Renault Clio RS
Pentru popor
Clio RS mergea pe un drum bine definit, de parcă ar fi avut şine aşternute în faţă. Modelul era un sportiv pur-sânge în segmentul B şi era apreciat pentru puritatea sa şi pentru legătura creată cu şoferul. Între timp, Clio a primit o nouă generaţie, iar Renault a schimbat macazul după care se ghida RS-ul.
Noua generaţie a lui Clio RS merge pe drumul downsizing-ului şi a transmisiilor cu două ambreiaje. Motorul 2.0 aspirat, perfecţionat în laboratoarele Renault Sport, a dispărut de sub capotă, fiind înlocuit de un 1.6 Turbo de 200 CP. Excelenta transmisie manuală cu şase rapoarte a fost şi ea eliminată din gamă, fiind înlocuită de o transmisie EDC cu şase trepte, oferită standard fără alternativă. Clio RS a devenit mai docil odată cu aceste schimbări, scopul fiind acela de a atinge o arie cât mai largă de selecţie a publicului. Cu toate acestea, există în continuare o latură malefică a acestui model, atinsă însă doar prin activarea modului RACE.
Vestea bună este că noul Clio RS este mai practic acum şi are şi dotări tehnologice pe care nu le visam pe generaţia precedentă, cum ar fi un sistem de navigaţie cu touchscreen. În ce măsură sunt acestea dorite de clienţii vechiului Clio RS, rămâne de văzut.
"de banii astia"... cu siguranta nu gasesti nimic de 200CP :) O s-o testez cu prima ocazie!