Opel Corsa

1.0 Benzina Turbo 90CP S/S Man6 Selection
4.0
Foto: Opel, luni, 27 octombrie

Cu cărțile pe față

Acum vreo patru ani, Opel invita Automarket la Russelsheim, acolo unde-şi are izvorul marca germană. Nu era o vizită ca oricare alta, ci urma să intrăm prin locuri în care e foarte greu să intri probabil chiar şi din postura de angajat Opel, darămite ca jurnalist. Vizitam muzeul intern al mărcii, urma să vedem circuitele de teste unde inginerii dezvoltă maşinile viitoare şi aveam parte chiar şi de o surpriză extraordinară, având ocazia să testăm câteva dintre maşinile care au făcut istorie în gama mărcii. Nu a mai contat că ploua câineşte în vestul Germaniei în ziua respectivă. Câteva tururi cu Maşini precum Kapitan B, Rekord sau Kadett GT/E îţi transmit emoţii are te fac să treci peste realitatea meteo din jur.

Pentru că eram pe circuitul de testare al celor de la Opel, cu maşini multe şi camuflate trecând pe lângă jurnalişti frustraţi că nu au voie să fotografieze nimic, Opel ne-a calmat punându-ne faţă în faţă cu "saga OPC". Corsa OPC, Astra OPC şi pe atunci proaspătul Insignia OPC ne-au stat la dispoziţie pentru câteva exerciţii de manevrabilitate şi de viteză pe o limbă de asfalt pe care nu existau radare, poliţie sau trafic din sens opus. A fost momentul în care am descoperit un lucru interesant: oricât de echilibrată era Astra OPC, oricât de bine amesteca Insignia dimensiunile sale cu puterea de peste 300 de cai a motorului de sub capotă, Corsa era cea mai "fun" dintre toate. Mega manevrabilă, super uşoară şi rapidă, Corsa părea pur şi simplu o jucărie pe baterii faţă de surorile sale mai mari. Era evidentă legătura sa cu o maşină concepută mai ales pentru mediul citadin, astfel că direcţia şi unghiurile de bracaj erau perfecte pentru exerciţii precum cele dintre jaloane, de exemplu. 

Am făcut introducerea asta pentru a sublinia faptul că, uneori, gustul unei maşini nu este dat de prima întâlnire cu aceasta, ci de contexte care mai de care mai potrivite în care modelul respectiv iese în evidenţă. Recunosc, sunt şi un mare fan al segmentelor inferioare, pentru că viaţa dintr-un oraş ca Bucureştiul te obligă să găseşti maşini perfecte pentru adaptarea la mediul citadin, însă e bine de reţinut faptul că fiecare maşină pe care o vedeţi pe stradă are un alter ego excepţional pe care nu trebuie decât să-l descoperiţi în contextul potrivit. 

După patru generaţii care şi-au găsit peste 12 milioane de clienţi, Corsa revine pe piaţă începând cu acest an într-o nouă formulă. O faţă nouă, interioare diferite şi mai ales motoare noi de cilindree mică şi aliniate la moda turbo. Aşteptate de ceva vreme de fanii Opel. 

  • Andy, marţi, 28.10.2014 02:05

    Interesanta insa impresia pe care mi-o lasa design-ul exterior comparativ cu celelalte generatii e ca e un pic cam mult indreptata spre publicul feminin si prea putin spre cel masculin. Aceeasi senzatie mi-o lasa si Adam insa acolo e chiar ok sa fie asa. Polo 1.2 TSi 105cp si Fiesta 1.0 125cp pe care le-ati amintit au performante mai bune din cateva motive: 1.Polo are apoape 100 kg mai putin si atinge cuplul maxim (175Nm) la 1500 rot/min 2.Fiesta are si ea o greutata cu aproape 80kg mai mica, 10 cp in plus iar cuplul maxim de 171Nm e atins la 1400 rot/min. Raman de parere ca marea problema a celor de la Opel (si Chevrolet cu produsele pe care tocmai le-au retras de pe piata europeana - pacat dupa ce au innoit toata gama, gama foarte competitiva vs. Renault, Hyundai-Kia, Fiat sau Suzuki) e greutatea nejustificat de mare vs. concurentii directi...rezultand in performante mai slabe si in consum mai mare. Pe hartie aceste doua diferentele par mici insa din pacate in realitate sunt mai mari GM avand un sistem de testare care pacaleste mai mult clientul in comparatie cu alti producatori mai ales in ceea ce priveste consumul declarat vs. cel real.

