4.4
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, miercuri, 1 octombrie

Performanță cu stil

Audi a prezentat prima generație A6 în 1994 ca un succesor pentru alt model popular: Audi 100.

Cu fiecare iterație, Audi A6 s-a modernizat, s-a maturizat și a devenit din ce în ce mai bun. Cel mai nou A6 a debutat în vara anului trecut, prima oară în varianta electrică break, sau Avant în limbajul producătorului din Ingolstadt. Anul acesta am făcut cunoștință și cu variantele Sedan și Avant, ambele termice.

Marea noutate este că, pentru prima oară, clienții pot opta pentru o versiune pur electrică.

Cu această nouă generație, Audi A6 se află în cea mai bună formă a sa și reprezintă următorul pas evolutiv în categoria sedanurilor/break-urilor premium de dimensiuni medii. Îmbină rafinamentul, tehnologia și performanța într-un pachet bine echilibrat.

De la materialele premium pe care le regăsești în habitaclu până la soluțiile moderne de propulsie și sistemele inteligente de asistență pentru cel de la volan, noul A6 se vrea a fi o mașină confortabilă, dinamică și, nu în ultimul rând, foarte eficientă. Reușește? Am vrut să aflăm răspunsul la această întrebare, tocmai de aceea am condus noul A6 Avant.

Nu versiunea pur electrică ci o motorizare care te unge pe suflet: 3.0 litri V6, benzină.

Înainte să "disecăm" noul Audi A6 Avant, îți propun să urmărești un video cuprinzător cu mașina noastră de test.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI AUDI A6 AVANT

  • eu, miercuri, 01.10.2025 14:37

    ati punctat negativ anumite aspecte despre interiorul masinii, dar nu e vina ei ca mediul din romania este jegos. ca se depune praful sau ca se vad amprentele... pai asta este foarte bine, ca le vezi si dai imediat cu laveta. lipsa butoanelor poate fi o problema de ergonomie, dar pentru cine tine la igiena, nu reprezinta un minus. suprafetele tactile sunt mai binevenite decat butoanele, pentru ca se curata mult mai usor. e mai bine ca la altele, unde nu se vede praful, de parca asta l-ar impiedica sa se depuna? iar shaormistii cu degetele unsuroase mai bine s-ar spala pe maini inainte sa urce la volan. sunt unele masini care au acumulat jeg stratificat de la mizeria de pe mainile soferului, combinata cu cea din aer, in alea ti-e si sila sa urci.

  • Andrei, miercuri, 01.10.2025 21:46

    E primul A6 care imi da impresia de Passat, nu stiu de ce, dar pana acum era un model relativ elegant.

  • f, joi, 02.10.2025 00:47

    Cateva idei scurte: - Am lucrat in Romania la fabrica ce producea cablajele pentru vechiul A6. Intre timp, cablajele au inceput sa se faca in Maroc. Audi a cerut in mod expres ca acele cablaje sa se produca dinnou in Romania dar prin diverse interventii productia lor a ramas tot in Maroc. Motivul destul de evident: cablajele in Maroc au calitate inferioara celor produse in Romania. - Ne place sau nu ne place, Mercedes da tonul cam la orice. Ei au fost primii care au introdus tableta infipta in bord, tot cam de pe la ei a plecat ideea de tactit si acum tot ei declara ca vor sa se intoarca la butoane. Cu tactilul se descurca tinerii dar masinile astea si le permit doar cei de la varsta a doua in sus. - Una peste alta, mi-ar place un A6 sau A5, as trece si peste lipsa butoanelor. 2000 de euro cred ca adun de prin conturi, diferenta ma cam enerveaza.

  • nsrei, joi, 02.10.2025 09:37

    degeaba tot bmw cu al lor motor 3000 6 in linie e mai bun, mai fiabil mai orice. Si BMW pune motorul asta de la atentie seria 2 !!! pana la X5 deci ai de unde alege.

  • nsrei, joi, 02.10.2025 12:34

    pentru ala de sus care mia dat minus eu nu prea stiu sa citesc asa ca am citit atata -a reflectat în prețul de listă: 114.500 euro si În caz contrar, în partea dreaptă a bordului vei avea un capac de plastic, cu finisaj lucios. deci capacul ala va tipa la tine : Saraciu-le Nai avut 115 mii de euro sa iei full (aprope full) , Na! Hint. De 115 mii euro eie direct bmw M3 cu vre 500 de cai. Na!

  • alex_cu_a_mic, joi, 02.10.2025 13:35

    La consumurile Audiului astuia, posesorii de "turbaciuni" de 1.4-1.5-1.6L mai ales chinezesti si coreene nu pot decat sa viseze. Valabil si pentru mine :( desi nu am nici o masina de originea respectiva.

  • Kap, joi, 02.10.2025 14:15

    Chiar dacă-mi place forma modelelor Audi break, nu mai ajung să ”disec” nici unul din consumurile fanteziste afișate pentru acest 3l și 2t, pentru că din ce în ce mai des autorii AM dau cu nuca-n perete calitativ vorbind. https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/ https://www.scientia.ro/homo-humanus/44-dificultati-ale-limbii-romane/8104-romanii-vor-lucruri-mai-calitative-dar-ce-inseamna-calitativ.html Errare humanum est, perseverare agramatum.

  • DanG, joi, 02.10.2025 14:48

    @f Daca asa sta treaba cu Mercedes ca trendsetter, sper sa ii ia cat de curand altcineva locul, ca numai porcarii vedem la interioare. Am mers cu un E Klasse W214 si am fost foarte dezamagit, materiale ieftine in unele zone si, cel mai grav, piano black in jurul acelor display-uri gigant, orice faci masina aia aduna praf.

  • Mone, joi, 02.10.2025 15:31

    @Kap. Fiecare dintre noi are dreptul la opinie, fie ea corectă sau greșită. Nu stau să încerc să ți-o schimb. Dar, scuză-mă: consumuri fanteziste? Acestea au fost valorile de consum înregistrate. De ce crezi că mi-aș pierde timpul să mint în legătură cu consumul? Sau în legătură cu orice altceva, dacă tot suntem la acest subiect. Îți doresc o zi cât mai bună.

  • Kap, joi, 02.10.2025 16:58

    Văd că textul a rămas incorect și în articolul de față și-n relatarea colegului Irimia. Și nu, maltratarea gramaticii nu intră-n sfera libertății de opinie, opinie e că ați obținut un consum prea bun ca să fie adevărat pe care însă nu-l contest. Mulțumesc, și eu vă doresc zile bune, cu articole de calitate, nicidecum ”calitative”.

  • Snow, marţi, 14.10.2025 16:23

    114.500 Euro ... ??