Chevrolet Malibu

2.0 CRDi 160CP LTZ auto
4.1
de Bogdan Mirică, luni, 17 septembrie

Provocări din Vest

După Red Hot Chili Peppers, McDonalds şi Apple, un alt simbol american ajunge în România. De această dată vorbim despre o maşină. Deşi nu se bucură de aceeaşi popularitate mondială ca brandurile enumerate mai sus, ea vine cu o istorie de 35 de ani şi o tradiţie construită de-a lungul a opt generaţii.

Este vorba despre Chevrolet Malibu, sedanul de segment mediu, devenit o armă globală pentru racolarea de noi clienţi Chevy. La noi în ţară Malibu trebuie să se lupte cu supremaţia lui Volkswagen Passat, cu o mentalitate românească învechită şi cu o piaţă extrem de aglomerată în acest segment.

Am mers până în Croaţia, la testul internaţional, pentru a vedea cu ce îşi tentează Chevrolet clienţii familişti.

  • slVW_83, luni, 17.09.2012 17:13

    Nu va avea sanse in Europa! Nu a avut Insignia, nu va avea nici aceasta copie GM. Poate va fi pe placul mancatorilor de burgeri si cartofi prajiti din SUA!

  • eee, luni, 17.09.2012 17:41

    @slVW_83: nu stiu cum zici ca insignia nu a avut succes, e plina europa de ele. De asemenea si Malibu, in afara Romaniei am vazut deja pe strazi destule, se vinde de ceva timp.

  • Mitica, luni, 17.09.2012 17:42

    Sincer, speram de mult timp sa aduca Malibu in Europa. Este probabil cel mai frumos si echilibrat (in materie de design) model din gama Chevrolet Europa. Aveo este ok, acceptabil iar Cruze este prea urat si prea prost ca sa merite. Interiorul este cam simplist dar lumina bordului aduce un plus fata de alti producatori in materie de efect. @sIVW_83 Opel nu a avut mare succes fiindca multi clienti sunt spalati pe creier cu VW si cumpara cutia nefiabila numita Passat. Opel mi se mare mai mult decat ok, nu vad ce are lumea cu ei. Ma rog, un fan VW, pot sa inteleg ce ar avea cu ei dar noi restul... Si personal, cred ca Insignia are...un design fortat un pic. S-au pierdut in forme si au umplut cu ceva sa arate ok dar Malibu mi se pare foarte aratos, este bine echipat si Chevrolet are succes deja cu caruta de Cruze, poate va avea vanzari si cu Malibu.

  • gheorghita.cristian, luni, 17.09.2012 17:44

    :) e o Epica? Oarecum...! E o Insignia...?Oarecum! :) E ciudata , e foarte frumoasa la exterior si pare ok la interior , dar e o masina din segment mediu cu pret de premium...ce-i drept la asa dotari ia cu brio fata multor alte pretendente din Vest....si totusi. Nu prea as fi de acord cu parerea lui siVW , da Insignia nu e peste tot ca altele din gama, dar nici clientela ei nu e asa vasta... Malibu e oricum frumoasa...sunt curios ce va face Opel dupa Insignia .... si sper sa faca mai repede ceva nou ca sa mi-o pot pernite si eu de noua in varianta actuala :)))

  • VAN, luni, 17.09.2012 18:00

    Superb!! Malibu si noul Mondeo sunt cele mai reusite masini din acest segment.

  • Giga Motors, luni, 17.09.2012 18:30

    @slVW_83, incepi sa devii tendentios......Dar nu-ti voi rezerva nici o replica, s-a ocupat deja @Mitica. Mai vorbim la sfarsitul anului, cand vom vedea iarasi GM in frunte, deasupra infatuatilor din Wolfsburg, spre oftica VAGonistilor de rand......... @Mitica, un singur amendament: Cruze urata ?! Apropie-te cu adevarat de unul si lamureste-te pe urma.

  • Mitu, luni, 17.09.2012 19:27

    Arata mai bine decat Insignia,are un pret mai mic decat concurenta si mai mult ca sigur va avea vanzari foarte bune. @Mitica Gresesti,Cruze e o masina atragatoare,mie imi place foarte mult.

  • anti- Mitic, luni, 17.09.2012 20:53

    O alta Insignia resapata. Masini placute ochiului si foarte slabe la partea tehnica.

  • je_, luni, 17.09.2012 21:25

    nu aveti nici macar o poza cu spatele masinii?

