Renault Grand Scenic

1.9 dCi 130CP M6 Privilege
4.2
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 9 februarie

Sufrageria pe roti

Va mai amintiti reclama Dacia pentru Logan MCV? Cea in care la bordul break-ului calatorea o echipa de baschetbalisiti de peste doi metri? Putin cam "trasa de par" ce-i drept, dar cu un impact bun, capabila sa deschida ochii romanilor catre propriul lor model cu sapte locuri. Dacia descoperea astfel in 2006 ceea ce Renault promova inca din 1996, cu Scenic, adica o masina de familie, abordabila ca pret, versatila si usor de folosit in orice situatie. Parintele constructorului roman are meritul de a-i fi invatat pe nemti definitia monovolumului, Opel si Volkswagen adaptandu-se rapid la apetitul pentru spatiu al publicului european. Renault a mers si mai departe si a lansat sapte ani mai tarziu varianta cu sapte locuri, care s-a vandut la fel de bine si care a atras dupa sine competitori fie conationali (Citroen C4 Picasso), fie germani (Volkswagen Touran si Opel Zafira). In prezent Renault lupta sa isi mentina suprematia cu o noua generatie a modelului Grand Scenic, dezvoltata pe aceeasi platforma de Megane, conturata de aceeasi filosofie de design si propulsata de motorizari identice, diesel sau benzina.
  • tzenu_bmw, marţi, 09.02.2010 20:52
    ce-i cu valiza asta..........

    mama frate ca francezi(si nici nemti) astia zici ca nu mai au inspiratie............ azi maine construiesc masini pt familisti in forma de autobuz....... lasatile dracu de dube oameni buni si construiti sedanuri si estate-uri..........

  • Scenic, marţi, 09.02.2010 20:53
    Clar !!

    Cel mai tare monovolum fabricat la ora actuala!

  • styopka, marţi, 09.02.2010 21:06
    pozele

    foarte salbe .......spunetii fotografului sa exerseze sa faca poze mai ales la interior

  • Claus-Claudel, marţi, 09.02.2010 21:19
    ........

    chiar cel mai frumos monovolum

  • davidjupanu, marţi, 09.02.2010 21:29

    personal prefer un ford c-max sau cv putin mai mare un s-max .....sunt la fel de confortabile....dar au in plus un design mai placut.....si sunt si ele foarte spatioase la interior.....mai ales s-max

  • LUCCI, marţi, 09.02.2010 22:31
    .....

    Data viitoare supuneti fotograful testului alcoolscop.Din cauza ,,exercitiilor''lui ati pierdut si cei trei potentiali clienti din Romania! .......si numai 81 de puncte.... daca era altceva ,lua 70.

  • trat, marţi, 09.02.2010 22:51
    ooooaaauuuu ... bleah

    Urata masina! Slabe poze! Am incercat sa ma gandesc la un Renault frumos... nu am gasit niciunul (poate actualul Megane coupe). Ce se intampla cu lipsa asta de inspiratie si mai ales inconsecventa designului intre generatii.

  • xss, marţi, 09.02.2010 23:36
    Grand Scenic

    La fel ca Automarket, am urcat in Grand Scenic si am zis wow! Credeti ca stiti ce inseamna confort? Conduceti un Grand Scenic si mai vbim... Scenic redefineste notiunea de confort. E foarte primitor, are tehnologie si e sigur de condus. Spatiul interior e BEST IN CLASS . Fiti siguri de asta! @Automarket in caz ca nu stiati Scenic are sistem de navigatie Carminat DVD Bluetooth de 7 inch. De ce e rudimentar? Ca nu e cu touchscreen? Ce sa-ti povestesc! Functii principale: comenzi vocale (functii de navigatie si telefonie) si reprezentare realista in format 3D a schimbatoarelor si a iesirilor de pe autostrada. Este livrat impreuna cu harti care cuprind intreaga Europa. Eu sincer nu cred ca ati incercat sistemul.

  • xss, marţi, 09.02.2010 23:41

    Asta-i o masina de familie, nu pentru copii care viseaza la M3 CSL

  • dice, miercuri, 10.02.2010 01:44
    @xss

    misto oferta ,poate i-au si eu una mai ales ca le dai lectii celor de la site si te adresezi direct : "La fel ca Automarket, am urcat in Grand Scenic si am zis wow!' ........defapt sigur mai convins o sa cumpar una . ITi MULTUMESC !!!!!!!

