Fiat Bravo

4.0
de Bogdan Mirică, Mircea Meșter. Foto: Dan Nichitiu, marţi, 20 octombrie

Discipolul lui Rudolf

Italienii nu au inventat motorul diesel, insa au dus mai departe - prin sistemul si linia Multijet - ceea ce Rudolf Diesel reusea sa creeze la inceputul secolului 20. Iar dupa ce Fiat a demonstrat prin motorul Multijet de 1.9 litri ca o cilindree usor mai redusa decat a concurentei nu inseamna neaparat un dezavantaj la nivelul performantelor, inginerii italieni au scos din tolba cu surprize o noua unitate interesanta, cea de 2.0 litri Multijet. Pe care au urcat-o la 165 de cai si 360 Nm, valori numai bune pentru a tulbura apele in segmentul compactelor diesel puternice. Am avut pe mana noul motor italian si va spunem ce a iesit.
  • KID16, marţi, 20.10.2009 20:25
    Fiat Bravo

    Pozitionarea butoanelor pentru proiectoarele si stopurile de ceata mi se par cam incomode,in rest,totul este ok.

  • VladP, marţi, 20.10.2009 20:39
    e ok

    Buna nota pentru fiat, imi place. Si-au mai revenit in ultimii ani. Masina are un design placut si se comporta bine si la drum.

  • Crizatul, marţi, 20.10.2009 20:44
    Moarte Renaultului care este un gunoi!

    Fantastica masina! Il pup pe obraz pe cel care a facut/sintetizat aceasta masina! Deosebita!

  • Foto, miercuri, 21.10.2009 01:46
    Excelente poze

    Trebuie sa ma declar impresionat de pozele pe care le faceti, voi si cu Corvinash sunteti extraordinari in spatele obiectivului... P.S. Daca mai manipulati putin pozele alea cred ca mi se spargea monitorul.

  • URAGANU, miercuri, 21.10.2009 03:24
    confirm

    Excelenta masina. Cred ca singurul rival pentru Fiat va ramane Opel, in rest mai toate incep sa-si cam piarda din fani.

  • abc_e?, miercuri, 21.10.2009 03:52
    Bravo

    Fiat cred ca este pe drumul bun, sunt curios cum sta la capitolul fiabilitate

  • shtou, miercuri, 21.10.2009 08:42
    nu-i rau

    zic io..165Cp...is chiar OK..masina ii practica..nici mare nici mica..nu stiu cum sta cu fiabilitatea..asta ar fi marea dilema..ca in rest mi-ar surade o achizitie de genu..

  • nick, miercuri, 21.10.2009 08:58
    Bravo - powerfull and pretty

    Un motor mai mult decat amuzant si placut pe o masina cu un design superb atat la exterior cat si la interior. La fiabilitate sta destul de bine din punctul meu de vedere, am un Bravo T-Jet de mai bine de 2 ani si l-am condus fara menajamente in orice fel de conditii si pe toate drumurile posibile, inclusiv cu zapada pana la jumatatea rotii (traiasca si infloreasca, cauciucurile de iarna). Nu m-a dezamagit niciodata. Intr-adevar suspensia e poate prea moale la cate chestii te indeamna masina sa faci cu ea si pe un drum mai neprietenos, forestier de exemplu, datorita botului lung mai atinge uneori, insa scutul isi face datoria cu indemanare daca nu te arunci cu ea ca si cu un 4x4 :) A, apropo, cine e fan Golf sau Focus, sa ramana acolo, daca ar fi prea multe Bravo pe strazi ar deveni la fel de comun si monoton ca ele :P Bafta!

  • andrei, miercuri, 21.10.2009 09:44
    bine punctat nick

    masina e excelenta

  • alex, miercuri, 21.10.2009 10:11
    bravo ptr italienii de la fiat

    un articol corect cu un comentariu corect cum putin stiu sa mai faca in ziua de azi... despre Bravo pot afirma ca este un reviriment in lumea extrem de disputata a compactelor. mi se pare mult peste golf (in minus e suspensia semi-independenta), iar comparativ cu ford/opel pot spune si nu numai eu ca nu au nici o legatura, chiar daca opel are motoare fiat. ma bucur ca golf-ul pierde teren caci nu mai e vw de altadata, iar focus e tern/plat cu motoare mereu cumparate de la altii... pata de culoare adusa de bravo ar trebui sa fie observata in curind la nivelul vinzarilor... design,motor,confort,echipare,valoare de revinzare imbunatatita= noul bravo