  • Thor, luni, 17.09.2012 21:37

    @slVW_83 Te-ai uitat recent la Passat sa vezi cum se vad pozitiile spate (noaptea) aprinse ? Zici ca sunt stil bicicleta Penibil

  • slVW_83, luni, 17.09.2012 22:18

    @ Mititica si @Gigica In Europa, implicit in Romania clasa medie e dominata de departe de acel tern, sters si conservator Passat! O spun clar cifrele si mai ales strazile! Cate Mazda 6, Acord, Avensis, Laguna vedeti pe strada? Le numeri pe degetele de la o mana! Se zaresc, razlet si timid cateva exemplare de Mondeo si Insignia, dar prea putin! Despre 507 si C5 nu are rost sa amintesc, nu exista! Fie ca va place sau nu segmentul e dominat de batranul Passat, care face legea de aproape 40 de anisori! Unde este Malibu......se va zbate in anonimat!

  • VW=WC, luni, 17.09.2012 22:40

    @slVW_83 Malibu se va zbate in anonimat in visele tale.... Va avea succes cum are si fratiorul lui mai mic Cruze. Malibu arata mult mai bine exterior/interior decat masina pensionarilor numita Passat.

  • antonny, luni, 17.09.2012 23:17

    Astea sunt masini MALIBU si KIA Optima ............

  • suporter, marţi, 18.09.2012 00:29

    totusi nu se poate sa nu dati nici macar o poza cu spatele masinii...

  • davidjupanu, marţi, 18.09.2012 15:10

    @slVW_83 prietene acum 2 ani am lucrat in austria si uitanduma acolo la tv la stiri era o stire cu vanzariile auto pe sem 2 din 2010 in austria si la clasa medie lider in vanzari era Opel Insignia....si vedeam pe strazi zilnic cate un Insignia...daca in romania nu se vinde asa bnasta nu inseamna ca in occident e la fel...si in europa era pe locul 2 dar destul de aproape de passat.....in unele luni reusise sa sil detroneze....acum nu sunt asa la curent cu vanzariile in europa ca sunt in tara dar vizavi de ce spuneai u in primul comentariu ca Insignia nu a avut sanse tin sa te contrazic....Insignia a fost un succes de la momentul lansarii si in urmatorii ani....acum da cu scaderiile astea de vanzari auto in romania cel putin Insignia are vanzari sub asteptari zic eu si cred eu un facelift ar fi bn venit....dar nici Passatul modelul actual nu rupe gura targului... Malibu asa ca prima impresie arata bn echipata foarte bn la ce pret are....dar pretul reflecta zic eu motorizariile destul de decente....Chevrolet mai are de lucrat aici....la vanzari nu va fi nici prima da nici ultima.....va ocupa un loc in segmentul mediu pe care il acopera Cruze in segmentul actual.

  • davidjupanu, marţi, 18.09.2012 15:11

    segmentul compact*

  • adycd11, marţi, 18.09.2012 19:51

    @slVW_83 - In general masele nu prea au tendinta de a lua cele mai bune si nici cele mai elegante decizii - uita-te si la industria muzicala sau cinematografica:muzica din ce in ce mai nasoala(la noi in tara apogeul e reprezentat de manele) iar filmele sunt la fel.Asa ca nu ne baga pe gat argumentul asta cu numarul de Passat-uri pe care le vezi tu pe strada ca e irelevant.Data viitoare cand vezi un Passat intreaba-te daca posesorul a stat mai mult de 3 secunde ca sa judece ceva inainte de a-si lua masina.Nu zic ca masina e proasta sau ca achizitionarea ei ar fii o decizie proasta,dar nici chiar o idee geniala nu e.

  • Marian, marţi, 18.09.2012 21:16

    Da tata, asta chiar e masina. Cel putin interiorul e wow. Uite ca se pot face si masini frumoase.

  • AndreiRN, marţi, 18.09.2012 23:45

    Pai masinile frumoase sunt pt femei si ....... Barbati vor masini functionale si fiabile si practice. Dar in zilele de azi ...... nu mai sti care e barbat si care e femeie.

  • sandman, miercuri, 19.09.2012 00:28

    nu stiu unde vedeti voi masina asta ca fiind frumoasa... dupa parerea mea e URATA cu spume! dar fiecare cu parerea lui. in 26.000euro pot sa imi iau un exeo full si stiu ca am motor VAG si arata mult mai bine ca aceasta americana. va uitati prea mult la filme americane, va manipuleaza astia. mai traiti si in realitate.

