Hyundai i30 Wagon

1.6CRDi DPF 128CP MT6 Highway Heat+
4.1
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 30 august

Eurowagon

Break-ul de clasă compactă nu este neapărat un automobil preferat de români. Mentalităţile noastre se păstrează încă atipice, break-ul fiind, de cele mai multe ori, asociat cu un automobil utilitar. Dar aceste mentalităţi sunt total greşite. Caroseria break este cea mai practică dintre toate întruchipările pe care le poate lua un automobil şi nu degeaba este preferată de clienţii din ţări ca Germania, Franţa sau Italia. Şi poate arăta chiar bine. Este şi cazul noului Hyundai i30 CW, al doilea venit în familia compactei coreene.

Hyundai România s-a adaptat faptului că nu foarte mulţi clienţi vor alege acest tip de caroserie şi momentat oferă doar două variante de motorizare (una pe benzină şi una diesel), ambele în acelaşi nivel mediu de echipare numit Highway Heat+. 

  • Luca, vineri, 30.08.2013 13:47

    Mie Dacia mi se pare o alternativa mult mai buna decat acest Hyundai. Pretul este maricel, in conditiile in care nu vorbim de varianta de top in ceea ce priveste echiparea. Singurul lucru care m-ar face sa-l aleg peste o Dacie este motorul ceva mai puternic decat tot ce ofera constructorul autohton.

  • lorinczi.thomas, vineri, 30.08.2013 14:04

    @Luca: Si mai ales ca in Romania nu se comercializeaza versiunea de baza!

  • Andi, vineri, 30.08.2013 14:28

    "Caroseria break este cea mai practică dintre toate întruchipările pe care le poate lua un automobil" ... I AGREE !

  • slVW_83, vineri, 30.08.2013 15:26

    Într-adevăr caroseria de tip break e cea mai practică din câte cunoaşte lumea auto! Se pot transporta frigidere, canapele, covoare şi multe alte lucruri necesare în gospodărie fără să apelezi la terţe persoane sau la firmele de transport. Eu unul mi-aş cumpăra maşina din mai multe motive: - e un "must have" pentru familistii cu kinderi în dotare - arată bine dând o senzaţie de dinamism - portbagajul e mai mult decât suficient - motorul e exact ce trebuie, cilindree mică şi putere mare

  • cmg_george, vineri, 30.08.2013 16:41

    "Alternativa la acest motor este propulsorul pe benzină 1.6 turbo de 135 CP" Doar ca este aspirat.

  • LUCCI, vineri, 30.08.2013 17:19

    17900????????????!!!!!!!!!!!Cinci pezentari mai inainte e Suzuki SX4 Cross la 16000.Deci mai avem scapare.Astia cu ochii oblici s-au cam invatat la bani...

  • Dacia Plant, vineri, 30.08.2013 17:51

    Totusi o fi motorul de 128cp da nici 21.000euro sa ceri pe un Hyundai i30 combi, tinand cont ca nu este versiunea full. Imi place mult i40-ul, DAR pretul te arunca cu gandul la vecinul european,japonez. Oricum vor suferi o devalorizare mare, deoarece vor avea de unde sa scada (21.691) si in 2 ani il vom gasi la sub 15.000euro.

  • prea grea, vineri, 30.08.2013 19:40

    Nu e cam grea? 1472 kg !! O mie patru sute sapte zeci si doua APROAPE 1 TONA JUMATATE. Mazda 6 wagon -> 1340 kg Ford Mondeo Wagon -> 1481 kg Alta clasa, alte dimensiuni. Si asta mica are 1472 ? Pai ii trebuie un motor mai puternic atunci, si niste anvelope mai late ;)

  • Hyundai si globalizarea, sâmbătă, 31.08.2013 00:43

    Furi putin de colo, putin de dincolo si... gata masina ! Ce ti-e si cu globalizarea asta! Spala creiere !

  • alehandro69, sâmbătă, 31.08.2013 03:02

    Sa tineti minte ca Hyundai si Kia au devenit producatori de masini deosebit de fiabile si performante,ocupand destula piata,inclusiv in SUA Deocamdata preturile la noi sunt cam mari..si cu 10.000 euro ai mai multe sanse sa iei ub SH deosebit de bun si admir motoarele CRDi care sunt deosebit de rezistente si cu scumpirea carburantilor...devin o mana cereasca pt romani...si va dau exemple.. http://www.autovit.ro/hyundai-santa-fe-C30249421.html http://www.autovit.ro/hyundai-tucson-C30438035.html

  • Adevarul gol golut, duminică, 01.09.2013 12:30

    Fiabilitatea e mediocra spre slaba, directia nu prea e conectata la roti (total artificiala), iar materialele de interior sunt in media clasei (nici execrebile, dar nici stralucite). Asta-i adevarul adevarat despre Hyundai (indiferent ca discutam de defunctul Tucson sau de Santa Fe, i10, i20, i30 etc), fara alte "cosmetizari" cum se practica la comentatorii de mai sus.

