Renault Clio RS

1.6 T 200CP Aut

Interior

4.0

Habitaclul vechiului Clio RS trăda din start intenţiile modelului. Maşina era orientată spre sportivitate, având un set de scaune sport Recaro, un volan perfect pentru condus, o frână de mână uşor accesibilă şi un set pedalier care te acompania plăcut atunci când mânuiai maneta schimbătorului de viteze.

Noul Clio RS vine cu elemente preluate de la versiunea normală a lui Clio, cei de la Renault plusând cu alte scaune din faţă, un nou volan şi cu micile ornamente interioare adiţionale. Apreciem faptul că avem un design diferit pentru ceasurile de bord şi că volanul este şi el schimbat şi integrează un set de padele pentru schimbarea treptelor. Acestea par destul de solide la atingere şi la acţionare şi au dimensiuni corecte.

N-am înţeles de ce, dacă tot avem centuri roşii, nu avem o nuanţă comună de culoare şi pentru ornamentele din bord sau de ce scaunele din faţă nu mai sunt la fel de profilate precum erau cele vechi. În rest, găsim aceeaşi consolă centrală din plastic negru lucios regăsită pe versiunea normală a celei de-a patra generaţii Clio, iar display-ul central adună informaţii de la toate sistemele maşinii.

Calitatea materialelor de la bord nu diferă de ceea ce găsim la Clio 4 standard, ceea ce nu-i un lucru rău. Totuşi, parcă noul RS este prea cuminte, parcă nu comunică acelaşi dinamism prin design şi materiale precum o făcea cel vechi. Am fi dorit un plus de sportivitate, nu doar câteva stickere lipite pe bord, un set de centuri roşii şi alte scaune faţă. Poziţia la volan este în continuare una sportivă, iar scaunele din faţă sunt ok la capitolul suport lateral, deşi nu se compară cu ceea ce ne oferea în trecut Clio RS.

E cert însă că noul Clio RS a câştigat la capitolul practic, decizia francezilor de a dezvolta un model cu un fond mai larg de selecţie a clienţilor dăunând însă sportivitărţii pure. Portbagajul are 300 litri, iar bancheta din spate chiar are trei locuri, fiind mult mai uşor accesibilă graţie celor două portiere suplimentare.

  • Andi, marţi, 05.11.2013 12:58

    "de banii astia"... cu siguranta nu gasesti nimic de 200CP :) O s-o testez cu prima ocazie!

  • ovidiu, marţi, 05.11.2013 13:01

    @automarket 'Portbagajul are 300 litri, iar bancheta din spate chiar are cinci locuri"

  • f, marţi, 05.11.2013 14:17

    @ andi kia proceed gt 204 cai cu 19650 de euro

  • patent, marţi, 05.11.2013 17:48

    @adi...da ai tu dreptate dar...e Kia nu Renault .....Kia mai are de progresat in segmentul sport !

  • Costi, marţi, 05.11.2013 20:11

    Pret model testat 24.130EURO, Pret Skoda Octavia 220 CP - 25087 EURO Drumuri libere sa aveti

  • Andi, marţi, 05.11.2013 22:20

    @Costi, incurci merele cu perele. Compari pretul unei masini standard cu al uneia pe care sunt optiuni... Compara 22k cu 26.7k (octavia aia de care vorbesti, cu cutie auto, nu manuala)... Si inca n-am discutat de promotii...

  • Costi, marţi, 05.11.2013 22:28

    @Andi, ai dreptate, greșeala mea, dar am vrut sa pun în evidenta doar diferența de clasa mare pentru o diferența mica de preț. personal m-as feri de orice promoție Renault (proprie experiențe)

  • Dan, miercuri, 06.11.2013 08:05

    O masina superba, cu performante pe masura, super tare

  • flavius, miercuri, 06.11.2013 12:07

    RS-ul aspirat,cu manuala era cu mult peste din pdv al placerii de condus.

  • dan, joi, 07.11.2013 10:07

    Sunt absolut sigur ca din punct de vedere al senzatiei de sportivitate la volan, un Swift Sport e net superior. Pt mine, cel putin.