  • Mirel, marţi, 28.10.2014 10:49

    Este intr-adevar o masina de oras care merita atentia soferilor. Ai spus bine ca nu trebuie fortat norocul la viraje pt ca e un risc mare de accidente. Dar mai trebuie spus ceva - din moment ce se adreseaza tinerilor, si femeilor acestia trebuie sa stie ca daca inmatriculeaza masina pe numele lor, din start RCA-ul va fi mare, cu sau faca accident. Eu de exemplu, am masina pe numele bunicului, am luat cel mai ieftin RCA pe care mi l-a aratat calculatorul de pe romasig.ro plus reducere de pensionar, 280 lei/an. Am facut testul si cu datele mele, iesea 800/an. Fiind masina de oras, daca se ajunge la un consum de 8l/100 km mi se pare cam mare, deci trebuie condus mai putin agresiv - e si spre binele masinii, nu doar al buzunarului soferului

  • someone, marţi, 28.10.2014 11:31

    in ceea ce priveste masina, noul corsa e dragut. ca plus as nota motorul impreuna cu cutia in 6 trepte, ca minus, greutatea, vesnica problema a celor de la opel. ceea ce ma nedumireste insa e politica managementului opel: daca vrei sa impingi clientii catre noile motoare in 3 cilindri in comparatie cu cel 1.4 turbo de DOAR 100 cai !!!!!!!!!!! de ce il mai pui in oferta pe acesta din urma? lasa-le doar pe cele pe care vrei sa le comercializezi, e simplu

  • vianu, marţi, 28.10.2014 13:30

    @someone.....Polo are 5 nivele de putere pe benzina si vreo 3 pe diesel. Nu poti veni cu o oferta prea restransa, lasa clientul sa aiba impresia de unde alege....VAG merge pe ideea de a umple configuratorul cu jdemii de optiuni de toate felurile iar clientul se simte stapan. O strategie foarte buna care (cam) lipseste restul concurentilor europeni si aproape cu desavarsire celor japonezi.

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 28.10.2014 13:40

    Stau si ma intreb: Merita sa produca 1.4turbo cu 4 cilindrii de 100cp cand au 1.0 de 115 si 3 cil ? Cum adica sa ii impinga spre noua generatie ? Poate mie mi se face sa iau motorul de 1.4, merita pentru ei sa consume resurse pt dezvoltare, proiectare pentru singurul motor pe care il vreau eu si altii 10 ? Eu cred ca motorul 1.4 este superior. Au valori apropiate, insa 4 cilindrii ar fi superiori celor 3 la aceste valori, sa nu mai vorbim de cuplu sau micile laguri care ne arata ca, conducem un motor de 1.000 mai ales cand suntem incarcati.

  • satyricon, marţi, 28.10.2014 14:25

    Interiorul este superb, mi se pare foarte important, asta iti face viata frumoasa!

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 28.10.2014 14:59

    @someone: Nu stiu ce fantezii aveti toti cu o cutie cu 6 trepte. Ce are asa smecher ? Vi se pare ca daca ati avut Dacie berlina cu 5 trepte si la blana mergea cu 140km/h de aproape se dezintegrau tablele de pe ea, si daca mai aveati inca o treapta puteati sa mergeti cu 180 cat arata pe bord sau puteati merge cu viteza mare la 1500rpm ? Defapt cutiile pe orice masina X sunt cam identice indiferent ca sunt cu 5 sau 6 trepte. Aia cu 5 are rapoartele normale, aia cu 6 are aceleasi turatii dar are rapoartele mai scurte. Sau poate fi o diferenta de max 2-300rpm in favoarea celei in 6 trepte. Treapta 6 oricum nu o folositi prea des in Romania, ma refer la o masina de macar 110cp, nu o masina cu care poti merge lejer la 70km/h in a 6-a. Sau exista cutie cu 5 rapoarte foarte lungi, un mic exemplu ar fi si cutia de pe noul logan 0.9tce care are niste turatii bune comparativ cu vechiul model ce avea motorizari 1.2-1.6. Are 100cp motorul de 1.4, dar are 30nm in plus si cuplul de la turatie mai mica + avantajul cilindreei mai mari care conteaza, chiar daca la taxe este diferenta minuscula.

