Motor / Transmisie

5.0

Pentru cei care nu vor să treacă la o motorizare pur electrică, Audi oferă în continuare diverse motorizări termice, electrificate sau nu. Poți bifa inclusiv o versiune Plug-in Hybrid.

Noi am testat versiunea A6 Avant 55 TFSI quattro mild-hybrid Plus. Știu, un nume complicat, dar care poate fi tradus foarte ușor. Sub capotă ai un motor V6 de 3.0 litri, pe benzină, o tracțiune integrală, o transmisie automată S Tronic cu 7 rapoarte și cel mai modern sistem mild-hybrid al mărcii germane.

Întregul ansamblu oferă 367 de cai putere între 5.500 și 6.300 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 550 Nm între 1.700 și 4.000 de rotații pe minut. Sistemul mild-hybrid Plus suplimentează cu 24 CP și 230 Nm în anumite situații. Bateria are o capacitate de 1.7 kWh.

Să le luăm pe rând și să vorbim, prima dată, despre unitatea V6 de 3.0 litri. Propulsorul pe benzină începe să tragă, cu adevărat, de la 2.000 de rotații pe minut, trage liniar și cu un sunet rafinat, specific unui V6 realizat așa cum trebuie și hrănit cu benzină.

Deși puterea maximă de 367 de cai putere este atinsă la turații înalte, pentru plaja redusă de turații ai motorul electric al sistemului mild-hybrid plus. Astfel că nu trebuie să îți faci nicio grijă la depășiri sau dacă vrei să pornești mai energic de pe loc. Până la urmă ai la dispoziție 230 Nm oferiți instant.

Întregul pachet este gândit pentru confort. Așadar nu te aștepta la ruperi de ritm. Dar poți să te aștepti, așa cum spuneam, la o livrare liniară a puterii și la schimbări foarte fine ale treptelor.

Noul sistem MHEV Plus este alcătuit din 3 componente principale: generatorul trenului de propulsie (PTG) cu sisteme electronice integrate și un motor sincron excitat permanent, o baterie de 48 de volți, litiu-ion, și un alternator pe post de demaror și acționat prin curea.

Toate componentele sistemului de 48 de volți sunt răcite cu lichid pentru condiții de operare optime.

Ce trebuie tu să reții este că, față de vechiul sistem mild-hybrid, noua tehnologie permite rulajul pur electric în anumite condiții, pe distanțe ceva mai mari. De pildă la pornirea de pe loc, la opriri, la mersul cu spatele și la parcări.

Eficiența este cuvântul de ordine în cazul pachetului electrificat oferit de noul Audi A6. Un subiect despre care vom vorbi, pe larg, în capitolul următor.

  • eu, miercuri, 01.10.2025 14:37

    ati punctat negativ anumite aspecte despre interiorul masinii, dar nu e vina ei ca mediul din romania este jegos. ca se depune praful sau ca se vad amprentele... pai asta este foarte bine, ca le vezi si dai imediat cu laveta. lipsa butoanelor poate fi o problema de ergonomie, dar pentru cine tine la igiena, nu reprezinta un minus. suprafetele tactile sunt mai binevenite decat butoanele, pentru ca se curata mult mai usor. e mai bine ca la altele, unde nu se vede praful, de parca asta l-ar impiedica sa se depuna? iar shaormistii cu degetele unsuroase mai bine s-ar spala pe maini inainte sa urce la volan. sunt unele masini care au acumulat jeg stratificat de la mizeria de pe mainile soferului, combinata cu cea din aer, in alea ti-e si sila sa urci.

  • Andrei, miercuri, 01.10.2025 21:46

    E primul A6 care imi da impresia de Passat, nu stiu de ce, dar pana acum era un model relativ elegant.

