Interior
Habitaclul vechiului Clio RS trăda din start intenţiile modelului. Maşina era orientată spre sportivitate, având un set de scaune sport Recaro, un volan perfect pentru condus, o frână de mână uşor accesibilă şi un set pedalier care te acompania plăcut atunci când mânuiai maneta schimbătorului de viteze.
Noul Clio RS vine cu elemente preluate de la versiunea normală a lui Clio, cei de la Renault plusând cu alte scaune din faţă, un nou volan şi cu micile ornamente interioare adiţionale. Apreciem faptul că avem un design diferit pentru ceasurile de bord şi că volanul este şi el schimbat şi integrează un set de padele pentru schimbarea treptelor. Acestea par destul de solide la atingere şi la acţionare şi au dimensiuni corecte.
N-am înţeles de ce, dacă tot avem centuri roşii, nu avem o nuanţă comună de culoare şi pentru ornamentele din bord sau de ce scaunele din faţă nu mai sunt la fel de profilate precum erau cele vechi. În rest, găsim aceeaşi consolă centrală din plastic negru lucios regăsită pe versiunea normală a celei de-a patra generaţii Clio, iar display-ul central adună informaţii de la toate sistemele maşinii.
Calitatea materialelor de la bord nu diferă de ceea ce găsim la Clio 4 standard, ceea ce nu-i un lucru rău. Totuşi, parcă noul RS este prea cuminte, parcă nu comunică acelaşi dinamism prin design şi materiale precum o făcea cel vechi. Am fi dorit un plus de sportivitate, nu doar câteva stickere lipite pe bord, un set de centuri roşii şi alte scaune faţă. Poziţia la volan este în continuare una sportivă, iar scaunele din faţă sunt ok la capitolul suport lateral, deşi nu se compară cu ceea ce ne oferea în trecut Clio RS.
E cert însă că noul Clio RS a câştigat la capitolul practic, decizia francezilor de a dezvolta un model cu un fond mai larg de selecţie a clienţilor dăunând însă sportivitărţii pure. Portbagajul are 300 litri, iar bancheta din spate chiar are trei locuri, fiind mult mai uşor accesibilă graţie celor două portiere suplimentare.
"de banii astia"... cu siguranta nu gasesti nimic de 200CP :) O s-o testez cu prima ocazie!