  • Posesor, miercuri, 21.10.2009 11:56
    nici prea prea nici foarte foarte

    AAMM EU UN BRAVO MODEL 2008 ---- ok...frumoasa, interior grozav insa..zgomote greierasi ...pacanituri..pese denivelari cate vrei..tre sa stai tu si sa le cauti si sa le dai de cap..mai strangi ceva mai bagi un buret //dezamagire IAR CEI DE LA SERVICE SUNT INCAPABILI SA LE REZOLVE.. /OK..fiecare masina are probleme dstea dar eu ma asteptam la mai mult de la fiat avand in vedere ca are in ograda ferrari, maserati. alfa, lancia si mai nou chrysler. :|

  • valentin, miercuri, 21.10.2009 13:12
    bravo

    sincer mi se pare o masina onesta avand in vedere pretul de achizitiile si dotarile, chiar imi pare rau ca am dat anul trecut 12500 pe o corsa cand as fi putut sa imi cumpar un bravo la fel de bine echipat cu aceeasi bani ....ps : un mic detaliu de efect : Oglinzile retrovizoare sunt heliomate , NIMENI din aceasta clasa nu ofera aceasta dotare in standard si la acesti bani ! BRAVO FIAT !

  • Emil, miercuri, 21.10.2009 14:11
    Bravo

    EU detin un Bravo 1.9 Sport ... excelenta masina ... mai putin faptul ca are suspensiile destul de tari, iar cu jante de 17 pe ea ... te cam doare capu pe drumurile noastre. La drum lung este fenomenala, iar din punct de vedere al fiabilitatii ... sta foarte bine. Pacat de greierasi cum zicea si colegul de mai sus, in rest e fenomenala masina.

  • DAC, miercuri, 21.10.2009 15:25
    alex

    Condu un golf 6,apoi fa comparatia cu fiat bravo.Nota la design este exagerata.Are acelasi design aost.Succes.

  • steff, miercuri, 21.10.2009 20:18
    Fiat prinde la romani

    mda... vad ca fiat are tot mai multi adepti in romania...probabil pt pretul accesibil si pt dotarile standard. problema e cand ajungi cu masina in service (si o sa ajungi din pacate destul de repede) . se uita mecanicii la ea ca la un OZN. eu am testat un bravo 1.4 T-jet si nu m-a impresionat. avea 150 CP, probabil vreo 90 sub capota si restul in portbagaj...ca eu nu i-am simtit. interiorul e facut parca din 2 bucati total separate...bordul, care e placut - si consola centrala, care parca e luata de la alta masina. inca un lucru ce nu mi-a placut a fost suspensia, parca prea rigida si masina "topaia" prea rau. in schimb recomand Fiat 500, care e o masina suuper! am incercat unul si m-a impresionat mult mai mult decat bravo.

  • ss, miercuri, 21.10.2009 23:05
    bani...

    sa vedeti greierasi la marci premium......unde dai dublu ca bani...si....tot se aud.....intrebati de audi a4 (asta e un exemplu..)...modelul nou sa vedeti....in rest masina e bestiala.....asa ca....macar te bucuri ca dai bani mai putini.....

  • Conteaza pe Dacia!, miercuri, 21.10.2009 23:51

    da asta cu audiul se stia de mult dar faza e ca multi nu au acces la astfel de masini si cum nu ies din golf 3, bmw e36 etc. toate cu numere bulgaria normal ca masinile nemtesti pentru ei raman cele mai bune masini, daca ar conduce periodic diferite marci ar vedea ca realitatea e alta.

  • Oreste de la crevedia, joi, 22.10.2009 10:28
    ete pretele

    facut acum pe configuratorul producatorului: Fiat Bravo Emotion 1.4 120cp 15.337euro fara TVA VW Golf Confortline 1.4 TSI 122cp 14.420 euro fara TVA Ambele masini au cateva optionale ca sa fie egale ca si dotari. Asa ca nu vad de unde e povestea cu pretul ala mic? Recunosc insa ca e o masina foarte aratoasa, destul de capabila si mult mai fiabila decat modelele FIat din trecut, insa "personal: nu cred ca e la nivelul lui Golf, Focus, sau 308.

