Citroen C6

4.0
de Bogdan Mirică, luni, 15 martie

Cumulonimbus

In copilarie multi dintre noi visam sa plutim: prin aer, asemeni lui Icar, sau pe apa, asemeni lui Ulise. Atunci cand ajungi insa la maturitate, incepi sa-ti canalizezi dorintele catre alte domenii si uiti treptat de visele copilariei. Pana cand intr-o zi ceva te face sa intelegi ca visul tau din primii ani de viata se indeplineste chiar atunci, in acel moment, fara ca tu sa fi facut nimic. Poate fi un zbor cu avionul, poate fi o calatorie cu barca pe Mediterana sau poate fi o croaziera la bordul unui Citroen C6. Acelasi sentiment, acelasi vis, aceeasi satisfactie, acelasi impact asupra memoriei. Am experimentat de curand un asemenea deja-vu multumita ingeniozitatii francezilor de la Citroen, care au materializat cel mai bine senzatia de "plutire" prin sistemul de suspensii Hydractive, ajuns deja la cea de a treia generatie. Am facut cunostinta cu varful de gama al francezilor la inceputul lui 2008, moment in care s-a creat o idila cu un model personal, mult mai individualist decat rivalii sai germani, la nivelul carora C6 nu reuseste poate sa ajunga. Vazut mereu ca un outsider, ca un model mult prea nonconformist si poate putin cam pretentios, C6 si-a respectat statutul la fiecare intalnire. Astazi, la mai bine de doi ani de la primul contact, C6 ramane la fel de cuceritor prin prestanta dar ceva mai convingator prin ceea ce ascunde sub capota. Spunem asta pentru ca dieselul V6 HDi s-a metamorfozat si ofera acum o limuzina cu o abordare nemteasca a raportului cuplu/putere.

  • ihh, luni, 15.03.2010 20:12

    e urata !!

  • Stelian_Opincariu, luni, 15.03.2010 20:28

    Un drive test foarte reusit al echipei Automarket! Pozele sunt clare si expun foarte bine caracteristicile masinii! Nota 10 pt reportaj

  • dan, luni, 15.03.2010 20:37
    mda

    Deci la aspecte negative avem ruliu in viraje, dar la tinuta de drum nota 10??? Ruliul in viraje trecut la aspecte negative inseamna ca e destul de mare, deci nu face parte din tinuta de drum?

  • costy, luni, 15.03.2010 20:38
    @Stelian_Opincariu

    Te cam chinui cu exprimarile astea... ce-ar fi sa fii tu insuti?

  • geo_pusa, luni, 15.03.2010 22:41
    :))

    "Ceea ce se intampla peste 2000 de rotatii este replica timida data de francezi eternilor rivali din Germania." "mult mai individualist decat rivalii sai germani, la nivelul carora C6 nu reuseste poate sa ajunga" Automarket, impartialitatea este(ar trebui sa fie, de fapt) prima calitate a unui jurnalist. Ceea ce nu se prea vede pe aici, comparatiile cu brand-urile germane fiind total eronate. Cand veti reusi sa demonstrati ca orice motor diesel din lume este mai bun decat HDI-ul, atunci cred ca voi mai citi vreun "review" de aici. PS E real, sau un copy/paste?

  • Excomunicatorul, luni, 15.03.2010 23:09
    Lol

    Cine o zis ma ca o murit Stelian_Opincariu???:)))

