre masini de aceiasi clasa ,pentru amatorii de masini nemtesti, mercedes monteaza motorul de 1.6 DCI de la renault pe A clase,asta ar trebui sa va dea de gandit.in fine renault are un super motor,multe dotari la bani putin si cam atat

  • benga, sâmbătă, 03.11.2012 21:40

    cine nu a auzit de panaramele de passat de dupa 2005 care se strica pompele de ulei,de consumul de ulei de la motoarele de 2000cm 140Cp,stiu laudatorii de masini nemtesti ca nu se gasesec injectoare si se vand de la 100eur in sus la SH,ca pompa de ulei noua la modele din 2005 - 2007 este in jur de 50 mil si are o groaza de pinioane de zici ca este cuie de viteze,ca bmw seria 5 dupa 2004 are la cutia automata 2 bai de ulei,prima are 5-7l si a doua vre-o 15l si tot schimbul cu tot cu filtru costa 1000Eur?

  • benga, sâmbătă, 03.11.2012 21:46

    masina asta are cel mai bun pret/dotari/calitate,vrei pretentii,mai pune 10000Eur si ia BMW,MERCEDES,PORSCHE,MASERATII,JAGUAR etc,ca tot la acelasi service ajungeti pe drumurile din Romania si cu calitatea combustibilului din tara.

  • benga, sâmbătă, 03.11.2012 21:54

    cati au auzit de WiliamsRenault?,de formula 1? francezii folosesc tehnologii testate acolo pe liniil de serie ,cate firme auto cu nume sonore vedeti in F1? foarte putine

  • Corect, joi, 11.04.2013 12:50

    Dar ce mai puteti spune cand acelasi motor este pus pe Mecedes class A si B?

  • daniel, vineri, 23.08.2013 16:26

    De motoarele pe benzina nu mai vorbeste nimeni,se fac comparatii intre diesel de la diferite marci,eu am motor de 1.6 benzina ,consum 6 %,FOARTE FIABIL ,fara probleme motor si cutie ,am momentan 258 000 de km ,nu mi as cumpara diesel niciodata.Motoarele de Renault pe benzina sunt mult mai fiabile decat cele de la vw sau ford,de opel nu cunosc.nu stiti decat diesel.............

  • alex, joi, 12.06.2014 10:53

    Cateva lucruri care le-am citit despre motorul 1.6dci .Forma motorului si sistemul de racire difera de cele clasice ,cele de la 1.6dci sunt asemanatoare cu cele de laF1. Si sa nu uit un aspect care pe mine personal ma intereseaza mult , distributia este pe lant.