  • t-rex, miercuri, 19.09.2012 11:17

    @sandman Exeo arata mai bine decat Malibu??? Ce gluma..... Exeo e o copie nereusita dupa Audi A4(generatie veche). Si de motoarele vag nu vreau sa aud....

  • Giga Motors, joi, 20.09.2012 02:52

    @AndreiRN, tu ma uimesti pe zi ce trece........In sens placut, fireste. Nu degeaba ai capul pe umeri; iti folosesti mintea pentru enunturi simple, dar greu de demontat ! Si stiu ca-ti plac "americanele", cum ar fi Dodge, o firma nu cu multa, ci cu foarte multa personalitate, originalitate, "fibra" sport.......Ma rog, nu prea agreez ideea "corcirii" cu Fiat Group, dar argumentele economice nu pot destrama in veci foamea noastra de estetica, de rafinament si bun gust, nu? Ce-i drept, in Romania nu prea exista o comunitate amatoare de masini americane, dar, daca ar exista una, eu si tu am face parte din ea cu brio :) Si cand zic "americane", nu accept compromisul, adica iau in considerare doar masinile fabricate strict in perimetrul SUA (merge si Mexic sau Canada), cu materiale locale, muncitori locali si strategie profesionala cum altfel decat locala..........Malibu preconizat pentru anul viitor nu va mai intruni aceste conditii, fiindca globalizarea isi cere drepturile, dar va ramane tot o incantare vizuala. Si mai este un aspect de care lumea se cam fereste sa-l precizeze: motoarele GM, in special Ecotec-urile, sunt foarte fiabile ! Intrebati-i pe acei mecanici auto care s-au saturat de "triada" si n-au mintea super-indoctrinata cu mitul suprematiei germane........ As vrea sa se vorbeasca mai mult despre Impala, ca sa ne referim tot la sedane (urmatoarea generatie va fi superba din toate punctele de vedere, posibil vizata si cu tractiune integrala), dar, vai, cum sa le pomenesti romanilor de Impala, daca ei rontaie Passat pe paine.....Cred ca, etimologic, "Passat" vine de la "pa, sat !", adica se adreseaza taranilor carora li s-a acrit de viata la tara si care se duc la oras ca sa se dea si ei in stamba :) Prosti, da' muuuuulti..........

  • HotWeels, joi, 20.09.2012 13:49

    @Giga Motors Bravo,ma bucur ca mai sunt si oameni ca tine pe aici. Si eu sunt un mare fan al ''americanelor'' ,au ceva special si intotdeauna le-am admirat.Zilele trecute am vazut un Camaro ''in carne si oase'' si am ramas masca,e ''criminal''. Am vazut Ferrari,Aston,Lambo,etc, dar niciuna nu m-a impresionat atat de mult ca acel musclecar american. Si mie imi place foarte mult noul Chevy Impala si in general sedanurile masive gen: Taurus,LaCrosse,Charger,300c La fel ca tine,sunt sictirit de personajele indobitocite,care nu au altceva in cap decat masini germane. Sper ca o sa ramanem pe pozitii.Bafta!

  • Giga Motors, joi, 20.09.2012 17:35

    @HotWeels, subscriu pozitiei tale ferme si curajoase:) Din pacate, da, noi reprezentam un esantion de pasionati foarte redus numeric.........Am condus Aveo si Lacetti, ca masini personale, si pot spune cu mana pe inima ca, desi nu sunt 100 % plamadite in filosofia Chevrolet, avand structura de Daewoo, totusi, la bordul lor m-am simtit......deosebit. Si, la fel ca si tine, desi n-am avut ocazia sa ma urc intr-un Camaro, daca il vizualizezi mai ales de aproape, iti taie rasuflarea pur si simplu.......Mi se pare mai bestial chiar si decat Dodge Challenger. Stii ca varianta ZL1 trece de 300 km/h :) Nu se compara cu un M5 la capitolul viteza, dar, hm, pe Camaro il poti manevra cu placere si peste 20 de ani ;) Un M5 sau un RS4 sunt concepute doar pentru efuziunea momentului, uzura lor morala intervenind foarte repede, pe fondul unei capacitati predefinit marginite a designerilor germani de a da nastere unor creatii de exceptie............ Ce sa mai sporovaim? Americanul nu-si dezminte niciodatul stilul, avand de partea sa imaginatia, originalitatea si.......fiabilitatea, asa ca il lasa pe european sa se screama sa scoata timpi cat mai "smecheri" de la "0 la 100" sau viteza cat mai "ametitoare" si sa se iluzioneze ca reuseste cele mai rafinate borduri, deoarece valoarea autentica niciodata nu va fi apreciata IN MASA, intelegi, nu?........La drept vorbind, GM a demonstrat ca poate face minuni incredibile, potentand un motor de 2000 cc, cu 4 cilindri inline, pana la 900 CP si viteza maxima de 448 km/h ! Este vorba de celebrul hipercar Oldsmobile Aerotech. In contrapartida, lui Bugatti Veyron i-au trebuit 8000 cc si ditamai W16, generand 1200 CP, pentru o performanta mai slaba........ Pacat ca si cele trei corporatii americane au inceput de cativa ani sa se "ralieze" curentului mercantilist si consumist de ecou mondial, dar macar au bunul simt sa rezerve amatorilor de calitate nestirbita bijuterii de genul musclecar-urilor Camaro, Challenger si Mustang :) Sa nu uitam supercar-urile Corvette si Viper, care nu fac fata in linie dreapta puterilor europene, dar pe care le matura pe piste intortocheate, la probe de anduranta :D

