Fiat Panda

4.1
de Dragoș Băltățeanu, miercuri, 14 decembrie

Amore

Fiat are mari speranţe de la acest model. Alături de stilatul 500, Panda este cel mai important model al italienilor de la Fiat. Este un model de volum pe piaţa autohtonă, dar şi în vestul Europei, fiind cel mai bine vândut model din acest segment în ultimii ani. A treia generaţie a fost lansată la Salonul de la Frankfurt din acest an, iar acum, în decembrie, Fiat ne-a chemat îla Napoli pentru a ne arăta uzina "Gianbattista Vico" de la Pomigliano D'Arco. Acolo se asamblează noul Panda şi acolo, în miezul Italiei adevărate, am condus pentru pentru prima dată acest nou model de oraş.

  • raoul, miercuri, 14.12.2011 16:13
    versus Up

    Fara a fi rautacios, daca vorbim numai de capitolul tehnologie , Up are 5 stele, iar Panda nici macar 4 . Poate exemplificati diferenta pt ca , sincer, eu o vad taman pe dos .( numai daca vorbim de Blue&ME cu Eco drive, start&stop+ GSI , LCSM, servo dual-drive , lasand la o parte motorizarea care nu poate fi comparata cu 1.2 de la VW , etc ) . Apropo , in Italia, preturile vor pleca de la 10.200 euro , e greu de crezut ca in Romania vor fi mai jos( poate doar daca mai scot din dotari ) .

  • antonny, miercuri, 14.12.2011 16:30
    *****

    raoul cand or invata astia ai tai de la vw tehnologie si motoare atunci sa sari cu gura si sa critici

  • raoul, miercuri, 14.12.2011 16:48

    Sincer, nu inteleg de ce te agiti ; era vb doar de o notare facuta de AM , o diferenta destul de mare care nu prea e realista . Astia ai mei , nu prea sunt ai mei , nici macar prieteni apropiati nu suntem dar daca vrei sa vorbim despre tot ce inseamna tehnologie , cercetare -dezvoltare , motorizari, grup , etc , tu si 'aia ai tai ' sunteti bineveniti in alta zona , aici 'poluam'

  • TIKA, miercuri, 14.12.2011 17:21
    rajnita!!

    Daca la 5000 rpm este ca si cum ai tine motorul in brate iti dai seama ce iti va face la drum lung.

  • Vasilica, miercuri, 14.12.2011 17:23
    pentru antonel cam habarnel

    Bine ma ca stii tu ce e aia tehnologie! Tehnologule ce esti!!Spirit de turma sau robot ai auzit si tu la altii cuvantul si il folosesti la nesfarsit fara sa te interesezi sau sa citesti la jurnalisti de specialitate ce spun despre fiecare model in parte!

  • raoul, miercuri, 14.12.2011 17:49
    @TIKA

    Poate nu ai citit bine, dar motorul de 0.9 are doar DOI cilindri , ce pretentii ai de la el ...si unde anume turezi tu motorasul asta( sau de ce , tinand cont ca varianta de 85 cp este supraalimentata ,cu un cuplu maxim la 1900 rot/min ) pana la 5000 turatii ?! ...e adevarata ca sunetul este asemanator cu cel produs de motorizarile prezente pe Smart , dar zgomotul , deranjant pt unii in habitaclu, se poate datora si unei antifonari insuficiente.

  • Coni_D, miercuri, 14.12.2011 17:52
    @TIKA

    Of, ma, pilotule! Ai sa stai toata ziua la 5000!!! Ce sa spunem?! Cica la drum lung! Ce faci la drum lung cu o masina asa mica, decat sa mergi normal??? Nici la 150 km/h probabil n-ai 5000 rpm. Asa ce va mai place s-o "ardeti" aiurea, voi astia, viteji pe site-uri, cand in realitate, se loveste lumea de voi pe banda de langa ax, la 80 km/h, si rupeti frana in curbe. Astia-s cei mai viteji pe site-uri. Ai cuplul maxim la 1900. Prin urmare, ca sa ajungi la 5000, tre' sa fii doar curios, ori sa fii jurnalist auto, altfel e inutil. Ce problema mare era! Zgomotul la 5000 rpm! Este un motor excelent. Cilindree f. mica, costuri de intretinere extrem de mici( asigurare, impozit, schimburi de ulei, etc), iar ca performante este mai mult decat decent. Cuplu mai mult decat suficient pt. greutatea masinii, livrat la turatie destul de joasa, specific motoarelor turbo, etc. Ca masina....e Fiat....si cam atat. Dar ca motorizari, au cateva motoare destul de reusite, printre care si asta.

