Ford Focus Wagon

1.6 TDCi 115CP Titanium wagon
4.1
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, luni, 8 august

Familia chibzuită

Încă de la lansare, a treia generaţie a lui Ford Focus a fost asmuţită pe Volkswagen Golf VI, iar versiunea break nu face excepţie. Avem parcare automată, un motor 1.6 TDCi deosebit de economic şi numeroase facilităţi tehnologice. În timp ce modelul C-Max acoperă zona de monovolum al segmentului C, Focus Wagon promite să nu uite partea utilitară a acestei clase în timp ce se ocupă de necesităţile ocupanţilor.

  • ScorpyonVAG, luni, 08.08.2011 14:08
    @

    Aseara am vazut unul , cu aceeasi culoare , dar nu mi-a placut la design. In rest, este destul de ok.

  • Bibicul, luni, 08.08.2011 15:57

    Dragilor vechiul model Focus se mai comercializeaza in Ro?

  • andrei, luni, 08.08.2011 17:13
    curiozitate

    Pentru că tot nu pricep exact cum dați voi note, întreb de ce Focusul a luat mai puțin decât Astra (4,3) și mai mult decât V50 (3.9). Adică, mai clar, unde s-a făcut departajarea. Nemaivorbind că nu prea am priceput unde în top 3 este la el în clasă și care sunt ceilalți doi din top.

  • BBR91, luni, 08.08.2011 17:16

    Eu am Focus 2 1.6 TDCi 90cp fara DPF si am scos 3.7L/100km Tg. Mures - Bucuresti cu clima folosita intermitent, mers la limita legala. Sunt motoare excelente la consum. Pacat ca acum toate au DPF ca sa dea batai de cap proprietarilor. Si intr-adevar, nu e tocmai cel mai fun motor, dar consumul te face sa zambesti :) @Bibicul Focus 2 cu facelift se mai vinde inca. Vezi ca e oferta la Ford BDT, ofera revizii gratuite pe viata la Focus 2. Un filtru de motorina la mine costa 380 lei in reprezentanta, eu zic ca merita revizia gratuita chiar daca-ti vinzi sufletul.

  • hei..., luni, 08.08.2011 18:26
    @Sebastian Toma

    Ati testat si Megane ST. De ce Megane Sport Tourer nu e notat? http://www.automarket.ro/test-drive/renault-megane-estate-19-dci-22188.html

  • adrian popa, luni, 08.08.2011 19:00

    Vazand reclama la noul focus mi s-a aprins un beculet. Rosu! Prea multa tehnologie. faruri adaptive, tot feleul de sisteme de control al tractiunii, etc, etc. nu vorbesc numai de ford, vad ca asta e noua tendinta: zeci de senzorisi un calculator al masinii tot mai complex. Parca imi e putina teama de chestia asta. ma intreb daca merita sa dai 2000 de euro sa schimbi farurile adaptive, plus alte chestii. Personal cred ca platim la o masina prea multe chestii care nu ne sunt cu adevarat de folos. p.s. scuze de offtopic p.p.s. am doua masini luate de noi in 2008 deci nu e vreo fustrare

  • slv83, marţi, 09.08.2011 10:23

    Motorul e chiar OK, mai ales cuplul. Un singur lucru imi displace: designul mult sub generatia precedenta!

  • LUCCI, marţi, 09.08.2011 23:42
    PT. ,,HEI''

    Masinile cu note sub 2 nu se mai prezinta publicului si cititorilor...

  • Mihai, miercuri, 10.08.2011 09:01

    cu 2 litri la suta de km in plus in romania? cine minte? producatorul sau voi cu consumul vostru. se pare ca extraurbanul national e un fel de urban international..... teste facute pe genunchi...... si antifonare in top 3 dar totusi medie.... voi cititi testele dupa ce le scrieti??

  • catalin, miercuri, 10.08.2011 10:14
    @Mihai

    Tu ai avut vreodata o masina care sa consume cat scrie in carte?

  • BBR91, miercuri, 10.08.2011 11:05

    @Mihai Consumul declarat de producator se deduce din niste teste efectuate in laborator in conditii controlate care chipurile imita conditiile reale. AM au declarat consumul obtinut de ei in conditiile reale cu clima pornita in permanenta si condus sportiv. Nu minte nimeni, asta e adevarul. @catalin Eu sunt la a2a masina si ambele cosuma cat scrie in carte. Ba cu Fordul actual chiar am scos sub cat scrie in carte, in extraurban. Iar masina veche avea 11 ani si consuma cat scria in carte. Stilul de condus conteaza foarte mult, ca oricine stie sa calce acceleratia.

