Performante
Cei 240 de cai putere pe care îi dezvoltă motorul lui Veracruz au de "tras" 2.302 kilograme, iar transmisia automată cu care este echipat acest model nu îl ajută foarte mult în acest sens. Modelul este foarte lent în primele două trepte, chiar dacă cifrele acceleraţiei 0-100 km/h şi ale vitezei maxime sunt interesante: 10.4 secunde şi 200 km/h. La 3.000 de rotaţii pe minut în treapta a şasea, vitezometrul va ajunge la 180 km/h. În comparaţie cu rivalii săi, Veracruz are o viteză maximă mai mică decât cea a lui Touareg şi Tribeca, dar îi surclasează pe Volvo XC90, Mitsubishi Pajero şi Nissan Pathfinder. Pe cele două modele din urmă le înfrânge şi la acceleraţia 0-100 km/h, cu o diferenţă de 1.1, 0.7, respectiv 1.4 secunde. Touareg îl surclasează cu uşurinţă pe Veracruz la acest capitol, diferenţă dintre cele două modele fiind de 2.6 secunde. Evident, aceasta poate fi explicată prin cele 200 de kilograme în minus ale lui Touareg, alături de cele două trepte în plus pe care le are transmisia şi de cuplul motor superior cu 99 Nm al modelului german.
Noul model de la Hyundai este clar o evolutie pentru ei. In schimb pierd foaste mult la taxa de aproape 5000 de euro, care apropie pretul de versiunea entry level a noului Touareg,deci mai raman 4000 de euro plus cateva optionale sa zicem 3000 de euro, in total 7000 de euro. La acesti bani obtii o masina mult mai evoluata din toate punctele de vedere. Multi vor spune ca este o diferenta mare, dar aceasta diferenta de 7000 de euro se va vedea in pretul de revanzare al masinii, un aspect important dupa parea mea atunci cand cumparam o masina noua.