Hyundai Veracruz

3.0 V6 CRDi 4WD GLS Extra auto

Consum

3.0
Când vedeţi un Hyundai ix55, vă veţi imagina natural că are un consum ridicat de carburant, mai ales dacă privim dimensiunile generale ale modelului şi aflăm greutatea acestuia. E corectă presupunerea sau Veracruz surprinde la fel de mult ca preţul şi motorul său? Ei bine, răspunsul este ceva mai complicat. Fiindcă vorbim de un SUV de 2.3 tone, automat o să avem un consum destul de ridicat de carburant. Constructorul anunţă că Veracruz consumă 12.4 litri la sută în mediul urban şi 7.7 litri în mediul extraurban. În testul nostru, modelul a consumat între 13 şi 15 litri la rularea în mediul urban, pe când rularea în mediul extra-urban a adus un consum de 7.9-8.0 litri la suta de kilometri. Aceeasi valoare a consumului de carburant am obţinut-o şi la rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h, atinsă de acest model la aproximativ 1.900 rpm în treapta a şasea. Deşi există o diferenţă mică între valorile prezentate de constructor şi cele pe care le-am întâlnit în testul nostru, comparaţia cu rivalii săi nu este deloc favorabilă. Astfel, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI şi Volvo XC90 D5 AWD consumă mai puţin carburant decât Hyundai Veracruz în mediul urban, iar afirmaţia este valabilă şi pentru consumul extra-urban în cazul lui Touareg şi XC90. Singurii rivali care au un consum de carburant mai ridicat decât cel anunţat de Hyundai pentru Veracruz sunt Nissan Pathfinder şi Subaru Tribeca, dar Tribeca nu intră în cel mai corect mod în această comparaţie deoarece vorbim de un motor pe benzină, în timp ce toţi rivalii săi sunt echipaţi cu unităţi diesel. Aşadar, Hyundai Veracruz nu este cel mai economic model din segmentul său. Partea bună este că testul ne-a arătat că modelul se aproprie foarte mult în viaţa reală de cifrele de consum anunţate de producător.
  • Gabi, vineri, 21.05.2010 12:44

    Noul model de la Hyundai este clar o evolutie pentru ei. In schimb pierd foaste mult la taxa de aproape 5000 de euro, care apropie pretul de versiunea entry level a noului Touareg,deci mai raman 4000 de euro plus cateva optionale sa zicem 3000 de euro, in total 7000 de euro. La acesti bani obtii o masina mult mai evoluata din toate punctele de vedere. Multi vor spune ca este o diferenta mare, dar aceasta diferenta de 7000 de euro se va vedea in pretul de revanzare al masinii, un aspect important dupa parea mea atunci cand cumparam o masina noua.

  • slv83, vineri, 21.05.2010 12:55
    d-l Toma

    De ce comparati viteza maxima a unui Pajero cu acest Gogocruz? Pajero este un off-roader veritabil, cu reductor in doua trepte si diferentiale central-spate complet blocabile! Repet......Pajero e din alta clasa!

  • mircea, vineri, 21.05.2010 12:59
    @slv83

    Comparaţia este una pur orientativă. Nu contestă nimeni capacităţile lui Pajero, ba din contră. Dar aici a fost testat Veracruz, iar notele tot ale lui Veracruz sunt. La testul cu Pajero, comparaţiile vor fi cu modelele direct concurente.

  • slv83, vineri, 21.05.2010 13:08
    ok

    Explicatia e pertinenta!

  • Hrn, vineri, 21.05.2010 14:16
    fragilitate

    Am studiat pret de cateva minute un Veracruz. Este Ok, la fel si pretul. Am remarcat negativ amplasarea prea avansata a radiatoarelor de racire la numai 2-3 cm de fragilele grile din fata. Si atunci m-am intrebat la ce-i foloseste tractiunea integrala daca si o simpla ramurica de oras ar avea mari sanse sa-l imobilizeze ? Mi-am zis atunci ca nu toti cofetarii ajung celebrii cu prima prajitura. Gustul bun se creeaza in timp.

  • .............., vineri, 21.05.2010 14:57
    ..............

    consuma prea mult....nu imi place

  • Esan, vineri, 21.05.2010 17:55
    varza!

    Astea toate fiind spuse o masina de c-a-c...at! Ca toate masinile coreene defapt!

  • Esan, vineri, 21.05.2010 17:58

    Urat, ca femeile coreene!

  • Victor, sâmbătă, 22.05.2010 16:34
    Veracruz

    :-?? prostie pe bani putini ca mai toate suv urile de altfel,dc sa iti cumperi un suv cand poti sa faci economie de bani(atat la achizitie cat si intretinere/rulare),si sa iti iei un combi,van,sedan posibil dotate cu tractiune integrala,poate suspensii reglabile(bine daca vrei cu adevarat o masina de teren exista posibilitati pt toate buzunarele de la Lada Niva si pana la Mercedes G),in rest ce sa spun daca chiar esti un complexat si vrei sa fii ceva mai sus decat ceilalti mai bine iti iei un Veracruz decat un X5(asa fitele si prostia pe care le ai in cap t vor costa mult mai putin doar Hyundai este cea mai copetitiva marca la raportul pret calitate de pe piata).