Citroen C3 Picasso

1.6HDI 90CP
3.6
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, joi, 11 august

Puţină culoare

Te simţi special şi îţi place să porţi şi să fii înconjurat de culori vii? Am găsit maşina pentru tine. N-am făcut-o noi, ci e opera francezilor de la Citroen. Se numeşte C3 Picasso Colour Edition şi este o ediţie specială a acestui crossover, cu un plus de culoare peste spiritul "funky" al modelului franţuzesc.

Nu toţi îţi vor înţelege alegerea, la fel cum păţeşti şi în domeniul vestimentar, dar tu vei fi împăcat cu tine.

  • Vasilica, joi, 11.08.2011 13:11
    Doar atat pentru frumusetea asta?

    O masina care nu este apreciata in RO, de aici si nota foarte mica in comparatie cu ce poate.Se vede ca se asculta manele, si se apreciaza doar masinile nemtesti. Eu la masinile frantuzesti as da note de la 4,7 in sus asa de bune mi se par.

  • Atti, joi, 11.08.2011 13:57
    interesant

    De la inceput chiar prima generatie era foarte interesant, desi pot sa spun maisna mai urata decat xsara picasso nu am vazut, fiind utilizator de masina frantuzeasca ( clio si un kangoo) am cuvinte de lauda, am avut si masini nemtesti, da intradevar sunt bune fiabile, adica au fost in anii 90, dar astea noi, lasa de dorit, respecta filozofia bun pana la garantie. toata lumea spune ca sunt scumpe piesele la frantuzesti, problema asta nu am intampinat, preturi bune, si in afara de consumabile nicimacar un surub nu am schimbat la masina. in rest acest picasso mi se pare foarte frumos, are asa un are funky, pacat de pretul mare, la salariile noastre rar iti permiti asa, si chiar daca ai banii poate te orientezi la ceva mai vechi dar premium, asta fiind mentalitatea la noi.

  • so, joi, 11.08.2011 15:46

    20mii pe o ladita cu 90cp??? cine-i asa prost???

  • C-G-C, joi, 11.08.2011 15:53
    C3 Picasso

    Nu ai cum sa cumperi asa ceva, este prea urat. Punct! P.S.: Cred ca un ix20 de la Hyundai ar fi mult mai ok.

  • je, joi, 11.08.2011 16:28
    @atti

    iti zic eu una mai urata,si anume fiat multipla fabricat pana in 2004 :)

  • unckle, joi, 11.08.2011 23:13

    2000E pe navigatie ... da nu mai bine 50ron pe un telefon ... sau 150Euro pe un aparat jmeker .. a innebunit lupu' cu preturile astea :))

  • BBR91, vineri, 12.08.2011 01:44

    @je Da da ai dreptate, Multipla e de departe cea mai urata masina, urmata de Audi A2. Citroenul asta arata funky, e ok. Cam lipsesc date despre masina asta, nu? Masa? Cuplu? Eu am pe Focus motorul asta, 1.6 TDCi 90cp, si e motor construit de Peugeot-Citroen (doar ca ei ii zic HDi). Doar ca Ford au pus pe Focus o cutie de viteze calumea si astfel am consumuri mai mici decat C3 asta, viteza maxima mai mare si acceleratie mai buna desi masina e mai grea. Si asta se intampla cu vreo 6 ani in urma cand a fost lansat Focus 2. Citroen nu puteau sa mai adauge si ei sa creasca putin puterea motorului, daca nu sa puna o cutie de viteze calumea? Eu cred ca puteau dar n-au vrut sa faca din C3 Picasso un concurent pentru C4 probabil. Si arata mai misto in green-lime decat alba.

  • BBR91, vineri, 12.08.2011 01:46

    Rectific, aveti datele pentru masina/motor dar nu in acest review. Are 215Nm cuplu, este neatins de 10 ani motorul! Doar i-au pus DPF.

