Mitsubishi Lancer

4.5
, marţi, 23 februarie

Echilibru

Pentru a multumi clientii care cautau un Lancer ceva mai picant, fara a da insa in dementa constructiva pe care o afiseaza Lancer Evolution, Mitsubishi a nascut Lancer Ralliart, o versiune care completeaza perfect gama compacta a japonezilor, storcand vidul din plaja de putere dintre Lancer si Lancer Evo. Farmecul lui Lancer Ralliart este insa faptul ca, spre deosebire de alte versiuni sportive ale compactelor clasice, acesta se apropie mult mai mult de versiunea superioara decat de cea inferioara, reusind insa in acelasi timp sa-si pastreze latura practica, care il transforma la nevoie intr-o compacta cu portbagaj. Principalele atuuri ale lui Lancer Ralliart: tractiune integrala – la fel ca in cazul lui EVO, o masa mai redusa, o diferenta de 55 CP in minus si un pret de pornire cu 13.000 de euro mai mic.
  • Cristian, marţi, 23.02.2010 23:21

    Ce bine ar fi iesit poza cu ceasurile de bord daca erau luminile aprinse si motorul putin turat...

  • slv83, marţi, 23.02.2010 23:30
    Furia rosie

    Masina de fata are avantaje certe: design de exceptie, tractiune integrala performanta, motor puternic! In plus este si practica, putand fi folosita si de o familie mai grabita...........! Este arma perfecta anti BMW, Audi si alte cele, carora le cam da cu FLIT! Are doar un singur rival in categorie-Impreza WRX. Restul e tacere........!

  • pacientu de la morga, miercuri, 24.02.2010 00:16

    "calitatea materialelor utilizate de inginerii japonezi atinge fara probleme media clasei compacte" un interior cu materiale de calitate medie pe segment se noteaza cu 9?

  • mircea, miercuri, 24.02.2010 00:28
    @pacientu de la morga

    Da, datorita spatiului mai mare decat cel ragasit in restul segmentului. Iar expresia "atinge fara probleme media" trebuia sa fie "depaseste far probleme media". Mea culpa :)

  • ZZZ, miercuri, 24.02.2010 00:57
    Masina Da, soferii NU

    Despre masina numai de bine (cu cateva obiectii la interior), e super si are un pret foarte bun. Problema o constituie foarte multi dintre posesori. Dupa Loganisti posesorii de Lancer sunt cei mai periculosi, sa va feriti sa va puneti la mintea lor. Ei isi ia un Lancer 1.5 la 16000 si cred ca au pus mana pe un EVO. Se baga in niste depasiri ca niste cretini. Ei nu inteleg ca un Lancer normal nu e nici 40% dintr-un Evo, sunt doua masini complet diferite. Masina nu are nicio vina, lipsa de educatie e problema. Nu vreau sa se inteleaga ca generalizez, dar exista un procent semnificativ. Era sa o patesc si eu cu unu care s-a gandit el sa depaseasca coloana pe linie continua in curba+panta, si nu a fost singurul care "m-a impresionat". @slv83 Te cam incadrezi in descrierea mea, cu mentiunea ca sigur nu ai un Lancer. Masina asta NU este Evo. Si sincer este cam prea scumpa pt ce ofera. La pretul asta ai din ce sa alegi, masini mai performante: Megane3 RS, Scirocco R, Golf R, Mazda 3 MPS, Leon Cupra R. 0-100 7s e mult, foarte mult pt 31000 Euro. Cat despre rivalul Imprenza WRX, e chiar mai slaba.... Eu cred ca te gandeai la EVO si STI cand ai scris comentariul.

  • Trahanache, miercuri, 24.02.2010 01:12

    ZZZ ce masina conduci ?

  • Mihai, miercuri, 24.02.2010 02:06
    ZZZ

    ZZZ, ai cumva un clio simbol cu care ai prins 240 km/h urcat pe rampa?

  • the hep, miercuri, 24.02.2010 08:59
    performante

    din datele oferite la capitolul performante reiese ca un EVOX "prinde suta" in 6,3 secunde . oare chiar asa de lenes sa fie ?