  • Andrei.P, joi, 22.10.2009 11:30

    Din curiositate am configurat aceste masini listate de tine, avem aici rezumatul la fiatul de 15.337 http://www.fiat.com.ro/showroom/configurator/fiat-bravo/rezumat?v=106&e=1017&i=1198&j=256&o=211,227,246,252,258,257,1258,249,247,1219,262,253,261 Si aici aveam golful, merita sa comparam nivelul de echipare? http://cc.volkswagen.at/nwapp/nws_ro;jsessionid=93E07803A33BE37D45517FB5F1523417?SVC=CC&ENV=VWNEU!ro!!!V!!!&cc.MID=1256200188696

  • fig, joi, 22.10.2009 16:07
    ....

    Bre Oreste ia mai pune o pereche de ochelari ..Bravo 1.4 120cp e 14.500 cu tva iar Golf-ul sare de 16.000 Bre Steff , matale cu ce-ai mers in visul ala urat.. ori ai avut numai masini de peste 400 cp si astia 150 e prea putin ..ori ai uitat sa mentionezi ca esti mitoman :))))))))))

  • Oreste de la crevedia, joi, 22.10.2009 18:19
    INCREDIBIL

    fig nu mai abera si nu vorbi din ce ai auzit de la altii. INTRA pe site si configureaza masinile. De unde dracului ai scos tu 16000? fara TVA?? Un coleg de munca are modelul asta de 1 saptamana si a dat cca 15.000 fara TVA dar mai are si pachet de iarna si inca ceva. Eu vorbesc de lucruri reale. In loc sa aberezi fa minimul de efort si intra pe site. Eu inteleg ca unii sunt ultrasi dar nu poti sa ignori o realitate.

  • fig, vineri, 23.10.2009 09:59
    jalnic

    Oreste lasa-ne cu aberatiile....casca ochii si lasa configuratoarele : un Bravo Dynamic 1.4 120 cp il gasesti si la 13.300 iar Emotion la 14.500 cu tva iar Golf 1.4 122 cp 17.500 cu tva minus eventuale discount-uri ( tot nu scade sub 15.000 ) Dupa ce ca esti gramada ...nici macar nu vezi bine ...mai citeste odata postul anterior ( nu stiu unde ai vazut tu 16000 fara tva )

  • fig, vineri, 23.10.2009 10:04
    oreste aberantul

    Pentru cultura ta generala auto in materie de preturi , poftim sa te luminez: discount Golf 1.4 122cp - 2210 euro ; esti mic mai Oreste dar esti si ...cu capul mare :))))

  • bogdan, vineri, 23.10.2009 12:21
    Ca de obicei incep contradictiile

    am citit articolul care mi se pare destul de ok. Mentionez ca sunt posesor al unui fiat bravo 1.4 T-jet 150 Cp Sport de circa 1 an si jumate . Masina are 31 000 de km... Nu intru in discutiile legate de preturi de achizitie , ma rezum a spune k pretul unui bravo este clar mai mic decat al unui golf raportandu-ne la configuratii egale. Legat de fiabilitatea masinii am de spus doar lucruri bune.. nu am avut nicio problema cu ea... Am observat ca s-a discutat de suspensie.. va informez ca varianta 1.4 t-jet 150 Cp Sport este echipata cu suspensie sport lucru care nu este mentionat aici.. iar pentru cel care a spus ca a facut un test-drive cu aceasta masina si k ar avea 90 sub capota si restu in portbagaj ma indoiesc ff tare k s-a urcat vreodata in masina asta.. k si idee am facut mai multe cursa cu un amic care are o skoda ocatavia rs tdi d 170 cp si masinile in ceea ce priveste sprintul au aproximativ aceleasi performante (+/- in favoarea celui care a schimbat mai bine vitezele ). Pe scurt, vreau sa spun k intr-un segment atat de aglomerat al pietei, Bravo este o optiune care e demna de a face parte din clubul select... dar pana la urma fiecare isi alege ce ii place... macar hai sa nu mai dam cu pietre sau sa ne dam cu parerea unde habar n-avem

  • fig, vineri, 23.10.2009 14:21
    ....