  • @BBR91, vineri, 12.08.2011 02:13
    si in general pentru cei cu ford diesel

    motoarele tdci (1.4-1.6-2.0) sunt creatie exclusiva Peugeot, nu au nici o treaba cu Ford. De altfel, 7 din 10 romani stim ca Ford nu stie sa faca motorizari diesel mici, 1.8-ul diesel in orice configuratie tddi sau tdci este jale, turbina pica intr-o veselie iar timoneria lasa de dorit pentru ca agata frecvent in treptele 1 si 3. 2.0-ul facut de ei, acela de 115 cp si 131 are probleme cu injectoarele delphy, de altfel daca mergeti la un service de reparatii injectoare sau turbine o sa vedeti ca au afis mare cu "reparam injectoare logan diesel, ford, vw-skoda" si cam atat, ca astea sunt cele mai problematice si cred ca orice roman fuge ca de dracu de motorizarile vechi diesel fumegatoare de la ford. Revenind la ce ziceam de Peugeot, grupul PSA (Peugeot-Citroen) si FORD au colaborat la motorizarile diesel, dar asta nu inseamna ca unii au venit cu o turbina altii cu niste injectoare si gata sunt facute 50% - 50%. Peugeot a venit cu motorizarile specificate mai sus iar Ford cu 2.2 si 2.7 TDCI care au fost perfectionate cu tehnologia High Pressure Injection (HDI) inventata de Peugeot, tehnologie aplicata si pe motorizarile pe benzina 1.6 THP facute in colaborare cu bmw. Ford a mai avut o contributie in plus la aceasta colaborare, investind o cantitate mai mare de bani pentru dezvoltarea si patentarea tehnologiei HDI. Asa ca ce e al francezilor este al francezilor, poate nu toate modelele de la PSA sunt legate sau reusite dar la motorizari diesel ei umblau in anul 2000 cu filtru de particule inventat de ei si motorizari CR rafinate 2.0 HDI - 2.2 HDI. Pe vremea aia Ford vindea Focus cu interiorul ala din anii 1900 si motorizarile alea penale 1.8 TDDI fumegatoare (le vedeti pe strada). si tot pentru BBR91 - compara Focusul ala cu cutie de Ford care agata cu 307 sau 308 care amandoua au intrat in Cartea recordurilor pentru autonomii mari si consumuri extrem de mici (de genul 3.4). Acum zi-mi de Focus ce face.

  • ScorpyonVAG, vineri, 12.08.2011 09:15
    @

    Interiorul este foarte urat. De ce au pozitionat turometru, vitezometru, etc pe mijloc ? Eu urasc astfel de masini care au un asemenea bord. In exterior arata bine.

  • sandman, vineri, 12.08.2011 09:25
    citroen

    urata masina. f urat interiorul. motorul consuma cam mult dupa datele spuse

  • BBR91, vineri, 12.08.2011 09:46
    @@BBR91

    Ai perfecta dreptate. 1.4, 1.6 si 2.0 sunt proiectate si construite de Peugeot, Ford folosind alte turbine (care da, pica din cauza conductei de lubrifiere), alt sistem de injectie si alt intercooler. N-am zis ca nu e meritul lor pentru motor, dar uite ca pe acest C3 Picasso nu au imbunatatit motorul, cel putin din punct de vedere al performantelor, si puteau folosi o cutie de viteze mai buna. Si da, cutia de viteze la Focus chiar agata uneori de noua.

  • ECU, vineri, 12.08.2011 10:04
    @@BBR91

    Ford ii da clasa la orice PSA(cauta review-uri) in toata lumea mai putin in manelarica unde orice fraier este indoctrinat ca "HDI e cel mai tare motor dizal altele e proaste, altele scoate fum" de parca HDI scoate apa.Nu exista nicaieri un premiu acordat acestor tractoare si Dci este superior chiar daca nu are DPF.In alta oridine minunatul DPF iti poate crea niste mari probleme si trebuie sa il cureti conform reglementarilor fiecarui producator. Mentalitate romaneasca de 2 lei din acest motiv suntem vazut de occident ca niste bananieri si primitivi. Am un TDCI 1.8 ala prost de 115 CP (luat din manelarica de nou) si pana la 180.000 km nu are nici o problema, consumabile schimbate la timp si atat.La firma am un Ford Fusion cu motor dala bun 1.4 TDCI la 40000km curge motorina pe jos de pe la pompa,motor,s-a mai schimbat la el furtun turbo deoarece s-a spart nu mai mult de 3-4 ori in acesti km,la ford focus 1.6 tdci 109cp tot motor dala bun pe langa pompa in garantie schimbata, masina are pana in 200000km si dupa diagnoza trebuie schimbata turbina si scoate fum la greu.Pe peugeot s-a renuntat in cadrul firmei deoarece sunt niste mizerii atat serviceurile din romanica cat si cazanele mai ales pe partea de articulatii, directie, suspensie.

