Opel Astra

4.2
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 16 februarie

Per aspera ad astra

Acum sase luni, Opel a fost la un pas de a fi aruncat ca o masea stricata de General Motors si la un pas de a fi vandut unui concern ruso-canadian. Pana la urma, GM s-a razgandit in privinta Opel si a decis sa pastreze marca din Russelsheim, iar acest lucru s-a intamplat cu putin timp inainte de debutul lui Astra. Poate ca americanii de la GM s-au prins ca au un produs promitator, care va scoate Opel din probleme. Am luat in test noul Astra prin Romania si am incercat sa aflam raspunsul.
  • Snatch, marţi, 16.02.2010 20:26
    :)

    Pe mine personal, Opel Astra nu m-a convins...astept cu nerabdare Alfa Rome Giulietta!

  • Paul, marţi, 16.02.2010 20:33
    noul astra

    prea mult fas pentru nimic

  • krm, marţi, 16.02.2010 20:45
    slab de tot

    deziluzie totala vis a vis de pret/performante/consum ... honda civic 1.8 benzina 140 cai consuma la un mers dinamic (nu lent) in oras in jur de 10% iar in afara pe dn 1 Bucuresti - Brasov 6.2% mers iar destul de sportiv.... iar daca compar cu motorul 2.2 diesel de pe civic deja opel e la gara rau...in conditiile in care opel este mai scump iar motorizarea asta de 1.7 si 125 cai este mai slaba din toate punctele de vedere in comparatie cu motorizarile de 1.8 benzina si 2.2 diesel ale hondei ... pacat ...speram mai mult de la acest model nou lansat de opel

  • Claus-Claudel, marţi, 16.02.2010 20:51
    ........

    asta da masina

  • catalin, marţi, 16.02.2010 20:52
    Misto

    Misto test-drive, bun si titlul, text bine documentat, pe intelesul tuturor si complet. Iar poza cu respectiva caruta (sau ce-o fi ea) trasa de cal cu ciobanul care se uita cu jind la masina in acelasi cadru cu Astra e originala si amuzanta :)) Nota 10 per total pentru acest test-drivel!

  • Flavyuz, marţi, 16.02.2010 20:57
    astra

    mi se pare cea mai frumoasa din clasa compactelor, fiabila cred ca e ca orice opel, ramane de vazut ce succes o sa aibe

  • asd, marţi, 16.02.2010 21:37

    nu vreau sa trezesc polemici dar voi meseriasilor care sunteti voi meseriasi in materie auto din cate vad pe site la vw golful trend 140 cp disel pleaca de la 17800 cu tva .decat sa scrieti balarii pe aici mai bine apucati-va de altceva.Ar fi mai multe chestii de discutat despre modul in care faceti si scrieti un articol (drive-test),dar prefer sa ma opresc aici.

  • ALEXANDROS, marţi, 16.02.2010 21:40

    FOARTE FRUMOS SI IESE IN EVIDENTA FOARTE BINE ...AM VAZUT UNUL IN TRAFIC SI CHIAR SE REMARCA CLAR FATA DE RESTUL "TURMEI", ARATA BESTIAL PE LANGA MASINA POPORULUI ADIK GOLF.... CELE MAI TARE HATCH-URI IN PREZENT : 1.OEL ASTRA, 2.FORD FOCUS, 3.FIAT BRAVO,4.SEAT LEON...ASTA E PAREREA MEA NU TREBUIE IMPARTASITA DE NIMENI....AAA SI LEGAT DE PERFORMANTE...ASTRA ARE SI MOTOARE MULT MAI VIOAIE DECAT ACESTA...DAR POATE NU AU APARUT INK PE PIATA...VA AVEA INCLUSIV UN MOTOR DE 2.0 SI 220 CP ... SI VA COSTA CEVA MAI OK