  • TIKA, miercuri, 14.12.2011 18:06

    Ma refeream la faptul ca e slab antifonata.Nu are cum sa fie prost motorul mai ales ca a luat un premiu doar "motorul anului". E adevarat ca nu stiu sa conduc cum o fac altii mai ales aia care nu pun frana deloc pana la destinatie.Numai meseriasi in romanica nu va mirati ca suntem la nivelul asta!

  • ScorpyonVAG, miercuri, 14.12.2011 18:57
    @

    Desi sunt fan V.A.G, trebuie sa recunosc, ca mi-as dori sa am aceasta motorizare in curte, mai ales pe un 500.

  • antonny, miercuri, 14.12.2011 21:10
    ****Vasilica

    Vasilica chiar nu imi pasa ce spun jurnalisti de specialitate .....niciodata nu o sa spuna cu ce probleme au intampinat pe perioada pe care a fost testata masina .....sunt unii jurnalisti de specialitate care nu stiu sa conduca o masina si mai grav lovesc masina dupa ce ies cu ea din dealer ......dar sunt fericitii si se inchina ca acea masina ia scapat viata

  • raoul, miercuri, 14.12.2011 21:54
    @antonny

    Ca o paranteza, ca tot vorbeam de tehnologie( tehnologie care nu inseamna numai motoare, transmisii, sisteme de injectie , etc ci o multitudine de componente,subcomponente,echipamente, cateodata fiind cele care fac diferenta intre 2 sau mai multi concurenti din piata) ,dau un exemplu : in cadrul grupului Fiat exista o companie , M.M. ( se ocupa de ...tehnologie si tot ce presupune ea in industria auto ) , care , anul acesta, la Salonul Auto de la Frankfurt , si-a pus amprenta , prin produsele sale , pe langa marcile din grupul Fiat , pe cateva din turismele prezente, respectiv Mercedes B Class, Citroen DS5, Porsche 911 , chiar si ..( surpriza !!!) Vw Up, Vw Beetle , Audi A5, etc. Compania respectiva are si o divizie, A.L., care la randul ei 'echipeaza' prin produsele sale , alte modele , printre care M class, B Class, Audi A5, Honda Civic, Bmw serie 6, Mecedes CLS, Audi R8 si A7. Aceeasi divizie( parte din M.M., parte a grupului Fiat , stii tu , aia care trebuie sa invete tehnologie de la Vw , dupa cum mi-ai atras tu atentia :P ) , a primit anul acesta un premiu , mai exact Premiul ' Profesor Ferdinand Porsche' ( ce ironie , nu ?!), premiu acordat pentru implementarea unei anume tehnologii , in 2008, pentru prima data pe un autoturism de serie , acesta fiind un ..Audi R8. Exmplele pot continua ( dar as umple pagini intregi) cu contributia grupului Fiat la dezvoltarea continua a tehnologiilor in industria auto , cu aportul lor la aparitia multor inovatii in domeniu , cu tehnologia, echipamentele, componentele, etc dezvoltate ' in house' pe care le regasesti pe n modele ale multor producatori importanti, cu colaborarile pe care le-au avut sau le au in prezent( cu giganti de pe plan mondial, gen Microsoft,Intel, Toshiba ,etc) . Asa ca , stimabile coleg de discutie , sincer sa fiu, tu , care vrei sa pari un cunoscator in domeniu , pana la urma nu esti decat un 'fan' infocat .

  • antonny, miercuri, 14.12.2011 22:43
    nu sunt fan infocat ......

    Nu sunt fan infocat dar sa facem lucrurile sa fie corecte ......cine imparte cartile AS-ul sa il primeasca cine il merita ......si scuze Domnule Raoul pentru comportamentul de mai sus

  • LUCCI, miercuri, 14.12.2011 23:42
    Drive test...?

    Nu am inteles ce cauta la 5000 de ture cu aI-a? Faci raliu cu o masina de oras si pe urma ,,apreciezi'' ca are cutia etalata prea lung in 2--3-4?Moare motorul la 5000? Asa, si? Erai cu un Panda de 0,9 litri fiule ,nu cu Impeza WRX! De-aia i-ai dat 4 stele la un motor cmpion in 2011? Daca era Renault ofereai in premiera 6 stele!