    Ca sa fi tu lamurit , ca nu intelegi nimic : eu iti spuneam ca nu gasesti Golf 1.4 122cp decat peste 16.000 euro cu tva( ba chiar si mai ieftin cu discount-ul care il obtii de la dealer ...iar tu sari ca un apucat ...deschide bine ochii si citeste pana la capat) ; acum tu vii si imi spui ca de fapt prietenul a dat 17.200 cu tva si mai ai si tupeul sa vorbesti ca la usa cortului ?!! Nu vezi ca nu mai stii ce vorbesti ..te contrazici singur

  • tomita3007, vineri, 08.04.2011 12:31

    ce sunt eu curios. cum mama naibii ati notat voi cu 5 stele designul lui bravo. care arata precum un punto de acum cativa ani. nimic extraordinar, nimic incitant

  • Mircea, luni, 22.05.2023 03:45

    Conduc de un an un Fiat Bravo 1.9 jtd 120CP din 2008. Motorizare buna, silentioasa, rafinata, iar la viteza mare este mai silentioasa ca un benzinar (nu si la ralanti), reprize excelente cu 1-2 persoane si destul de rapide chiar si cu 5 persoane si bagaje + portbagaj cutie. Consum in functie de trafic, incarcare, viteza si aer cond 6,5-7,5 oras, 5,5-6,5 (80-130km/h), 6,5-7,5 (150-170km/h). Confort la rulare ok cu pneuri pe 16 si ceva mai sport cu cele pe 17 dar stabilitate si manevrabilitate mai buna. Pe curbe se asaza bine nu se apleaca prea mult, dar o suspensie independenta pe spate si un ESP ar fi facut-o si mai stabila pe curbe (cum am avut la Peugeot 207 1.6HDi care era ceva mai rigida si parea lipita de sosea oricat bruscai volanul pe serpentine sau in depasiri in scurt - la ce caroserie rigida avea merita un motor mult mai puternic). Motorul este recunoscut ca unul din cele mai fiabile si are un rafinament si o elasticitate care pana nu de mult lipseau motoarelor grupului VAG (am condus si Golf 1.9TDI de 130CP si un SEAT de 140CP adica un A4 generatie 2010 rebotezat). Aproape la fel de elastic si rafinat ca motoarele HDI de la Peugeot / Citroen (mai placute ca motorizarea 320D de la BMW condus de mine o saptamana). Fiabilitate ok are 240000km acum si am schimbat capetele de planetara. Proprietarul dinaintea mea a schimbat modulul de climatizare, iar in rest doar consumabilele si ce mai solicita drumurile noastre (bielete, capete de bara etc). Instalatia audio din fabrica este de buna calitate si isi face treba daca nu vrei sa asculte muzica ta si vecinii din trafic. Spatiul in fata este foarte bun, un pic mai limitat in spate. Portbagajul de 400L este arhisuficient pt mers in concediu. Daca mai adaugi si unul de 320L de plafon, poti pleca la drum lejer cu 4 persoane. 3 persoane in spate stau insa cam inghesuite dar mai lejer decat in BMW din aceeasi perioada. Cat priveste designul gusturile nu se discuta. Mie imi pare ca Bravo ca si Peugeotul 207 din aceasi epoca (2008-2012) a fi mai interesante decat liniile austere de la VW Polo/Golf, Opel sau Ford Fiesta/Focus. Pentru cat costa la mana a doua 2500-3500 eur cred ca arata bine isi face cu succes treba daca gasesti un exemplar care a fost ingrijit si servisat corect la reprezentanta Fiat cum este al meu. Daca gasesti un Bravo 2jtd Sport de 165 CP esti la paritate de performanta cu orice marca si model diesel produs recent cu putere asemanatoare de la modele premium. Asta chiar te lipeste de scaun. Daca ii faci si un tuning modest de 10% pana la 180CP....Pacat ca Bravo a venit pe piata prea tarziu cand compactele hatchbackurile incepeau sa piarda teren in fata SUV-urilor compacte si ca urmare Fiat nu a dezvoltat ideea de sportivitate cu finisaje superioare revenind la modele mai de volum, mai accesibile ca pret publicului larg, lasand sportivitatea in seama lui Alfa Romeo. Unde este un Fiat Dino Spider 2,4L V6 (cu motor de Ferrari Dino) din 1970 sau Fiat Coupe 2L V20 Turbo I5 de 220CP 250Km/h din 1999.