  • C-G-C, marţi, 28.10.2014 15:53

    Astept sa o vad pe viu si poate sa o conduc, deocamdata nu-mi pot da cu parerea, mai ales ca din ce vad in poze nu sunt foarte impresionat. Mie personal Polo si Clio imi plac cel mai mult din segment, apoi 206 si Fiesta. Cred oricum ca si acest Corsa va fi acolo, la bataie, mai ales ca Opel are o traditie frumoasa in segment. Nu sunt adeptul diferentierii masinilor doar dupa datele tehnice, personal daca o masina imi place, imi place si gata, indiferent ca are un consum mai mare cu 0.2 l sau este mai lenta cu 0.5 sec, insa noul motor de 1L este interesant, mai ales ca este cuplat la o cutie cu 6 trepte. @Mircea: "Ei bine, moda aspiratelor a ajuns şi la Opel" - a apus si la Opel sau Opel a trecut la moda motoarelor turbo ;)

  • mishazaitev, marţi, 28.10.2014 15:54

    @Suleyman Daca tu nu folosesti treapta a-6-a, pentru ca n-ai unde, nu generaliza! Poate ca unul care merge la mare odata la 2 saptamani la mare, oricat de greu ti-ar fi tie sa crezi, pe autostrada, o foloseste. La fel si unul care trebuie sa se deplaseze in interes de serviciu de doua ori pe saptamana pe distanta Bucuresti- Valcea. Asa ca, pentru unii, e chiar important sa conduca o masina in sase trepte.

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 28.10.2014 16:19

    @C-G-C: Opel in ultimul timp a facut modele bune, aveau in trecut intretinerea ieftina, acuma probabil sa mai scumpit odata cu tehnologiile astea (BI-TURBO la diesel, etc), insa mereu era in spatele anumitor modele. @misha: Hai sa fim seriosi, la mare mergi cu 130km/h maxim legal, si cu o masina bunicica de 100cp pe care ar trebui sa o avem in 2014 poti merge lejer si cu 150km/h cu 5 trepte. Uita-te la loganul tce cu 5 trepte si vezi cum e etajata cutia. Doar gama RS de la renault au rapoarte foarte scurte, restul sunt normale. Ma enerveaza cand toti lauda atata cutia cu 6 trepte, de parca cine stie cate sute de cp ar avea, toti zic ca merge mai bine, ca, consuma merge mai relaxat motorul. Si mie imi plac, dar cand vad cat le venereaza toti e EXTRAORDINAR. Cum zic toti ca si-o luat un TDI, iar daca pronunta si 6 TREPTE (6 CAI FRUMOSI) zici ca l-o prins pe .... de un picior. Uite un exemplu care exista si este destul de popular. Golf 5 1.9TDI 105CP, cod motor BLS cu DPF (la alte coduri difera putin consumul cu 0.2 de exemplu) 5 trepte vs 6 trepte 11.3sec pana la 100 vs 11.1sec pana la 100km/h 5.1l la 100km/h vs 5.5l la 100km/h viteza maxima identica 187km/h 135emisii vs 145 emisii. Dupa tine, s-ar merita sa cumperi cu 6 trepte cand ar avea aceeasi viteza maxima, aproximativ aceleasi turatii, dar consuma cu 0.4 mai mult (400 litrii mai mult in 100.000km = 2.600lei (vreo 600euro) in plus ? Toate astea pentru 0.2 sec la demaraj. Sa demonstrat ca diferente nu exista la turatie sau foarte mici intre 1.9tdi de pe passat/a4 de 131cp avf/awx. Iar intre alte masini, diferenta tot destul de mica o sa fie sau deloc.