  • sandman, joi, 20.09.2012 23:14

    @t-rex: arata mult mai bine exeo

  • Ovidiu, marţi, 13.11.2012 07:30

    Masina arata traznet. Pretul este foarte bun raportat la dotarile pe care le are. Tind sa dau dreptate lui @VAN ca Malibu si noul Mondeo sunt cele mai frumoase masini din clasa medie? Oare Malibu va avea fiabilitatea VAG-ului? Asta e marea intrebare. Passatul este cunoscut ca fiind foarte fiabil, motiv pentru care este si atat de raspandit in Romanica. Multi necunoscatori critica Passatul dar ei se trezesc vorbind fara sa stie ce spun. Fiecare isi lauda rabla. Daca au Logan sau Clio isi lauda masina pentru ca nu au mai cunoscut si alta masina.

  • clau_bv, sâmbătă, 28.09.2013 19:21

    In Germania majoritatea masinilor care circula, cele mai multe, sunt cele premium, ale lor autohtone, Audi, BMW si Mercedes + restul marcilor mai ieftine. Italienii cu bani prefera aceleasi masini, vezi multe Audi, BMW si Mercedes, dar si VW si Alfa 159 + restul masinilor, multe fiind de litraj mic, economice. Spre surprinderea mea, vezi si multe Dacia. Parerea mea: Opel o marca cu un raport bun calitate/pret, ok pt buzunare medii. Romania e o piata auto preponderent destinata masinilor ieftine. Piata second-hand : un sfat pt romanii, cu venit mediu, care tanjesc dupa marcile premium, sa se gandeasca si la costurile de intretinere a unui astfel de automobil, mai ales in conditiile achizitionarii acestuia la un nr de km considerabil. Si mai ales daca iei masina de toti banii disponibili.

  • PT AMERICANUL GICA care si-a l, duminică, 29.09.2013 01:05

    frumoase talente de beletristica Gica, cre' ca te-ai scos cu romana la bac, se vede ca esti jurnalist, pacat ca n-ai cunostinte auto adevarate, dar spune cam cate "americane" ai vazut tu prin partea asta de lume care se cheama Europa, asa ca masina de weekend mi-ar place si mie o americana de prin '50-'60, dar totusi ..., cat despre mecanica lor auto, e in urma cu multi ani celei europene, dar poate-ti place rudimentarul la ele, si nu vorbesc aici de Tesla, Corvette, etc. desi m-am dat cu cel din urma acum cativa ani, si n-avea decat vreo 300 CP, mult fata de coreenele cu care esti obisnuit

  • @GICA, duminică, 29.09.2013 01:07

    ...care si-a luat AVEO

  • @tot pt GICA, duminică, 29.09.2013 01:21

    ...iar despre FIAT GRUP, daca nu erai sigur pana acum poti sa-ti spun ca italienii chiar se pricep la motoare, ca restul lasa de dorit , asta se datoreste politicii lor de preturi si faptului ... ca nu-s nemti, coboara din chevrolet-ul tau si incearca un Alfa, de exemplu sau chiar un Fiat mai de 2 bani sa vezi despre ce-i vorba

  • tot eu, duminică, 29.09.2013 01:33

    ...scuze, ...GRUPPO FIAT