  • MF, miercuri, 24.02.2010 09:15
    Comparatii

    Ma scuzati ca intervin dar comparatiile sunt putin cam ciudate. Mai intai il faceti lenes si il comparati cu Golf R si impreza WRX STI pe cand modelele echivalente ar fi Golf Edition 30 si Impreza WRX fara STI. Apoi il faceti accesibil d.p.d.v. al pretului comparandu-l cu aceleasi modele mai sus mentionate. Si iar nu e o comparatie buna pentru ca WRX STI si Golf R au mai multi cai si sunt comparabile cu versiunea de top Lancer EVO si nu cu cea de mijloc. In rest, este de apreciat ca a ramas un sedan!

  • unckle, miercuri, 24.02.2010 09:46

    da, comparatiile facute cu "baietii mari" , clasa de masini cu 300 de cai si niste preturi de cazi pe spate, sunt un pic gresite . Evo X se compara cu alea . ... ralliart asta mic nu tre comparat cu ceva care are mai mult de 250 de cai si nu este bazat pe un model de mainstream :) Surprinzator este pretul la care vine masina asta ... este destul de mult peste Cupra de exemplu , iar Cupra are cam tot ce are Ralliart asta ( poate nu 4x4... dar nimeni nu-i perfect ) . Leon Cpra cu 265cp/350Nm face 23540E. Daca asta pleaca de la 31 de mii... ceva nu-i in regula , n-o avea cutie auto si un sistem pretentios 4x4 , dar 10000E sunt o gramada de bani pentru o cutie si un 4x4 Tot despre pret - in "state", acolo unde masinile sunt cu 30% mai ieftine , Ralliart asta costa 24000 $ ... cam 20 de mii de euro... chiar mai putin . Nu credeti ca totusi sa vanda masina pt un pret fix DUBLU in Europa este o mica exagerare ? In rest toate bune pt Mitsubishi , am si io una in garaj ... adevarat fara turbo , cutie cu SST sau 4x4 , dar isi face treaba si dovedeste o fiabilitate remarcabila :)

  • mircea, miercuri, 24.02.2010 10:21
    @the hep

    Versiunile cu transmisie automata ale lui EVO X accelereaza, conform datelor tehnice oficiale pe care le gasesti pe site-ul Mitsubishi, in 6.3 secunde. Cu transmisie manuala, 0-100 e 5.4 secunde. @MF, unckle Atunci cand vorbim de modele compacte de performanta, este imposibil sa nu aduci in discutie intreaga gama de peste 200 de cai, de la Golf GTI si Focus ST pana la Focus RS, EVO X si WRX STI. Comparatia nu este una care sa contina intrinsec valoarea de piata a modelului, ci una care sa aseze Ralliart-ul la locul sau. Nu toata lumea cunoaste toate modelele din acest segment, unele lucruri trebuie explicate pe indelete.

  • MF, miercuri, 24.02.2010 10:31
    Loc pe piata

    Multumim Mircea pentru explicatia plauzibila.

  • Alex, miercuri, 24.02.2010 10:50

    Mircea: "Versiunile cu transmisie automata ale lui EVO X accelereaza, conform datelor tehnice oficiale pe care le gasesti pe site-ul Mitsubishi, in 6.3 secunde. Cu transmisie automata, 0-100 e 5.4 secunde." Sa am eu o problema ca nu inteleg ce a vrut sa zica? Frumoase pozele, vad ca aveti buget si pentru spalat masina inainte de sedinta foto. E totusi un progres.

  • mircea, miercuri, 24.02.2010 11:19
    @Alex

    Ehe, prin cate-am trecut pana sa ducem masina curata si lucioasa,asa cum o vezi, in varful muntelui :) Am putea sa facem un site paralel in care sa prezentam making of-urile testelor. Cred ca ar fi mai citit decat Automarket :) Am corectat comentariul anterior. Merci.

  • unckle, miercuri, 24.02.2010 11:43

    Desi explicatia este logica , nu pot sa nu comentez asupra faptului ca aceasta categorie de "performanta" are cel putin 2 sub-categorii : - Entry-level , cu masini de 200-250 de cai, cu pretentii sportive moderate - Performance, cele de 300+ cai si pretentii serioase la denumirea de "sportiv" . Poate ar trebui sa trageti o linie intre cele doua categorii , din moment ce mai toti producatorii au cate un reprezentant pentru fiecare -- cum ar fi FR / Cupra, ST / RS , EVO / Ralliart , WRX / STI .. si tot asa . D'asta ziceam ca o comparatie cu "baietii mari" nu ar trebui facuta -- este destul de clara diferenta inte cele 2 categorii, iar producatorii sunt prezenti in ambele :)

