Consum

4.5

Ai sub capotă un V6 de 3.0 litri, pe benzină, și suficiente resurse pentru orice vrei să faci. Dar ești curios cât consumă un asemenea sistem de propulsie. Am ghicit? Ei bine, deloc mult.

Așa cum spuneam, noul sistem mild-hybrid plus permite rularea în modul pur electric pentru un timp mai îndelungat. Cele mai mari avantaje le vei observa în traficul urban

Într-un București foarte aglomerat, ca de obicei de altfel, noi am înregistrat un consum de 10.5 litri/100 de km. Am vrut să vedem cât consumă noul A6 Avant 55 TFSI quattro și într-un trafic mai lejer, de seară. Rezultatul? 8.4 litri/100 de km.

Traseul ales pentru testul în mediul extra-urban a inclus porțiuni de autostradă, drum național și diferențe de nivel. La finalul celor aproape 400 de kilometri, bordul a indicat un consum de 6.9 litri/100 de km.

Trebuie să recunosc. Observând că mașina nu se cere a fi condusă într-un mod sportiv, am vrut să văd cât de mult poate să scadă consumul, așa că am rulat, destul de mult, cu modul de rulare Efficiency.

Acesta amorțește sistemul de propulsie și când depășești 100 de km/h coboară suspensia pe cea mai de jos treaptă pentru a opune cât mai puțină rezistență aerului. Rezultă o aerodinamică mai bună și un consum cât mai redus.

Am uitat să menționeză că, pentru această motorizare, Audi declară un consum mediu de 6.9 litri/100 de km.

Audi A6 are doi rivali tradiționali cu care se luptă de ani buni în segmentul sedanurilor/break-urilor premium de dimensiuni medii. Este vorba despre BMW Seria 5 Touring și Mercedes-Benz Clasa E T-Modell.

Acum, Seria 5 Touring poate fi comandat cu o singură motorizare pe benzină, fără să fie Plug-in Hybrid. Este vorba despre 520i Touring, cu un motor de 2.0 litri care oferă 208 cai putere. Așadar, cum A6 Avant 55 TFSI are un motor de 3.0 litri, nu prea le putem compara.

De dragul discuției, o versiune apropiată de mașina noastră de test, chiar dacă este echipată cu un sistem de propulsie Plug-in Hybrid, este 530e Touring. Da, și aceasta are un motor de 2.0 litri sub capotă, dar măcar se apropie din alte considerente de A6 55 TFSI.

Fiind un model PHEV, nu putem să luăm în considerare consumul declarat de BMW. Adică 0.7 litri/100 de km.

De partea cealaltă, Mercedes-Benz chiar are un rival potrivit pentru A6 Avant 55 TFSI quattro. Ne referim la E 450 4Matic Estate. Motor de 3.0 litri, cu șase cilindri, sistem mild-hybrid și un consum declarat de 7.8 litri/100 de km.

  • eu, miercuri, 01.10.2025 14:37

    ati punctat negativ anumite aspecte despre interiorul masinii, dar nu e vina ei ca mediul din romania este jegos. ca se depune praful sau ca se vad amprentele... pai asta este foarte bine, ca le vezi si dai imediat cu laveta. lipsa butoanelor poate fi o problema de ergonomie, dar pentru cine tine la igiena, nu reprezinta un minus. suprafetele tactile sunt mai binevenite decat butoanele, pentru ca se curata mult mai usor. e mai bine ca la altele, unde nu se vede praful, de parca asta l-ar impiedica sa se depuna? iar shaormistii cu degetele unsuroase mai bine s-ar spala pe maini inainte sa urce la volan. sunt unele masini care au acumulat jeg stratificat de la mizeria de pe mainile soferului, combinata cu cea din aer, in alea ti-e si sila sa urci.

  • Andrei, miercuri, 01.10.2025 21:46

    E primul A6 care imi da impresia de Passat, nu stiu de ce, dar pana acum era un model relativ elegant.

