Performante
Trecerea la motorizarea turbo s-a tradus într-o turaţie mai mică la care este oferită puterea maximă şi într-un cuplu motor mai mare, disponibil pe o plajă mai largă de turaţii. Cei 200 CP sunt livraţi la doar 6.000 rpm în loc de 7.100, cum era cazul la motorul aspirat de 2.0 litri.
Diferenţa se simte însă la cuplul motor maxim, care a crescut la 240 Nm şi este livrat la 1.750 rpm în loc de de 5.400 rpm. Aceste schimbări duc la un răspuns îmbunătăţit la sarcini parţiale şi la turaţii joase, alături de performanţe sporite.
În loc de 6.9 secunde până la sută, noul Clio RS are nevoie de 6.7 secunde, iar sistemul Launch Control integrat se asigură că poţi să obţii această valoare fără să fii pilot cu diplomă. Viteza maximă a lui Clio RS este de 230 km/h.
Totuşi, între fostul şi actualul Clio RS, rivalii săi au devenit mai puternici şi mai mulţi. Spre exemplu, îl avem pe Citroen DS3 Racing, care este este mai rapid până la prima sută de km/oră, dar mai lent la viteză de top, iar VW Polo GTI are performanţe apropiate, fiind mai lent cu 0.2 secunde până la sută şi cu 1 km/h în minus la viteza maximă, deşi motorul are cu 20 CP mai puţin.
În ceea ce priveşte competitorii echipaţi cu transmisii manuale, Clio RS îi depăşeşte pe Fiesta ST, Peugeot 208 GTi şi Opel Corsa OPC atât la acceleraţia 0-100 km/h, cât şi la viteză maximă. Dintre cei trei rivali de mai sus, 208 GTi este cel mai apropiat de Clio RS, cu o diferenţă de numai 0.1 secunde până la sută şi cu o viteză maximă egală.
"de banii astia"... cu siguranta nu gasesti nimic de 200CP :) O s-o testez cu prima ocazie!