  • Raoul, joi, 15.12.2011 10:37
    @Dragos Baltateanu

    Am recitit capitolul performante si …acum inteleg cum reusiti voi sa induceti in eroare cititorii si cum intelegeti voi sa faceti un test drive . Sa duci un motor de 2 cilindri , in treapta 1 la 5000 rot/min ???!!!! Fantastic...nici macar sofer nu te poti numi, ce sa mai vorbim de ..’ jurnalist auto ‘ ; iar daca producatorul iti spune clar ca puterea maxima este la 5000 si un pic de ture, dupa cum te exprimi , atunci ce astepti sa se intample la turatia respectiva ...ori ai fi vrut ca alimentarea sa fie taiata la 8000 de rot/min la motorasul asta ? Vin si cu un exemplu , 3 motoare ale unui renumit producator : 2.0 184 cp , 1.6 136cp, 1.6 170cp , toate benzina, 4 cilindri , ghici unde se regaseste puterea maxima....la 5000, 4400, respectiv 4800 rot/min ...unde crezi ca ‘se taie alimentarea ‘ ????. In concluzie , inginerii Fiat , Bmw, Audi , etc sunt vai de capul lor iar voi , jurnalistii auto sunteti cei mai masura sa criticati un motor sau altul .

  • ironR, joi, 15.12.2011 11:31
    viteza...

    Masina de oras fara pretentii, un fel de matiz.... e bine macar ca s-a investit in interior sa arate mai placut. Nu-mi place volanul asa tesit. E bun motorul ca nu consuma mult, practic asta e noutatea; o masina pe care o cumperi din nevoie. Ce ma intriga e pretul. Nu am inteles de ce sunt asa scumpe fiaturile astea Panda... Interesant de stiut ar fi ce viteza arata la 2000 rpm in fiecare treapta. Ma gandesc ca daca tot au facut treptele mai lungi ar trebui sa aiba macar 90km/h in tr. 5. Si daca tot e lunga tr. 2 mai bine mergi numai cu a 2-a, chiar si parcata o lasi direct intr-a doua...

  • LauCalin, joi, 15.12.2011 12:40

    Ati spus asa: "Motorul turbo de 0.9 litri este asociat cu o cutie manuală cu cinci trepte care are timoneria OK şi rapoartele lungi, cu excepţia primei trepte." Dupa care: "Cutia este una dintre problemele acestui model. Este etajată un pic ciudat. Treptele doi, trei şi patru sunt lungi şi în anumite situaţii acest lucru devine enervant." Deci cum e? Pe de alta parte ma asteptam la altceva de la motorul asta, recunosc. Ok, o fi revolutionar, in 2 cilindri, dar daca e asa cum ziceti voi, zgomotos si ruleaza aspru nu prea vad care ar fi avantajele lui, mai ales sa fie ales motorul anului. O diferenta de 0.5-1 l/100 km fata de un 1.0 sa zicem nu cred ca ar fi un argument suficient. Si acum puneti-ma la zid si aruncati cu rosii. :))

  • Coni_D, joi, 15.12.2011 13:12
    @LauCalin

    "...dar daca e asa cum ziceti voi..." Tu dai verdictul asupra unei masini dupa testul dintr-o SINGURA publicatie?? Aiurea....si extrem de subiectiv! " O diferenta de 0.5-1 l/100 km fata de un 1.0 sa zicem nu cred ca ar fi un argument suficient." Mai adauga cuplul mult mai mare, livrat mult mai jos, sub 2000 rpm, specific motoarelor turbo, ceea ce se traduce prin consum mai mic, confort si eficienta in exploatare, nefiind nevoit sa turezi prea tare ca sa simti "viata" motorului, asa cum tre' sa faci in cazul motoarelor aspirate.

  • sandman, joi, 15.12.2011 15:31
    panda

    motorul pare interesant. dar cam atat.

  • iulianiulianb, vineri, 30.12.2011 14:33

    copie dupa vw up, ce sa faca si ei....................

  • un cititor, luni, 09.01.2012 16:17
    @ toti

    Voi nici macar nu cunoasteti bine limba romana (cred ca sunteti romani totusi, ca altfel ati avea o scuza...) si vorbiti aici numai aberatii. O discutie constructiva nu puteti duce, cu argumente serioase, nu exprimari si justificari de curtea scolii generale? Ce imi mai place cum criticati totul si va put toate. Eu zic sa va faceti si voi un site auto.

  • D@vid 46™, sâmbătă, 17.03.2012 21:56
    Panda

    Adevarat este ca arata binee...umpic de tot mai trebuiesc niste finisari la partea frontala Ce nu-mi placee deloc la Panda este volanul care este oribil...in rest e ok:) O motorizare buna pt panda este cea de 1.3 Multijet...mie imi place si modelul anterior:) sunt ff dragute masinile si se fac vazute in trafic ...nu ca 500:)) mai glumesc si eu... Pretul este acceptabil ...dar daca era un pret de la 8.800 E poate avea o crestere de vanzari ridicata Concluzie: este o masina buna...si cred ca este gandita cu cap:) Oricum este superior Ka-ului sau renaultu-lui:) Numai bine!