  • eu, marţi, 16.03.2010 09:24
    C6

    Diferente C5-C6 -3.0hdi, acelasi de pe c5 a primit cu un punct in plus pt C6.... -C6 a primit 1 pct mai putin pt consum -C6 a primit 1 pct in plus pt interior -C6 a primit 1 pct mai putin pt Clitate/pret -C6 a primit 1 pct mai putin pt Vizibilitate Acestea nu le comentez dar as vrea sa comentez urmatoarele: C6 vs.seria 5 Vs. A6 vs. etc... -design +10 puncte fata de concurenta -motor 3.0 hdi = egalitate (sa nu zic ca e mai silentios decat un TDI ca imi sariti in cap... cu toate ca stiti si viu lucrul asta...) -confort +10 puncte fata de concurenta (ori e sport ori e limuzina), confortul tip seria 5 sau A6 este cu mult depasit de C6, iar elementele sportive (care de fapt nu prea au ce cauta la o masina de genul asta) apartin germanelor. O masina sport ar trebui sa fie sport ... -Interior, +10pcte -tinuta de drum NO COMMENT (peste orice vreti voi - dpdv confort) -etc, etc,etc -OZN +numai 10 pcte Este greu, foarte greu sa lasam prejudecatile la o parte si sa incercam sa uitam tot ce stiam (SAU CREDEAM) pana acum... Iata si partile proaste: -e franceza minus 100pcte -e altfel si nu seamana cu altele minus 100 pcte -e la acelasi pret cu germanele minus 100 pcte (parerea mea e ca ar fi trebuit sa fie cu vreo 20000euro mai scumpa... se vindea mai bine...) Concluziile le trageti voi. Pacat ca cei care au bani nu au si curaj sa incerce asa ceva... Pt mine, o masina de nota 100.

  • Real_Ion, marţi, 16.03.2010 11:19
    Urata cu spume si disproportionata!!

    Pt mine este o enigma de ce dracu au pus pe o masina asa scumpa bordul ala cu afisaj electronic si nu au pus cu ceasuri...la cat costa da o impresie de ieftin......... Acum imi dau seama ca never ever nu or sa faca francezii o masina care sa concureze cu greii din clasa premium sunt departe rau din pacate...

  • slv83, marţi, 16.03.2010 12:05
    anti cocalari si manelisti

    Masina asta nu e pt cei enumerati si nici pt altii ce fac parte din aceasta categorie! E mult peste puterea lor limitata de intelegere!

  • Alexandru, marţi, 16.03.2010 14:36
    In sfarsit !

    In sfarsit , domnilor redactori ! Ati remarcat in sfasit ca Citroenul este undeva unde germanele nu vor ajunge niciodata. Calitate , elegata , stil , tot ce vrei. Confort , nici nu mai stiu ce sa mai zic . Sunt entuziasmat de masina ASTA. Prea frumoasa pt. o tara de 80% manelisti...........

  • Dan, marţi, 16.03.2010 14:54
    ihi

    Auzi, da... tu ti-ai cumpara masina asta daca vezi pozele astea? Eu nu prea...

  • SS, marţi, 16.03.2010 15:14

    Arata bine masina asta dar pretul de plecare de 51.700 euro este cam mare pentru un Citroen. Urasc manelistii sunt rasist dar din pacate urasc si prostii gen @Alexandru cu comentariile lui absolut cretine. Daca Gutza isi ia maine C6 full ce darcu faci ma ? iti mai iei si tu C6 sau te orientezi la bicicleta ca nu au manelistii asa ceva ? Asta e explicatia de ce suntem o tara de inculti, idioti... etc Ce dracu treaba are marca de masina pe care o conduci cu manelele ? oare nu exista manelist care sa conduca Citroen...

  • Claus-Claudel, marţi, 16.03.2010 15:30
    ..........

    tare rau masina asta

  • Fost prop. de nemteasca, marţi, 16.03.2010 16:20
    Prejudecati si/sau legende