  • C-G-C, marţi, 16.02.2010 22:21
    Astra drive test

    L-am testat odata cu operatiunea porti deschise de la lansare. Ca o nota generala mi-a placut, insa nu m-a impresionat asa cum ma asteptam si asa cum ne lasa Opel sa intelegem. Eu am testat motorul pe benzina de 1.6 care trebuie turat serios ca sa obtii ceva din el. Pana la 3000 rpm cred ca ti-o poti lua si de la un Logan 1.4. Dupa 4000 rpm situatia se schimba, masina se simte in apele ei iar sunetul este deosebit. Mi-a placut antifonarea, modul de filtrare al gropilor si materialele folosite la interior (desi in portbagaj este lucrat destul de ieftin). Nu mi-a placut senzatia de spatiu mic si ruliul mare la manevrele bruste. Cat despre testul AM, nu inteleg de ce a primit 8/10 la consum in conditiile in care acesta a fost mai mare cu 50% decat cel anuntat de constructor. 9.5% urban este enorm pt un diesel modern indiferent de conditiile de rulare. Eu as fi mai aspru referitor la cutia de viteze, care desi este bine etajata agata in primele 3 trepte si intra destul de urat in tr. 1 (la pornirea de loc, nu in mers) si in R. Restul notelor sunt ok, desi designul este mai mult de 8 :). O seara placuta in continuare!

  • Freedom, marţi, 16.02.2010 22:27

    Eu am cititi pana aici "Daca ar fi sa subliniem un singur element prin care Astra 1.7 CDTi iese clar in evidenta, acesta ar fi silentiozitatea motorului, element atipic pentru un diesel." De aici e clara treaba. Motorizarile de la Opel (1.7 CDTI 2.0 CDTI) sunt orice numai silentioase nu.

  • DST, marţi, 16.02.2010 23:08

    Nu are elemente dezagreabile, dar nici frumoasa nu e... e genul de masina care trece neobservata pentru cei fara pasiuni in zona auto... cu MEGANE 3 pe de alta parte treaba sta altfel: e frumoasa si intoarce capete de admiratie.

  • baboon, marţi, 16.02.2010 23:40
    consum/pret

    foarte mare consumul,iar pretul este la fel de mare,nu merita banii astia in niciun caz .... aproape 25000 euro(pretul modelului testat)

  • eddy, marţi, 16.02.2010 23:48
    navigatie

    imi pare rau sa va dezamagesc dar voi a.ti testat modelul CD 500 NAVI, se vede si in poze ca scrie pe el. in rest mi.a placut ce ati scris despre masina, dar va mai contrazic la pret pentru ca eu am achizitionat una luna trecut exact aceeasi motorizare si cu pachetul cosmo si am dat pe ea 19500 cu tva obtinut cu discountul delor de la radacini motors. mie mi se pare superba atat in interior cat si in exterior.

  • jondaniel, marţi, 16.02.2010 23:50
    pret

    referitor la pret, nu e spune nimic de dicounturile oferite de Opel care intotdeauna au fost consistente. Masina asta de 25000 pret de lista o poti lua lejer in 21.000 daca stii sa negociezi.

  • the hep, marţi, 16.02.2010 23:51
    cuplu

    un singur lucru nu mi-a placut la motorul de 1.7...turatia ridicata la care se obtine cuplul in special...2300RPM ??? e prea sus pt un diesel modern , mai ales ca valoarea concurentei este sub 2000 rpm

  • Tudor, miercuri, 17.02.2010 00:37
    astra

    Din nou voi cu pozele voastre artistice. Asta este un drive test, puneti niste fotografii din care sa intelegem si noi ceva: cu interiorul, foto de ansamblu, cu portbagajul, cu spatiul pentru pasagerii spate s.a.m.d. Nu va mai spargeti in figuri cu atatea fotografii de impresie... E un ASTRA fratilor, nu e Rols! La 20-30 de fotografii explicite puteti adauga acolo si un 5 - 10 fotografii "pentru fani". ce naiba, ati schimbat fotograful? E plin internetul de poze artistice, sunt usor de gasit pentru orice marca. Citititoul interesat DE INFORMATIE vrea altceva. Luati exemplu baiatului de pe drive-test.ro. Sunteti departe tare de el in ceea ce priveste articolele cu toate ca site-ul vostru contine mai multe informatii. Mult nu inseamna neaparat si bun.