  • @ECU, vineri, 12.08.2011 13:44

    Daca traim intr-o tara libera si ai dreptul la opinie nu inseamna ca ai si dreptate... Esti indoctrinat, mandru de cotetzul tau si orice as zice nu as rezolva nimic pentru ca esti un roman tipic, crescut in copaci, frustrat de viata care o duci si genul ala spargator de seminte. Si nu era nevoie sa ne specifici ca esti angajat la nu stiu ce firma care are Peugeoturi....e clar dupa primele randuri ca toata viata o sa ramai un angajat cu mentalitatea asta de caine lenes... Succesuri cu cotetul tau care agata in orice treapta cum nici un Logan nu o face.... @BBR91 - mersi pentru raspunsul decent, probabil nu au imbunatatit acest motor sau nu l-au inlocuit cu versiunea de 92-112 cp pentru a reduce costurile... dar cert e ca resurse exista.

  • andrei, vineri, 12.08.2011 13:55
    motoare

    Acum, cum fac sau nu motoare cei de la PSA și Ford și unii și alții spun că le fac împreună (inclusiv cele de 1,4 și 1,6) și, împreună, sunt cei mai mari producători de motoare diesel. Acum, o fi posibil ca ei să mintă și alții să știe mai bine deși mi-e cam greu să cred.

  • BBR91, vineri, 12.08.2011 20:12
    @andrei

    http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/presse_dossier/PK_PSA_FORD_gb_v21128516146.pdf Te rog citeste. Este exact cum am zis eu si colegu de mai sus.

  • @Andrei, sâmbătă, 13.08.2011 02:29

    aici vorbim de realitate si de documente oficiale. Ce zic romanii de la colt care confunda PSA cu Dacia si Renault sau posesorii de Ford care nu accepta ideea ca au ceva frantuzesc sub tabla aia e altceva... oricum si Ford si Peugeot sunt doua marci foarte bune, poate prea putin apreciate in Romania.

  • andrei, sâmbătă, 13.08.2011 14:26
    @BBR91

    Eu citesc. Şi văd că am dreptate. Au fost 4 faze ale colaborării. Bine, între timp au trecut şi la EURO 5.Faze care au cuprins inclusiv motoarele de 1,4 şi 1,6. Aşa scrie acolo. La fel, nu spune nicăieri că un motor e al Ford sau altul al PSD doar că două faze au fost conduse de Ford iar două de PSA. Deci, mi se pare destul de clar: companiile colaborează pentru dezvoltarea şi producţia de motoare, nu iau una de la alta.

  • LauCalin, luni, 15.08.2011 02:01

    Singurele argumente pentru care constructorii colaboreaza nu este faptul ca nu se pircep sa faca faca un lucru, ci limitarea costurilor de proiectare. Din cauza asta unele motoare au probleme comune indiferent ca sunt pe Ford sau Peugeot. Spunea cineva cum ca DCI-urile lui Renault sunt mai bune decat HDI-urile celor de la PSA. Tinanad cont de problemele pe care le au cele doua motoare nu cred ca se impune un grad de comparatie. In plus, BMW a preferat sa colaboreze cu PSA pentru diesel-urile de pe Mini si cu siguranat nu intamplator. Ori singurul constructor care apeleaza la motoarele Renault este Infini, si asta datorita aliantei Renault-Nissan. Chit ca o sa-mi iau injuraturi, in afara de consumul scazut eu nu vad argumente concrete la DCI-uri. Si aici ma refer bineinteles la situatii cand motorul are peste 200000 de km. Revenind la C3 Picasso, haideti sa o luam altfel: incercati sa configuranti o masina a concurentei la fel ca masina din testul asta si vedeti unde ajungeti. In plus pretul ceva mai mare fata de concurenta se vede si in designul ceva mai deosebit, care fie iti place, fie ti se pare foarte naspa. @Bogdan Mirica "Citroen C3 Picasso nu a reuşit să obţină decât patru stele, protecţia oferită pasagerilor şi copiilor fiind destul de bună, însă nu suficientă." Cum poate sa fie insuficient ceva ce e destul de bun?