  • unckle, miercuri, 10.08.2011 17:15

    subscriu la afirmatia lui BBR91, si ale mele consuma ca in carte (din cand in cand :)) ), dar trebuie respectate doua conditii: sa nu fii "nervos" si sa nu dai de blocajele tipice bucurestiului.... daca nu respecti vre-una dintre conditii se duce draq orice cifra din "carte" :) Folosirea unui consumator de mare calibru, cum este instalatia de aer, iti va creste consumul, nu cu 20% dar un 3-5% este posibil. @masina din test: .. nu am nimic cu ford .. sunt masini OK din toate punctele de vedere, sunt bine pozitionati in clasele in care "concureaza" . . . dar frateeeee, 21000euro pe un focus ??? unde draq a ajuns lumea asta frate? .... .... .... Am o oarecare mica treaba de mentionat la adresa consumului si la adresa eternei discutii care incepe cu "cei de la AM calca pedala ca idiotii si din cauza asta le iese consumul mai mare" Consumul din carte vine dintr-un test care se efectueaza pe un drum privat in care masina este "exploatata" in conditii foarte bine puse la punct de o directiva UE (este un test in "aer liber", nu in laborator, dar conditiile de desfasurare si modul in care masina accelereaza, decelereaza, timpii de mers, stationare, greutatea pilotului, cantitatea de combustibil, bagajele etc. sunt descrise in acea directiva ... testul nu este un "hai sa vedem cat de mic poate fi consumul la aceasta masina" pentru mai multe detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automobiles#Europe http://www.unep.org/transport/gfei/autotool/approaches/information/test_cycles.asp#European --- aici sunt si grafice cu viteza in functie de timp ;) La bmw pe site exista, pentru cine are o "curiozitate", si date despre modul cum a fost facut testul ... cu sofer de 68kg, cu bagaj de 7kg, cu rezervorul la 90% ... cu masina standard fara optionale(ceea ce-i destul de important, ca poti creste masa masinii cu 10% daca ii bagi tot felul de treburi in plus) Ar fi frumos sa incetati cu aceasta discutie senila despre cum ar trebui sa consume mai putin aceste masini ... pentur ca nu se poate sa obtii cifrele din testele producatorului decat in conditii absolut speciale cu care nu te intalnesti foarte des. AM ia masina de la showroom , o duce din berceni in drumul taberei si se uita pe calculator .. asta-i testul... ce credeti ca ei stau sa urmareasca trasee super libere si sa reseteze calculatorul de fiecare data cand depasesc consumul dat de producator si apoi mai incearca o data ? Un lucru pentru care AM sunt de admirat este faptul ca vin si arata cifre de consum inregistrate in conditii de trafic de Bucuresti (in general...) si poti avea un reper ceva mai bine ancorat in realitate decat cifra din cartea tehnica. Fiti seriosi, voi nu vedeti cum apar masini care promit 5% in oras si 3% in afara ... ce draq, tre sa fii batut in cap sa crezi asa ceva ...

  • Sebastian Toma, miercuri, 10.08.2011 18:17
    @unckle

    "AM ia masina de la showroom , o duce din berceni in drumul taberei si se uita pe calculator .. asta-i testul... ce credeti ca ei stau sa urmareasca trasee super libere si sa reseteze calculatorul de fiecare data cand depasesc consumul dat de producator si apoi mai incearca o data ?" Am să aduc o completare la ce ai spus tu. Da, testele noastre de consum prin Bucureşti vizează adesea traversarea oraşului dintr-un capăt în celălalt. În măsura timpului disponibil - depinzând aici atât de disponibilitatea personală, cât şi de intervalul în care ne este împrumutată maşina - putem să repetăm testul respectiv. De obicei, avem cel puţin două teste de consum pentru fiecare maşină (dus şi întors). Mulţumim pentru atenţie şi aprecieri.

  • unckle, miercuri, 10.08.2011 19:57

    Sebastian ... cineva undeva... candva... a spus "daca oamenii ar folosi logica si ratiunea in tot ceea ce fac ar fi eliminata total nevoia de legi, reguli s.a.m.d" ... eu am folosit un pic logica ... care logica este mai greu de inteles pana nu vine unu' sa o etaleze de la un cap la altul sub forma de text ... o alta chestie observabila in ultima vreme este atacul direct la adresa autorilor articolelor de pe site ... care-i treaba cu asta frate.. ce, va asteptati sa apara S.T. si sa va injure prin comentarii ca sa va simtiti bine ? ... unii nu prea reusesc sa inteleaga cum ca IMEDIA plateste salarii baietilor ... si ca AM nu este un site "personal" ... ofofof .. greu cu internetul la sat :)) anyway - keep it up ;)