  • mircea, miercuri, 24.02.2010 11:49
    @unckle

    Ai dreptate, sustii ceea ce am spus si eu mai sus. Pe de alta parte, exista Mazda3 MPS, Megane RS, Civic Type R. Nu exista o granita clara intre cele doua categorii. De asta, in testele noastre, o sa ne referim la compacte de performanta comparand - acolo unde se poate - de la GTI la RS, deci o plaja de putere de aproape 100 de cai. Asa cum comparam compacte de la 80 la 165 de cai :)

  • unckle, miercuri, 24.02.2010 12:04

    OK, atunci daca o sa comparam toata gama de motoare cu puteri de la 200 la 300 ( 320.. ) de cai nu ar trebui sa ii dam o nota ceva mai mica lui Ralliart .... si o nota groaznica unui motor de 200 de cai cuplat la o cutie manuala ? acum destul de multa vreme, cand ati testat Clio RS a fost o discutie asemanatoare ... ati promis ca impartiti masinile pe categorii la Drive Test, ca sa stie publicul cu ce s-a facut comparatia pentru a da nota masinii ... ati cam dezamagit publicul din punctul asta de vedere ;)

  • mircea, miercuri, 24.02.2010 12:08
    @unckle

    Motorul NU este notat matematic, in functie de putere :) Notam ansamblul cutie-motor si modul in care acestea functioneaza, se potriveste in gama. Altfel spus, in segmentul mic, un motor de 80 de cai poate primi 10 daca el este foarte bun. Sau, in segmentul compact de performanta, un motor de 250 de cai combinat cu o transmisie foarte buna poate primi 10 daca reuseste sa ne impresioneze. Matematica e mai degraba la performante :) Nu am uitat de impartirea pe segmente, se lucreaza la acest aspect.

  • unckle, miercuri, 24.02.2010 12:28

    Nici nu am spus ca ar trebui notat matematic :) Dar, motorul de pe EVO si de pe Ralliart nu este chiar "spuma" tehnologiei , iar cutia este cat de cat comuna , asa ca nota 9 mi se pare cam mare avand in vedere existenta acelor baieti mari care au 50-70 de cai in plus si existenta altor baieti mici care au aceleasi numere dar consum ceva mai mic , chiar voi ati spus asta :) . Adevarat ca ati depunctat masiv la consum , dar motorul+SST nu cred ca merita chiar 9/10 in primul rand datorita tehnologiei destul de "antice" in ale motoarelor ( daca nu ma insel foarte tare inca foloseste injectie multipunct , etc .. dar asta nu inseamna ca-i mai prost ca unu cu injectie directa) . Evident este parerea mea .

  • Claus-Claudel, miercuri, 24.02.2010 12:48
    ..................

    ce mult consuma frate......e degeaba si masina asta

  • Andi, miercuri, 24.02.2010 14:04
    Despre Calitate / Pret

    Acum este o promotie la Mitsubishi: Lancer Ralliart in echiparea de baza : 25.000 EUR cu TVA Lancer Ralliart in echiparea GS : 29.000 EUR cu TVA. Tinand cont de aceste preturi nota 5/10 pentru Calitate/Pret pare prea mica.

  • pacientu de la morga, miercuri, 24.02.2010 14:24

    Mircea hai sa nu ne ascundem dupa deget, stim ca e o masina exceptionala din dpdv raportului performante/pret, dar Lancer-ul normal, ralliart sau evolution nu au stralucit niciodata la interior... precizia asamblarii e perfecta, insa calitatea materialelor nu e prea grozava... gura pacatosului adevar graieste: e medie, dupa cum ai spus si tu initial... dar te-ai razgandit... ca deh, spatiul interior alea alea... ampatamentul e un indicator important al spatiului interior (fata/spate). hai sa facem o comparatie pe ampatament: Ralliart 2.64 m, Accord 2.70m, Laguna GT 2.75m, BMW 3 Series 2.76m si multe, multe altele... imi spui in continuare ca spatiul e mai mare decat cel ragasit in restul segmentului??? cu respect, Semtex

  • unckle, miercuri, 24.02.2010 15:02

    poate ca spatiul interior nu-i chiar 100% dependent de ampatament . . . acei 10cm pot si datorati si diferentelor de inginerie a sasiului , iar interiorul poate fi mai spatiuos sau nu in functie si de cat de "smart" au fost aia de l-au proiectat :) . In cazul lui Lancer , well ... este destul de mare la interior, chiar spatios , ai loc la picioare cand in fata ta conduce un ins de 1.90 ...