  • Caius, miercuri, 17.02.2010 00:40
    nu intra in viteza 1

    noua Astra vine cu cateva neajunsuri - sesizabile de primul drive test (ce l-am facut in Timisoara): - intra greu in viteza 1 - vizibilitate redusa din cauza plasametului-oglinzilor + stalpilor laterali ce sustin parbrizul - nu vezi unde se termina capota nici cu scaunul la maxim ridicat + ca o persoana de 1.84m da cu capul in plafon -roata de rezerva nu mai e de dimensiuni normale - portbagaj mic si prost modularizat - cutie de acte f f. mica -mai mica ca si la Astra H ! Avantaje: + scut motor pe toata suprafata +optiune USB+ mufa audio +motoare OK

  • Tudor, miercuri, 17.02.2010 00:42
    astra

    Caius, la ce ai nevoie sa vezi unde se termina capota? Masinile moderne sunt construit astfel incat sa ofere o aerodinamica foarte buna motiv pentru care capota este inclinata. E o prostie sa spui ca asta e un neajuns.

  • Paul X, miercuri, 17.02.2010 08:39
    Antifonare

    Am fost si eu la un test drive cu un prieten si cand a condus el eu am stat in spatele lui, si vorbind de antifonare pentru pasagerii din spate nu e lucru bun. Se aude zgomotul de rulaj foarte tare venind cumva dinspre protbaagj, mai ales la viteze mari de peste 90 km/h. Din fata nu se aude nimic e totul ok. Dar daca faci un drum de cateva ore si stai in spate, te cam termina zgomotul ala.

  • George, miercuri, 17.02.2010 10:56
    faina

    O masina foarte reusita zic eu, dar parca cam prea piperata, mai ales pe piata actuala. PS. Vedeti ca 1.6DSL de la Ceed are 115cp (deci 10 mai putini). (cu 3 mai putin are motorul de 1.6 benzina).

  • Megane, miercuri, 17.02.2010 12:49
    Megane FULL-OPTION

    La 17.800 euro cu TVA poti avea un Renault Megane Privilege (generatie 2010) cu motor bun de 1.9 dCI 130 CP, acceleratie in 9.5 secunde (nu 11.5 s cat are Astra). Cuplu 300 Nm la 1.750 rpm. Pe langa MEGANE are la banii astia mai multe dotari in standard decat Astra Cosmo: card "maini libere", oglinda interioara electrocrom, oglinzi exterioare rabatabile electric, cotiera spate (spatiu depozitare inclus), compartimente in podea, tapiterie piele/textil, plus dotari de bun simt - scut protectie motor, roata de rezerva.

  • Crisitian, miercuri, 17.02.2010 12:51
    Dupa ce nu au habar mai sunt si incompetenti

    Au tras astia niste preturi la automarket in dusmanie. Nu au legatura cu realitatea.

  • aTo, miercuri, 17.02.2010 13:37
    Per aspera ad astra

    Per aspera ad astra - pana la stele prin dificultati (latina) masina imi place, dar are si parti negative care nu mai are rost sa le expun deoarece acestea au fost expuse deja. Ceea ce mi s-a parut foarte interesant a fost alegerea titlului articolului de catre D-ul Sebastian Toma: "Per aspera ad astra" Probabil a fost o intamplare, sau poate nu, dar exista si o melodie cu acelasi nume cantata de formatia Haggard. Va recomand sa o ascultati si veti avea parte de o experienta auditiva cel putin interesanta, mai ales ca in aceasta formatie sunt 19 persoane.

  • paulica, miercuri, 17.02.2010 15:45
    astra

    daca si astra e o masina care trece neobservata, cred ca sunteti ironici, cum poti sa spui (@DST) ca megan-ul atrage privirea mai mult decat astra, bine ca nu ai zis ca astra classic e mai frumos decat cel de acum....

  • Astrul, miercuri, 17.02.2010 16:44
    Pt: Sebastian Toma

    Despre: -frana? -depasiri? -comoditatea pasagerilor in spate? -eficacitatea incalzirii sau aerului conditionat in masina? -pozitia soferului la volan? -rezistenta la vant/contracurenti datorita masinilor mari? -calitatea sistemului audio? -etc. NIMIC????????????????????????????????????