  • eu, marţi, 28.10.2014 17:31

    Hm... Profilul masinii seamana mult la ambele variante de caroserie cu vechea generatie. Oare platforma este noua?

  • afromen, marţi, 28.10.2014 20:09

    cum reusesc astia de la opel sa faca o masina de clasa mica cu motor de 1 litru care are 1200 kg ? ofac din granit combinat cu plumb?

  • ingerulol, marţi, 28.10.2014 23:11

    Din pacate ca si restul modelelor Opel din ultimele generatii ... si acest Corsa , care este de fapt acelasi vechi Corsa , este foarte foarte greu ! Platforma este neschimbata si acest lucru se va vedea in mers . Nu zic ca ar fi avut defecte majore cea dinainte , dar se putea imbunatati mai mult acel tren de rulare rigid . Consumul ar fi de iertat oarecum daca preturile ar fi decente , dar ca intotdeauna le pozitioneaza imediat sub VW si Ford , si nu sunt pe acolo . La cum arata si functioneaza Sandero II (asta da evolutie) cred ca la urmatoarea generatie ii va detrona pe cei de la Opel (GM) de tot si ii va scoate din Europa caci nu se invata . Sunt ca un fel de HTC al masinilor (ofera acelasi lucru la un pret foarte mare si se asteapta ca lumea sa-l cumpere) .

  • someone, miercuri, 29.10.2014 10:11

    @ suleyman: referitor la cutie, ma gandesc ca daca s-a trecut de la cutii manuale din 3 in 4 trepte, de la cele din 5 in 6 trepte ( existand pe piata cutii manuale chiar si cu 7) producatorii aia trebuie sa stie mai bine decat tine si decat mine avantajele unei trepte in plus. asa ca memoriul tau cu "fanteziile" trimite-l la sediul opel, sau vw dar nu ataca o fantezie a altuia, doar pentru ca e diferita de a ta

  • @mirel, miercuri, 29.10.2014 10:24

    Ce ne mai place reclama...,....

  • Sam@ingerulol, miercuri, 29.10.2014 10:32

    Ce aberatii vorbesti? Pe ce alt model Opel mai foloseste GM o platforma dintr-o generatie anterioara? Si care ar fii problema? VW de aproape 10 ani ne da tot facelifturi a acelorlasi platforme, si inca n-am dat faliment, deci...

  • Sam, miercuri, 29.10.2014 10:37

    *Inca n-a dat faliment PS: Cand naiba vom primii si un buton de edit la comentarii?

  • mishazaitev, miercuri, 29.10.2014 12:24

    @suleyman Exemplul cu Golful 5 este cel care ar trebuui sa te convinga cat de utila este cutia in 6 trepte. Chiar daca la 130 km/h, diferenta de consum, desi exista, nu este semnificativa, diferenta de zgomot este extrem de sesizabila, in sensul in care in treapta a 6-a zgomotul este acelasi cu cel produs de acelasi motor intr-a 5 la 110 km/ora. Si pentru ca tot ai dat mai sus exemplul Daciei, doar daca n-ai condus Dacie niciodata poti sa afirmi ca intre cutia cu 4 viteze si cea cu 5 nu era nicio diferenta. Nu in ultimul rand, e bine ca, in general, sa nu te enervezi chiar daca semnezi cu numele unui personaj care se enerva usor.... Dauneaza grav sanatatii, nu de alta!

  • Andy, miercuri, 29.10.2014 17:32

    Intrebarea legata de platforma folosita e buna si mi-ar placea un raspuns oficial din partea Automarket. Pe net se gasesc informatii contradictorii...Ba ca are platforma de pe Aveo T300 la fel cum Astra J foloseste platforma Delta II inaugurata de Cruze, ba ca e platforma vechiului Corsa cu cateva imbunatatiri, ba ca e o platforma noua folosita in premiera... Multumim in cazul in care ne lamuriti!

  • vali, marţi, 09.12.2014 00:32

    diferenta la dacie cu 4 si cea cu 5 e mare inseamna ca nu ai mers nici o data cu dacia..