Consum

4.5

Ai sub capotă un V6 de 3.0 litri, pe benzină, și suficiente resurse pentru orice vrei să faci. Dar ești curios cât consumă un asemenea sistem de propulsie. Am ghicit? Ei bine, deloc mult.

Așa cum spuneam, noul sistem mild-hybrid plus permite rularea în modul pur electric pentru un timp mai îndelungat. Cele mai mari avantaje le vei observa în traficul urban

Într-un București foarte aglomerat, ca de obicei de altfel, noi am înregistrat un consum de 10.5 litri/100 de km. Am vrut să vedem cât consumă noul A6 Avant 55 TFSI quattro și într-un trafic mai lejer, de seară. Rezultatul? 8.4 litri/100 de km.

Traseul ales pentru testul în mediul extra-urban a inclus porțiuni de autostradă, drum național și diferențe de nivel. La finalul celor aproape 400 de kilometri, bordul a indicat un consum de 6.9 litri/100 de km.

Trebuie să recunosc. Observând că mașina nu se cere a fi condusă într-un mod sportiv, am vrut să văd cât de mult poate să scadă consumul, așa că am rulat, destul de mult, cu modul de rulare Efficiency.

Acesta amorțește sistemul de propulsie și când depășești 100 de km/h coboară suspensia pe cea mai de jos treaptă pentru a opune cât mai puțină rezistență aerului. Rezultă o aerodinamică mai bună și un consum cât mai redus.

Am uitat să menționeză că, pentru această motorizare, Audi declară un consum mediu de 6.9 litri/100 de km.

Audi A6 are doi rivali tradiționali cu care se luptă de ani buni în segmentul sedanurilor/break-urilor premium de dimensiuni medii. Este vorba despre BMW Seria 5 Touring și Mercedes-Benz Clasa E T-Modell.

Acum, Seria 5 Touring poate fi comandat cu o singură motorizare pe benzină, fără să fie Plug-in Hybrid. Este vorba despre 520i Touring, cu un motor de 2.0 litri care oferă 208 cai putere. Așadar, cum A6 Avant 55 TFSI are un motor de 3.0 litri, nu prea le putem compara.

De dragul discuției, o versiune apropiată de mașina noastră de test, chiar dacă este echipată cu un sistem de propulsie Plug-in Hybrid, este 530e Touring. Da, și aceasta are un motor de 2.0 litri sub capotă, dar măcar se apropie din alte considerente de A6 55 TFSI.

Fiind un model PHEV, nu putem să luăm în considerare consumul declarat de BMW. Adică 0.7 litri/100 de km.

De partea cealaltă, Mercedes-Benz chiar are un rival potrivit pentru A6 Avant 55 TFSI quattro. Ne referim la E 450 4Matic Estate. Motor de 3.0 litri, cu șase cilindri, sistem mild-hybrid și un consum declarat de 7.8 litri/100 de km.

  • eu, miercuri, 01.10.2025 14:37

    ati punctat negativ anumite aspecte despre interiorul masinii, dar nu e vina ei ca mediul din romania este jegos. ca se depune praful sau ca se vad amprentele... pai asta este foarte bine, ca le vezi si dai imediat cu laveta. lipsa butoanelor poate fi o problema de ergonomie, dar pentru cine tine la igiena, nu reprezinta un minus. suprafetele tactile sunt mai binevenite decat butoanele, pentru ca se curata mult mai usor. e mai bine ca la altele, unde nu se vede praful, de parca asta l-ar impiedica sa se depuna? iar shaormistii cu degetele unsuroase mai bine s-ar spala pe maini inainte sa urce la volan. sunt unele masini care au acumulat jeg stratificat de la mizeria de pe mainile soferului, combinata cu cea din aer, in alea ti-e si sila sa urci.