  • unckle, luni, 15.08.2011 12:40

    Parteneriatul dintre Mercedes si Renault nu implica, pe langa furnizarea de catre Renault a platformei pt Smart (sau A .. nu mai stiu..) si furnizarea motoarelor Renault 1.6 Dci .. ca parca asa imi aduc aminte. ... ca design ... LauCalin are perfecta dreptate .. masina nu este vre-un Aston sau cinestiece altceva ca sa salivezi numa cand ii auzi numele ... fie iti place fie nu ... deja am vazut doua pe strada ... raman la "NU" :)

  • BaditzaEx, luni, 15.08.2011 14:10
    mie imi place!!!

    chiar destul de mult, imi pare f placuta,nostima si chiar interesanta , si excelenta pt cuplu tanar care vrea sa faca o plimbare pana la munte /mare cu un cerc de prieteni + este confortabila la drumuri lungi, intr-adevar ar fi fost mai potrivita o cutie de viteze in 6 trepte mai ales pe o masina de genu,iar daca pretul pt modelul prezentat era undeva la 17k , era chiar o alegere ideala pt un client care doreste cat mai mult de la o masina ( spatiu, confort si un stil tineresc & rebel / funky ).

  • io, joi, 18.08.2011 20:50
    @LauCalin

    Te dai tu mare cunoscator auto, dar esti varza... cu ceapa :)) eu spre deosebire de tine, am multi km cu un dCi de care sunt foarte multumit. Ideea e sa-i dai ce-i trebuie cand trebuie. Iar Infiniti nu e singurul constructor care apeleaza la motorizarile dCi. OPEL Vivaro si Movano au tehnologie Renault sub capota. La fel si MERCEDES-BENZ urmeaza sa preia pe A si B Class motorizari dci. SUZUKI au avut si ei pana de curand motoare diesel Renault.

  • unckle, vineri, 19.08.2011 17:08

    Io ... yo man! .. usurel cu MB urmeaza sa preia dci ... pentru ca nu preia "orice" dci de la renault ci "acel" dci de la renault ... acel dci care nu stiu cat de strain este de cdi de la mercedes ... sincer treaba cu motoarele cred ca este mai mult MB->Renault decat invers ;) (chiar daca in declaratii suna intr-un fel realitatea poate fi destul de diferita, pentru ca actele nu sunt publice)

  • @unckle, sâmbătă, 20.08.2011 10:01

    fabulezi... stii bine.

  • LauCalin, luni, 22.08.2011 13:40
    @io

    Ok, hai ca ma cobor la nivelul tau copil frustrat de clasa a III-a care le stie pe toate si am sa-ti recomand sa mergi inca atat de multi km cu DCI-ul tau, precum te lauzi. Asta daca ai curaj. Amice, nu ponegresc nici marca pentru ca nu am motive sa o fac, pana la urma fiecare isi vinde marfa cum stie mai bine. "Eu spre deosebire de tine" cunosc prea multi posesori de Renault diesel ca sa imi fac o impresie despre motoarele astea. Iti recomand numai sa-ti pregatesti portofelul pentru cand depasesti 200000 de km, asta in cazul in care, ti-am zis, ai curaj sa-ti mai pastrezi Renaultul. Iar asta cu datul ce trebuie si cand trebuie numai la Renault am auzit-o. Asta e, DCI-uri sunt motoare finute, tipic frantuzesti. ;)