  • sacalulvic, miercuri, 10.02.2010 08:42
    @ toti

    recomand tuturor carcotasilor si mai ales celor de la automarket sa intre pe site-ul www.renault.fr de exemplu si sa vada cate versiuni si motorizari sunt disponibile pentru vestul europei!!! faptul ca la noi este disponibil doar cu o singura motorizare si un singur nivel de echipare este datorita pietei auto care nu cere un astfel de renault!!! cate persoane cumpara un monovolum de familie in romania???? in clasa medie de masini ma refer.... luati APIA si verificati apoi scoateti de acolo masinile trimise la export de dealerii romani.....

  • C-G-C, miercuri, 10.02.2010 09:07
    Pret

    Cred ca ar trebui specificat ca Grand Scenic-ul costa 21.500 in varianta Privilege cu absolut toate optiunile incluse in pret.

  • sacalulvic, miercuri, 10.02.2010 09:21
    @admin

    aici are dreptate cgc!! si nu ati aplicat discountul de pret!! cum probabil ati facut la modelul opel

  • Eu2, miercuri, 10.02.2010 11:50
    x

    N-ati vrea voi(astia de la renault) sa vindeti hidosenia asta, cu toata gama de motorizari, in acea parte din lume unde traieste fam Addams?

  • ironR, miercuri, 10.02.2010 17:39
    s-max

    S-max mi se pare mai frumusel, nu arata chiar cat o rulota! Si nu e deloc scump: 1.8 TDCI si 125CP costa 19.843 Euro cu TVA.

  • Semtex, miercuri, 10.02.2010 21:05
    @ironR

    Stai mah cuminte in banca ta! te faci dracu de ras... Scenic este un monovolum compact si e in aceeasi clasa cu c-max... s-max isi ia papara de la Renault Espace. In domeniul auto sterg cu tine pe jos. Calmeaza-te.

  • Carlos, miercuri, 10.02.2010 22:54
    Automarket nu inteleg...

    Trebuia sa fotografiati spatiile de depozitare pentru ca are o groaza, ecranul TFT care-i inovatie Renault si adaptabilitatea/ posibilitatile de modulare etc. in schimb voi ce pozati? masina cu soarele in fata, emblema si bordul in cel mai ciudat unghi posibil !!! wtf ?!!

  • ironR, miercuri, 10.02.2010 23:50
    @Semtex Vai de capul tau bai baiatule....

    Mai uita-te o data la titlu si masoara-ti cuvintele, vezi ca e vb de GRAND Scenic, daca o fi sau nu in aceeasi clasa cu C-Max iti dau sansa sa te convingi daca e sau nu asa: C-Max Lungime mm 4372 Latime mm 1825 Inaltime mm 1588 Greutate kg 1391 Ampatament mm 2640 Scenic Lungime mm 4344 Latime mm 1845 Inaltime mm 1637 Greutate kg 1395 Ampatament mm 2703 S-Max Lungime mm 4770 Latime mm 1880 Inaltime mm 1610 Greutate kg 1744 Ampatament mm 2850 Grand-scenic Lungime mm 4560 Latime mm 1845 Inaltime mm 1645 Greutate kg 1605 Ampatament mm 2770 Galaxy Lungime mm 4820 Latime mm 1880 Inaltime mm 1680 Greutate kg 1806 Ampatament mm 2850 Espace Lungime mm 4856 Latime mm 2104 Inaltime mm 1798 Greutate kg 1740 Ampatament mm 2800 Mai sus am inceput cu dimensiunile, ca de pret se vede clar care e mai in avantaj, sincer prefer un S-Max la un pret cel putin asemanator, sa nu mai zic de fiabilitate si de traditie! Am inceput cu ford ca sa se vada cine cui da clasa! Sarmanii astia de la renault doar o singura motorizare au pus pe el?

  • Semtex, joi, 11.02.2010 15:01

    imi dai tu mie sansa sa ma conving... amaratule! =)) Citeste aici si citeste bine: 1) Renault e constructorul care a inventat monovolumul full-size si compact si cel care da tonul pe segment. 2) Daca nu ar fi fost Renault, marcile concurente ar fi intarziat sa apara cu asa ceva si nu am fi fost la stadiul de dezvoltare la care suntem acum. 3) scenic/ grand scenic (platforma megane)= c-max (platforma focus), s-max = espace , galaxy= grand espace (adica 7 locuri+portbagaj) Dintre cele 2 variante de Espace, se mai fabrica doar cea cu sasiu alungit (Grand Espace). Apelativul "grand" a disparut si a ramas doar espace. Cum espace cu sasiu scurt nu mai exista, s-max si galaxy se compara cu 'grand' espace. 4) Nu e problema Renault ca Ford nu are deocamdata o varianta cu 7 locuri pt c-max. 5) Sa spui monovolum ford vs. renault e ca si cum ai zice planor vs. nava spatiala 6) In Franta sunt 5 motorizari diesel cu puteri cuprinse intre 105 si 160cp, 3 motorizari benzina (dintre care una alimentata cu bioetanol). 7) In Romania avem 1.9 dci 130cp .. asta se cere, asta se ofera! Pentru Romania, Grand Scenic e full-option Privilege si nu trebuie comparat la pret cu versiunile de intrare de la Ford. 8) Daca totusi discutam de echivalarea dotarilor si a puterii dezvoltate, Ford e mult mai scump. 9) Momentan Renault este marca cu cel mai ridicat standard de siguranta dintre toate monovolumele prezente pe piata.