  • octav71, miercuri, 17.02.2010 17:18

    Deranjant ca cenzurati ce nu va place! Am intrebat doar ce optiuni sunt incluse in 24.560 euro.

  • ne-am dus dracului !!!, miercuri, 17.02.2010 18:47
    20.000 euro? cu optiuni 25.000 euro???

    e scumpa si chiar nu-mi dau seama pentru ce-i asa scumpa... Opel nu era masina saracului in Germania ?

  • sgfsg, miercuri, 17.02.2010 20:34
    fdgfd

    Ce face? 7 litri la suta consum in afara? Aberati cu gratie. Mie imi consuma 1.9 CDTI 150 HP maxim 6 in afara si consuma mai mult 1.7? Si 1.9 nu este un motor prea economic, in oras consumand cam 10-12%.

  • sgfsg, miercuri, 17.02.2010 20:35
    pret de pornire

    Pretul de pornire este 12.750€. NU MAI DEZINFORMATI!!!

  • Nesimtire marca Opel, miercuri, 17.02.2010 21:16
    la 12.750 ai motor de scuter

    Celor de la Renault le-a fost rusine sa puna motor de 1.4 100 CP pe Megane, da' vad ca astia de la Opel n-au nicio jena... nesimtiti ! Acceleratie in 14 secunde !! mori cu zile pe autostrada!

  • Criss, joi, 18.02.2010 00:08
    Se fura curent !

    "Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu un motor CDTI de 1.686 centimetri cubi care ofera 125 CP la 4.000 rpm si un cuplu motor maxim de 280 Nm intre 2.300 rpm si 3.000 rpm" Nu era suficient ca a-ti scos niste preturi din joben ! Se vede ca nici macar nu v-ati uitat pe nimic, a-ti scris din burta. De la 2300 la 3000 ? Nu v-a zgarie ochii ? Un diesel ? Cuplu maxim de 280 Nm se atinge la 2300 Nm, aici curba de cuplu atinge cel mai inalt nivel Intervalul de cuplu constant este intre 1750 si 2750 rpm la valoarea de 270 Nm Dl Sebastian, eu sa fi fost autorul acestui articol incepeam de maine sa-mi caut de lucru, e clar ca astea sunt articole scrise la sto

  • hrn, joi, 18.02.2010 00:43
    Catre redactie: rugam afisati titlu si autorul

    Opel ofera un sistem electronic de control al dinamicii lui Astra, care ofera- Asa este corest sa oferiti, oferind din titlu o oferta complata! Multumim

  • zmark, joi, 18.02.2010 09:53

    e greu sa scoti un consum de 9.5% in oras cu un motor de 1,7l. cred ca v-ati straduit mult.

  • unul, joi, 18.02.2010 10:00

    nu stiu daca are vre-o legatura, dar ati vazut cine este autorul pozelor?

  • LauCalin, joi, 18.02.2010 21:45
    noul Opel Astra

    Confirm, in mare, ce a spus C-G-C. Acum 3 saptamani au fost la drive test si am avut acelasi motor de 1.6 115 CP (masina era echipare Cosmo). In mare pot spunea asa: din start masina mi s-a parut submotorizata si nici turatiile prea mari nu-i prea placeau. Dupa 3000-3500 rpm cand motorul incepe sa traga mai bine, antifonarea slaba te cam enerveaza (nu stiu cum ti s-a parut tie ca antifonarea e buna). Consola centrala are un design placut, butoanele par logic puse (asta ca prima impresie, n-am avut timp sa studiez treaba asta), insa consola centrala pare incarcata si la drum lung iti poate distrage atentia pana te obisnuiesti cu pozitia comenzilor. Mi-au placut deasemenea scaunele confortabile, spatiul destul de bun si portbagajul compartimentat. Cutia mi s-a parut precisa (mie nu mi-a agatat deloc). Materialele mi s-au parut bune. Nu mi-au placut: asa cum am zis insonorizarea, motorul si cutia (asta probabil datorita reglajului cutiei de viteze-rapoarte mi s-au parut cam lungi) si pretul cam mare (masina testata cu ceva dotari in plus era undeva in jur de 17500). Daca merita cumparata? Da, dar cu o conditie: negociaza pretul pentru ca e cam mare.