  • f, joi, 02.10.2025 00:47

    Cateva idei scurte: - Am lucrat in Romania la fabrica ce producea cablajele pentru vechiul A6. Intre timp, cablajele au inceput sa se faca in Maroc. Audi a cerut in mod expres ca acele cablaje sa se produca dinnou in Romania dar prin diverse interventii productia lor a ramas tot in Maroc. Motivul destul de evident: cablajele in Maroc au calitate inferioara celor produse in Romania. - Ne place sau nu ne place, Mercedes da tonul cam la orice. Ei au fost primii care au introdus tableta infipta in bord, tot cam de pe la ei a plecat ideea de tactit si acum tot ei declara ca vor sa se intoarca la butoane. Cu tactilul se descurca tinerii dar masinile astea si le permit doar cei de la varsta a doua in sus. - Una peste alta, mi-ar place un A6 sau A5, as trece si peste lipsa butoanelor. 2000 de euro cred ca adun de prin conturi, diferenta ma cam enerveaza.

  • nsrei, joi, 02.10.2025 09:37

    degeaba tot bmw cu al lor motor 3000 6 in linie e mai bun, mai fiabil mai orice. Si BMW pune motorul asta de la atentie seria 2 !!! pana la X5 deci ai de unde alege.

  • nsrei, joi, 02.10.2025 12:34

    pentru ala de sus care mia dat minus eu nu prea stiu sa citesc asa ca am citit atata -a reflectat în prețul de listă: 114.500 euro si În caz contrar, în partea dreaptă a bordului vei avea un capac de plastic, cu finisaj lucios. deci capacul ala va tipa la tine : Saraciu-le Nai avut 115 mii de euro sa iei full (aprope full) , Na! Hint. De 115 mii euro eie direct bmw M3 cu vre 500 de cai. Na!

  • alex_cu_a_mic, joi, 02.10.2025 13:35

    La consumurile Audiului astuia, posesorii de "turbaciuni" de 1.4-1.5-1.6L mai ales chinezesti si coreene nu pot decat sa viseze. Valabil si pentru mine :( desi nu am nici o masina de originea respectiva.

  • Kap, joi, 02.10.2025 14:15

    Chiar dacă-mi place forma modelelor Audi break, nu mai ajung să ”disec” nici unul din consumurile fanteziste afișate pentru acest 3l și 2t, pentru că din ce în ce mai des autorii AM dau cu nuca-n perete calitativ vorbind. https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/ https://www.scientia.ro/homo-humanus/44-dificultati-ale-limbii-romane/8104-romanii-vor-lucruri-mai-calitative-dar-ce-inseamna-calitativ.html Errare humanum est, perseverare agramatum.

  • DanG, joi, 02.10.2025 14:48

    @f Daca asa sta treaba cu Mercedes ca trendsetter, sper sa ii ia cat de curand altcineva locul, ca numai porcarii vedem la interioare. Am mers cu un E Klasse W214 si am fost foarte dezamagit, materiale ieftine in unele zone si, cel mai grav, piano black in jurul acelor display-uri gigant, orice faci masina aia aduna praf.

  • Mone, joi, 02.10.2025 15:31

    @Kap. Fiecare dintre noi are dreptul la opinie, fie ea corectă sau greșită. Nu stau să încerc să ți-o schimb. Dar, scuză-mă: consumuri fanteziste? Acestea au fost valorile de consum înregistrate. De ce crezi că mi-aș pierde timpul să mint în legătură cu consumul? Sau în legătură cu orice altceva, dacă tot suntem la acest subiect. Îți doresc o zi cât mai bună.

  • Kap, joi, 02.10.2025 16:58

    Văd că textul a rămas incorect și în articolul de față și-n relatarea colegului Irimia. Și nu, maltratarea gramaticii nu intră-n sfera libertății de opinie, opinie e că ați obținut un consum prea bun ca să fie adevărat pe care însă nu-l contest. Mulțumesc, și eu vă doresc zile bune, cu articole de calitate, nicidecum ”calitative”.

  • Snow, marţi, 14.10.2025 16:23

    114.500 Euro ... ??