  • maibai, joi, 11.02.2010 20:16
    dar si ce bord poate sa aiba

    dar ce bord oribil... cu GPS-ul pozitionat aproape in dreptul pasagerului, e cumva pt pasager ca sa ii dicteze directia de mers ? si kilometrajul tot central ca sa vada mai bine pasagerii ? soferul la ce sa se mai uite? o sa isi admire ceasul de la mana =))

  • RS, joi, 11.02.2010 21:10

    "...iar afisajul color pozitionat in centrul plansei de bord (trasatura specifica modelelor de familie) incanta ochiul cu un afisaj placut, cu o grafica de calitate si culori odihnitoare. " maibai ca sa intelegi ceva trebuie sa stapanesti ABC-ul auto. Tu nu posezi asa ceva.. de fapt cu dumele astea de 2 lei, te dai de gol ca nu esti decat un baietel de 15 ani. Un sfat: nu judeca ce nu intelegi.

  • Mihai, joi, 11.02.2010 22:47
    @Automarket, Bogdan Mirica, Mircea Mester

    Cu Scenic aveati n posibilitati de a face niste poze interesante, insa pozele au iesit FOARTE PROST !!! Ce se intampla cu voi??? Si un copil de 5 ani s-ar fi descurcat mai bine! Incercati sa nu mai faceti pozele astea pe care voi probabil le considerati "artistice" . Parerea mea e ca trebuia: -o poza din fata/spate/profil, model jante, motor -la interior: poza de ansamblu cu bordul, consola centrala (plan apropiat), fetele de usi, scaune fata, locuri spate -randul 2 (pozitie normala/rabatate, evidentierea reglarii longitudinale), spatii de depozitare (cotiera, podea, buzunare etc), porbagaj samd

  • @Mircea Mester, duminică, 14.02.2010 18:12

    bai nu mai dati de baut fotografului inainte sa faca poze !

  • ironR, miercuri, 24.02.2010 13:02
    daca mai e cazul..

    Intru-cat Grand C-max nu este de vanzare in romania am evitat sa-l mentionez, dar pana la urma el exista: Ford are la C-max varianta de 7 locuri la Grand C-max, care de fapt si de drept se compara cu Grand Scenic, si nu cum ai zis tu ca C-max se compara cu Grand Scenic. Poftim nava spatiala Pe bune asta se cere? motor 1.9 si 130CP la 30,000 euro? Ba ma lasi, da ce dracu' e nava spatiala?

  • Semtex, joi, 25.02.2010 17:28

    Grand Scenic Privilege 1,9 dCi 130 CP - 19.213 euro Grand Espace Exception 2.0dCi 150 CP - 29.800 euro Astea doua pun orice monovolum de la ford. Sa-ti intre bine in cap!

  • Semtex, joi, 25.02.2010 17:48

    "pun in fund orice monovolum de la ford" cu ce e gresita sintagma "pun in fund" Automarket??? cautati in dex, da? nu e cuvant vulgar in dex... nu va mai pripiti ca fata mare la maritis!

  • MSt, marţi, 22.11.2011 15:38
    @Semtex

    Am citit, dar nu ma pot abtine.A spune ca Renault a inventat nu stiu ce inseamna ca nu ai condus Renault si nu ai patit pe pielea ta urmatoarele:piese scumpe,service execrabil, refuz de schimbare a unei piese in garantie desi defectul s-a manifestat ca urmare a unui viciu de fabricatie, "greieri" la 12000 km, consum departe de ce dau in cartea tehnica pentru un Clio New Symbol diesel 1.5 85 hp, motorul nu trage decat foarte sus, orice ai face parbrizul ramane aburit iarna, stabilitate in curbe nu ai deloc, la franare masina se ducea catre stanga cu volanul nemiscat etc.La service au spus:"Dar ce vrei, domnule, e Renault!" Asa ca, Semtex, ia-ti tu Renault. Eu am trecut la Mitsubishi si nu regret nici o clipa.