  • mircea, miercuri, 24.02.2010 15:04
    @Semtex

    Pai tocmai ai demonstrat tu ca lancer e foarte tare la interior. Toate modelele cu care l-ai comparat mai sus fac parte dintr-un segment superior. Lancer e compacta cu portbagaj (Segment C), se bate eventual cu Focus sedan, Fluence, Civic Sedan and so on, iar celelalte fac parte din segmentul mediu (D).

  • Semtex, miercuri, 24.02.2010 15:42
    @Mircea

    da, recunosc m-ai prins intr-un moment de oboseala si am comis o eroare ca si tine cand ai spus ca S40 e in clasa cu insignia... dar asta nu anuleaza in nicun fel rationamentul meu... in afara de Focus sedan care are aceeasi lungime pe ampatament, Fluence si Civic Sedan sunt mai mari http://www.automarket.ro/drive-test/opel-insignia-opc-cireasa-de-pe-tort-22775.html

  • mircea, miercuri, 24.02.2010 15:55
    @Semtex

    Bun, si acum muta totul la >200 CP. O sa ai surpriza de a vedea ca la spatiu pentrru bagaje vorbim de un lider absolut, datorita portbagajului. Lancer e singura compacta cu portbagaj in segmentul asta de putere. Comparatiile se fac la toate capitolele intre rivalii directi. N-o sa compar Lancer Ralliart cu Fluence la spatiu, pentru ca unul are 110 cai, celalat dublu. Concurentii directi sunt altii pentru Ralliart, si niciunul nu se ridica la nivelul oferit de japonezi.

  • Danyel_Ferrari, miercuri, 24.02.2010 18:01
    o masina minunata

    Din punctul meu de vedere e o masina excelenta, si daca as avea banii pt ea m as duce si acum sa mi iau una. Foarte multi or sa spuna ca vezi domle consuma mult si e scumpa, insa cine are bani de ea, are si bani sa o intretina si sa ii puna benzina. Dupa ce o vezi , ramai cu gustul amar ca tre sa ti faci rata pe vreo 20 de ani ca sa ai asa o bijuterie in garaj, iar daca se intampla minunea sa detii asa ceva, te doare sufletul sa iesi cu ea la plimbare , rupand-o prin gropile mioritice. Felicitari Dl Mircea Mester pt articol si pt pozele deosebite! Numai bine!

  • lexion, miercuri, 24.02.2010 18:28

    Printre cele mai reusite poze facute de voi. Felicitari.

  • Semtex, miercuri, 24.02.2010 22:13

    bine, bine am inteles :) ati fost atat de impresionati incat un punct de la motor / transmisie a alunecat la interior... =)) hai, gata glumesc cu voi !! :P e ok punctajul total :) ar mai fi Honda Civic Mugen RR cu 240 cp la 8000 rpm ( ..!!! ) da asta se face numai pentru Japonia :( ROSIE ! numai ROSIE !! superba ! interior demential .. acceleratie in 6 secunde...

  • vlad, miercuri, 24.02.2010 23:33

    Intrati pe situl oficial MITSHU. romania si vedeti ca masina asta e mult mai ieftina fiind supusa unei promotii momentan

  • Pesso, joi, 25.02.2010 15:08
    Frumoasa locatia

    Cum spuneti si voi pretul cam ridicat,in rest e super masina si cred ca ai un sentiment foarte misto la volan.Locatia aleasa de voi mi se pare geniala,am copilarit acolo si cred drumurile forestiere sunt ideale pentru asa un test!Sper ca ati scos untul din Mitsu...

  • Zed, luni, 08.03.2010 12:41
    Sa se revizuiasca... primiti?