  • @Adevarul gol golut, duminică, 01.09.2013 19:58

    Aceste caracterizari se potrivesc si la Renault, stai calm, cu diferenta ca marca franceza chiar este mai nefiabila decat Hyundai.

  • Adi, luni, 02.09.2013 16:36

    @Luca, Cred ca e o diferenta de aprox. 400 Kg intre (noul) Logan MCV si i30 - adica sunt sanse foarte mari ca Dacia MCV sa se miste cam la fel cu cei 90 CP dci. E oarecum absurd - cu banii de un i30 CW aproape ca-ti cumperi 2 Loganuri MCV.

  • Mihai, marţi, 03.09.2013 01:37

    Pt noname Cainii mor de drum lung si prostii de grija altora! In fine, arata-mi o singura masina de la Hyundai sau Kia in statisticile nemtesti ADAC care sa fie macar in Top 10! Iti spun eu... nu exista asa ceva! Pannenstatistik_2013 Hai sa ne uitam pe clasa mica, una foarte populara in Europa: 1 Nissan Micra 2 Mini 3 Peugeot 206 4 Audi A1 5 Dacia Sandero 6 Mazda 2 7 Ford Fusion 8 Mitsubishi Colt 9 Citroen C3 10 Renault Clio ............. 23 Hyundai i20 (ultimul loc din tabel) Apoi avem clasa compacta: 1 BMW X1 .............. 8 Renault Scenic 9 Toyota Auris 10 Nissan Qashqai 11 VW Golf 12 Renault Megane ................. 22 Renault Kangoo ............. 28 Kia Ceed 29 Hyundai i30 Dupa cum se poate observa Renault-Nissan are masini in top, iar Hyundai-Kia este constant la coada clasamentului.

  • mog, marţi, 03.09.2013 12:41

    Mihai, asa o fi, dar uite si asta: http://www.conceptcarz.com/articles/article.aspx?articleID=2485 mi se pare totusi exagerat sa compari cu dacia masina asta. in primul rand ne uitam la siguranta, 3 stele vs 5 stele. pana la urma asta conteaza cel mai mult, viata ta intr`o masina. interiorul de la i30 e peste ce orice gasesti la dacia, ce naiba, nici nu avem ce compara aici. peste tot se zice ca e aproape de nivelul vw si voi o dati cu dacia. tinuta de drum, iarasi - comparam mere cu pere, dacia e cam barca, mai ales in curbe, la viteze mari iar peste denivelari troncane toata. iar aici in articol se spune ca i30 ul asta se apropie de greii segmentului cand e vb acest aspect. si mai sunt exemple... eu as compara i30 cu renault megane, cruze, bravo sau chiar astra...cu astia se bate... mai are pana la focus sau golf, chair si mazda3 sau civic insa "mai bine dacia" e asa, pt astia care nu`si permit.

  • Adi, miercuri, 04.09.2013 16:06

    Logan vs. i30 la siguranta.... ... 3 stele vs. 5 stele: diferenta vine din lipsa ESP si alte cateva gadgeturi (gen chestia care avertizeaza cand centura nu e pusa)... sistemele pasive de siguranta sunt relativ comparabile. Cei de la EURO NCAP are trebui sa scoata un nou test: "Testul Huidu", in care sa avem acelasi scenariu nefericit: ML vs. Logan/i30/Golf/etc. Tind sa cred ca sansele de supravieturie ar fi totusi ceva mai mari pentru i30/Golf; si atunci da, i30 ar fi infinit mai bun decat Logan, insa ce m-ar opri sa nu ma duc la Golf/Focus/Astra? Pentru o diferenta destul de mica ai o masina indiscutabil mai buna. Cred ca marea problema e ca Hyundai incearca fortat sa se pozitioneze alaturi de greii segmentului, insa momentul e prost pentru ca oamenii au grija de buget mai mult ca niciodata si nu are nimeni chef de experimente cu o masina care nu exceleaza nicaieri, nu are nici un pret foarte bun si va avea o valoare foarte mica de revanzare. Sa fim realisti: Hyundai & Kia au avut ceva succes pe piata din cauza preturilor mici. Din pozitia asta cei de la Kia mi se par mai realisti si mai bine ancorati in realitate.

  • mog, miercuri, 04.09.2013 17:22

    Adi, piata va decide. Daca nu vor vinde si nu vor face profit, cu preturile actuale, vor trebui sa`si regandeasca strategia alfel vor ajunge ca pejo/citroen, la marginea prapastiei. Daca nu`si vad lungul nasului, o sa`i doara, evident

  • nubster, sâmbătă, 14.09.2013 16:45

    Nu o sa inteleg nici o data de ce manetele din jurul volanului sun inca de " design Cielo ". In rest ok masina.