    Foarte de acord vis-a-vis de problema manelistilor din Romania.Frantuzeasca cand se strica este proasta masina...nemteasca cand se strica...nu spunem la nimeni sau este doar o intamplare.Spre norocul meu, am avut ocazia sa conduc un C5 la care nu ma uitam deloc cum ma uit acum.Doar partea cu suspensia ma fascina, dar cam atat...ba chiar mi-era frica de ea.Evident...in general ti-e frica de ce nu cunosti.Suspensia este fantastic de comoda si fantastic de fiabila, drept dovada ca germanii au inceput s-o foloseasca si asta doar pe masinile de lux.Motorul...no comment...foarte fiabil si foarte silentios...adeptii nemtestilor sa se abtina pt ca cu siguranta daca li se pare mai zgomotos..probabil ca simturile li s-au sensibilizat puternic cand s-au urcat pe un hdi in stare buna din dorinta de a gasi defect si asta doar in cazul in care au avut onoarea s-o faca.Cutia...din nou...nu este la fel de brutala ca la o nemteasca.Consumul...pot spune ca este pe acolo, poate ca media este mai mica in cazul nemtestilor, dar nu sunt sigur.In concluzie va rog sa nu va luati Citroen pentru ca nu-mi place sa vad prea multe....conduse de manelisti....limitati-va la W, Audi, Mercedes, BMW etc. , este cel mai bine pt toata lumea.Pace!!

  • Fost prop. de nemteasca, marţi, 16.03.2010 16:42
    Scuze

    Manelist este o figura de stil :).Ar fi trebuit sa spun incuiati sau limitati sau atehnici.Cu siguranta ca exista manelisti care conduc frantuzesti dar ponderea este mica :).

  • Stefan, marţi, 16.03.2010 17:55
    test

    Doamne cine are rabdare sa citeasca acest test ?!? In lipsa de un video si niste aparate care sa certifice veridicitatea vorbelor ramane un test subiectiv.. no video,no gps, no g-meter nimic.. Va rog sa va uitati la testele din afara gen Auto-Bild ce aparatura folosesc nu la povestiri ale unui redactor sponsorizat de Citroen. Daca nu se da nota buna nu se mai primeste masina !!

  • Adi, miercuri, 17.03.2010 14:14
    E loc pentru toate marcile

    Desi e greu sa fii obiectiv, eu fiind un posesor de C6 2.7HDI, parerea mea este ca e loc pentru toate marcile, indiferent din ce tara provin. Alegerea unei masini este o chestie de gust si, asa cum se spune, gustul nu se discuta. Ce pot sa spun este ca atunci cand am ales masina, am fost la majoritatea dealerilor de masini (nemtesti, spaniole, franceze, japoneze, etc.) iar C6 a fost alegerea mea pentru ca mi-a oferit cel mai bun raport pret/calitate/optionale. Chiar daca am dat peste 50.000 euro pe ea, orice alta marca, LA ACELEASI OPTIONALE, m-ar fi costat peste 70.000 euro. Parerea mea este ca, din start, trebuie sa-ti stabilesti niste prioritati, atunci cand alegi o masina. Pentru mine prioritatile au fost: 1. siguranta 2. confortul 3. performanta exact in aceasta ordine. Dupa 3 ani si jumatate pot sa afirma ca am facut alegerea corecta, C6 2.7HDI indeplinind toate cerintele mele, exact asa cum le-am stabilit de la inceput. Celor care pun confortul pe locul 1 sau 2 le recomand cu caldura un C6. Nu o sa gasiti o oferta mai buna, la banii astia.

  • gogo, vineri, 14.05.2010 14:45
    fratilor

    fratilor eu am un c6 , credeti-ma pana nu mergeti cu asa ceva mai bine taceti. e ceva peste cele nemtesti. am condus audi, mercedes si ce vreti voi dar nu se comapara. am facut peste 2500 km intr-o zi si cand am ajuns acasa eram fresh. confortul e fara cuvinte peste orice marca, puterea e mai mult decat ok am mers cu 239 desi pe hartie scrie 230. nevasta-mea a aviut rau de mare cand a mers prima data cu ea plangea dupa audi ca nu simte gropile in asta. consumul e 12 in oras, cam 8 in afara mers cu peste 200. in viraje cand suspensia e pe sport (normal cand mergi peste 150) nu se balangane nu simti nimic. iar cand am avut ghinion sa o lovesc a mea a avut bara fata zgariata iar ala cu passatul care era nou a fost facut zdrente jumate de masina. pretul nu e mare nici mic dar isi merita fiecare banut bagat in el. cand am luat-o am fost cu 2 prieteni anti orice nongerman, la drumu de la intorcere amandoi isi schimbasera parerea. asa ca va rog nu criticati fara sa stiti.