  • Adrian Sinescu, joi, 18.02.2010 22:29
    Offtopic si nu numai

    Offtopic, dar poate nu-l stergeti: Fratilor, este o revista online cu material care se presupune ca va atrage, din moment ce dati click pentru a citi un articol. Iar eu, ca si cititor interesat (poate mai sunt si altii care imi impartasesc parerea) intru sa citesc un articol, apoi ca tot omul normal vreau sa vad si parerea celorlalti compatrioti care sofeaza si isi pot da cu parerea, mai ales cand e vorba de un test-drive, poate unii au strans din ... 7 ani de zile pentru a isi lua o masina si vor sa vada comentarii strict sau pe cat posibil strict la subiect. Si cand intru ce vad? Kalasnikov-uri, sabii, cutite, pistoale, lanstoare de torpile Cred ca daca ati fi fost fata in fata, ar fi fost chemat BGS-ul, SPIR-ul si alte de-astea, nici politicienii parca nu fac asa :)), dar macar aia au de ce sa se bata asa In alta ordine de idei, Opel e “Dacia Germaniei”, stie toata lumea. E ca o Dacie, da e nemteasca :d Iar la poze subscriu, nu sunt per ansamblu facute, se vede ca aveti fotograf de calitate, insa poate ar trebui sa puneti si poze mai din ansmblu, cu un unghi mai mare. Ca doar sigla Opel o stie toata lumea Cand am vazut atatea persoane inversunate cu momentul motor maxim, am zis hai sa intru si eu pe site-ul oficial, la configurator si... surpriza (chiar si pentru mine ca incepusem sa cred ce citisem mai sus)si am descoperit America dupa Columb: informatiile prezentate sunt aceleasi pe cele doua site-uri (adicatelea Automarket, respectiv Opel). O seara cat mai calma!

  • LauCalin, vineri, 19.02.2010 16:57
    @Adrian Sinescu

    Nu am nimic cu tine, dar pe bune, inca mai crezi in zicala Made in Romania ca Opel e Dacia neamtului sau ca e masina saracului in Germania? Inseamna ca nu ai mers de mult timp cu un Opel. Tatl meu e la al doilea Opel si crede-ma ca nu intamplator. Am condus tipul asta de Astra si, desi cum am zis mai sus, sunt cateva lucruri care nu mi-au placut, calitatea masinii este peste medie si se ridica oricand la pretentiile lui Golf VI. Cu asemenea gandire nu m-as mira sa fii de acord cu abrevierea Dacia-"daca ai cap i-ati alta". Numai bine!

  • ........, luni, 22.02.2010 18:39
    ........

    Omorati fotografu. Isi bate joc de noi si de frumusetea asta de masina.

  • @........, luni, 22.02.2010 21:00

    ce nu-ti place ?

  • ........, luni, 22.02.2010 23:28
    ce nu-ai place ? (1)

    :)) Astea sunt poze ?...... Dupa ce ca a facut cateva si alea sunt facute in bataie de joc ca si cum hai sa le aratam si lu aia cu ce ne-am plimbat noi. In primul rand la exterior trebuiau facute mai multe poze de la o distanta medie din mai multe unghiuri (macar cate o poza din dreapta fata si spate, stanga fata si spate, o poza din fata, una din spate, una din lateral stanga si dreapta) sa vedem si noi mai bine liniile masinii la care altii au muncit sa ajunga unde au ajuns. Daca te uiti ai sa vezi ca din partea dreapta nu a facut nici o poza, iar la celelalte a avut grija sa ne arate mai mult peisajul de parca asta ne-ar interesa. In al doilea rand, si la interior trebuiau facute mai multe poze cu locurile din spate, cu bancheta spate rabatata etc.

  • uta, miercuri, 20.07.2011 14:56

    o bijuterie ,alegerea nr.1 din clasa