    Salut. Lasand deoparte discutiile legate de notele acordate masinii si comentariile aiuritilor care au impresia ca doua reviste citite ii transforma in specialisti, imi permit, din perspectiva unui simplu cititor, sa atrag atentia asupra catorva fraze (sau franturi de fraze) care, cred eu, merita putin periate. "care il transforma la nevoie intr-o compacta cu portbagaj" - 1) Mitsubishi Lancer Ralliart este o compacta cu portbagaj nu doar la nevoie, ci in permanenta. 2) Toate compactele au portbagaj, care poate fi "extern" (compacte cu 4 usi) sau "intern" (compacte cu 3 sau 5 usi). "Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu un motor turbo MIVEC Dual VVT de 1.998 centimetri cubi care ofera 240 CP si 343 Nm" - din cate stiu eu, toate masinile Lancer Ralliart sunt echipate cu motorul turbo MIVEC bla-bla, nu numai cel testat de catre voi. "o prapastie deloc violenta" - cum arata o prapastie violenta? "Lancer Ralliart profita la maxim la capitolul interior de faptul ca este cel mai incapator model compact de peste 200 de cai, portbagajul de sedan fiind o curiozitate in aceasta plaja de putere: 430 de litri." - OK, nu are PESTE 200 CP, dar Skoda Octavia RS are totusi 200 si un portbagaj mult mai mare (560 de litri, mai exact). "anvelopele de iarna cu care era echipat acest model ne-au impiedicat sa testam masina la potentialul sau maxim" - aici ma intreb daca ceea ce intelegeti voi prin potential maxim e totuna cu ceea ce intelege un pilot de teste (cu acte in regula) prin potential maxim. In caz ca aveti pilot de teste, mea culpa. Cam atat. O zi buna.

  • Ral, miercuri, 11.05.2011 00:11
    @

    Am eu Ralliart si pot spune ca e o bijuterie. Pretul de achizitie mult sub cel de lista. Consumul sub cel din carte, in oras, in jur de 13.3 si apoi, 7.1-7.5 in afara. Fara sa fie fortata peste 140km/h. Cutia este superba. Face suta sub 7 sec (cititi si voi niste review-uri de prin vest, si datele oficiale spun 6 sec in U.S.). As fi vrut niste cauciucuri mai late si port USB la ea. Asta e tot. Comparatia cu hatchurile e cam deplasata, multe din ele au numai 2 usi, spatiu ioc pe bancheta din spate samd. Hatchurile sunt masini pentru sofer + eventual o persoana in dreapta. Sedanul e pentru familie. Si dupa ce trecem de liniile drepte, AWD-ul face diferenta pe curbe.

  • Gabriel, joi, 09.06.2011 04:04
    ralliart

    Ral acelasi lucru vreau sa zic si eu. Detin un 2010 ralliart singura schimbare e ca sunt in USA. Aici ralliart`u are acelasi motor si aceeasi 240cp. Dupa datele de aici ralliart`u atinge 100km/h in 5.8 sec. iar EVO X in 4.6 Secunde. nu stiu exact de ce sunt schimbate asa de rau cifrele dar eu nu cred ca un EVO atinge 100 in 6 secunde. Am condus si EVO dar e imposibil o asa cifra mare.

  • ioio, vineri, 21.10.2011 13:44
    3 Diamante

    Din punctul meu de vedere cred ca fratele mai mic al lui EVO merita aceste laude si nu inteleg de ce aproape toata lumea considera masinile din grupul VAG care sunt apropiate ca si performante de RalliArt ca ar fi mult mai bune.Daca nu iti place nu iti iei,iar daca nu iti convine inghiti in sec pentru ca tu daca conduci un Passat si eu am un Avensis nu am sa ma opresc pe strada si sa rad de tine.Sa nu zic de o Mazda 6 sau un Accord sau chiar un Mondeo.Atunci hai sa facem si o comparatie intre Pajero si Touareg.Ce ziceti?Cupra in sus,Golf in jos.Si celor care stau doar in fata PC-ului si cauta date pe net despre masini ca sa ii poata da peste nas celui care s-a chinuit sa puna articolul aici le doresc sa conduca intai masinile si pe urma sa deschida pliscul.Si acuma sa va zic ceva......Golf GTI vs. Mitsubishi Lancer EvoX pe 800 m (cutie manuala pentru Lancer) ca tot suntem in clasa asta........cred ca stiti cu totii ce a facut motorul ala antic asa cum am vazut ca a fost numit mai sus.Eu unul multumesc pentru articol.Big Up!

  • esel, sâmbătă, 18.02.2012 21:06
    Ford Focus RS

    "Focus RS porneste de la 32.052 euro si ofera performante mai bune decat versiunea EVO a lui ce performante mai bune? focus rs e umilit pe circuit de megane rs si tu spui ca e mai performant ca evo? si vezi ca evo mr(deci ala cu sst) accelereaza de la 0 la 100km/h in sub 6 secunde, nu 6.3 cum spui tu.