  • Marian, vineri, 31.08.2012 13:02

    Cine da 50 de mii de euro pe un Citroen.Cu 40 de mii de euro iti iei skoda superb 3.6 v6 4x4 full :))))))))))))).LOL.Daca continua aceasi politica citroen cu masini urate si motoare compromise....mai bn se lasa de masini

  • Sorin, luni, 29.06.2015 13:24

    C6 este un model premium superb, caruia insa ii lipsesc unele caracteristici pentru a-l face atat de premium pe cum ar trebui. In primul rand, motorul este fix acelasi de pe XF, insa e detunat de la 275cp la 241 si de la 600Nm la 450 pentru simplu motiv ca limita cutiei C6-ului e de 550Nm (ok, mai lasa putin loc pentru o remapare, pentru cine chiar vrea). O cutie manuala foarte buna, foarte fiabila, cutie japoneza cu ambreiaj pe ulei....dar cam ramasa in urma cu cel putin o generatie. Nu gasesc in regula nici sa ai o asemenea limuzina, lunga de aproape 5m, impunatoare, cu un motor asa capabil, sa o vrei un premium de 57k de euro si cu tractiune fata, sa nu ai awd (asta ar fi putut printre altele mai mult decat probabil "pieptana" mai mult de 1s pe 0-100, probabil 1.5, cu toata greutatea lui), iar reprizele cu siguranta ar fi fost si mai "premium". Confortul dat insa de hidractiv e inegalabil, ceva mai bun nu primesti nici pe S-Class (doar ca acolo intra la optionale si cu un pret astronomic), si e hidractic vs airmatic, e hidro-pneumatic vs just pneumatic. Hidractiv 3+ e un sistem extraordinar, cu 6 sfere (fata de 4 de pe hidractiv 3 sau 4 pistoane de4 pe airmatic) celelalte 2 sfere fiind central amplasate pe centrul fiecare punti si regland presiunea sferelor de la roti (stanga-dreapta). Nu cred ca poti pierde masina asta in curbe, oricat pare la inceput sa se incline, la un moment dat acest ruliu se limiteaza chiar daca viteza de abordare a virajului creste simtitor. La viteza mare de abordare a curbei, suspensia de pe partea exterioara va deveni beton. La demaraje, suspensia spate va limita aplecarea spatelui masinii peste o anumita limita, impiedecand un Transfer mare de masa si scaderea aderentei.Invers, la franare, suspensi fata va limita coborarea botului peste o anumita limita, Masina practic ramanand dreapta pe parcursul franarii. Ca si confort...nu mai vorbim. Sa nu uitam ca toti ceilalti au luat licenta de la Citroen (inclusiv Mercedes). Asta e domeniul imbatabil al lor. Per ansamblu insa, sigla si minusurile mentionate mai sus (si alte cateva, toate facand C6 sa fie o lucrare superba dar neterminata) nu conving pe cei care isi pemit modelul de nou (nu mai e cazul, dar ca principiu) sa il si achizitioneze, adica. Aceleasi date ca pe XF, un 4x4, un facelift pe parcurs care sa fie adus si optiuni noi de ultima generatie, o oarecare imbunatatire/modernizare a designului interior si toate astea fara o crestere a pretului (care in versiune de top ajunge, cum spuneam, la 57k, probabil ca ar fi facut pe mult mai multi potential cumparatori sa spuna un "heeei, interesant....ia sa vedem!"

  • Sorin, luni, 29.06.2015 13:25

    o mica erata: vroiam sa scriu "o cutie automata, foarte buna, fiabila....."

  • Scorpionul.negru, duminică, 31.07.2016 00:15

    @Marian Esti paralel cu domeniul auto...