  • f, joi, 02.10.2025 00:47

    Cateva idei scurte: - Am lucrat in Romania la fabrica ce producea cablajele pentru vechiul A6. Intre timp, cablajele au inceput sa se faca in Maroc. Audi a cerut in mod expres ca acele cablaje sa se produca dinnou in Romania dar prin diverse interventii productia lor a ramas tot in Maroc. Motivul destul de evident: cablajele in Maroc au calitate inferioara celor produse in Romania. - Ne place sau nu ne place, Mercedes da tonul cam la orice. Ei au fost primii care au introdus tableta infipta in bord, tot cam de pe la ei a plecat ideea de tactit si acum tot ei declara ca vor sa se intoarca la butoane. Cu tactilul se descurca tinerii dar masinile astea si le permit doar cei de la varsta a doua in sus. - Una peste alta, mi-ar place un A6 sau A5, as trece si peste lipsa butoanelor. 2000 de euro cred ca adun de prin conturi, diferenta ma cam enerveaza.

  • nsrei, joi, 02.10.2025 09:37

    degeaba tot bmw cu al lor motor 3000 6 in linie e mai bun, mai fiabil mai orice. Si BMW pune motorul asta de la atentie seria 2 !!! pana la X5 deci ai de unde alege.

  • nsrei, joi, 02.10.2025 12:34

    pentru ala de sus care mia dat minus eu nu prea stiu sa citesc asa ca am citit atata -a reflectat în prețul de listă: 114.500 euro si În caz contrar, în partea dreaptă a bordului vei avea un capac de plastic, cu finisaj lucios. deci capacul ala va tipa la tine : Saraciu-le Nai avut 115 mii de euro sa iei full (aprope full) , Na! Hint. De 115 mii euro eie direct bmw M3 cu vre 500 de cai. Na!

  • alex_cu_a_mic, joi, 02.10.2025 13:35

    La consumurile Audiului astuia, posesorii de "turbaciuni" de 1.4-1.5-1.6L mai ales chinezesti si coreene nu pot decat sa viseze. Valabil si pentru mine :( desi nu am nici o masina de originea respectiva.

  • Kap, joi, 02.10.2025 14:15

    Chiar dacă-mi place forma modelelor Audi break, nu mai ajung să ”disec” nici unul din consumurile fanteziste afișate pentru acest 3l și 2t, pentru că din ce în ce mai des autorii AM dau cu nuca-n perete calitativ vorbind. https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/ https://www.scientia.ro/homo-humanus/44-dificultati-ale-limbii-romane/8104-romanii-vor-lucruri-mai-calitative-dar-ce-inseamna-calitativ.html Errare humanum est, perseverare agramatum.

  • DanG, joi, 02.10.2025 14:48

    @f Daca asa sta treaba cu Mercedes ca trendsetter, sper sa ii ia cat de curand altcineva locul, ca numai porcarii vedem la interioare. Am mers cu un E Klasse W214 si am fost foarte dezamagit, materiale ieftine in unele zone si, cel mai grav, piano black in jurul acelor display-uri gigant, orice faci masina aia aduna praf.

  • Mone, joi, 02.10.2025 15:31

    @Kap. Fiecare dintre noi are dreptul la opinie, fie ea corectă sau greșită. Nu stau să încerc să ți-o schimb. Dar, scuză-mă: consumuri fanteziste? Acestea au fost valorile de consum înregistrate. De ce crezi că mi-aș pierde timpul să mint în legătură cu consumul? Sau în legătură cu orice altceva, dacă tot suntem la acest subiect. Îți doresc o zi cât mai bună.

  • Kap, joi, 02.10.2025 16:58

    Văd că textul a rămas incorect și în articolul de față și-n relatarea colegului Irimia. Și nu, maltratarea gramaticii nu intră-n sfera libertății de opinie, opinie e că ați obținut un consum prea bun ca să fie adevărat pe care însă nu-l contest. Mulțumesc, și eu vă doresc zile bune, cu articole de calitate, nicidecum ”calitative”.

  • Snow, marţi, 14.10.2025 16:23

    114.500 Euro ... ??