Chevrolet Trax

1.4T MT6 AWD LS
4.1
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 12 iulie

Adaptabilitate

Chevrolet este o marcă renumită în întreaga lume pentru SUV-urile sale, pe lângă musclecar-urile construite în anii '60 şi '70. După cum subliniază şi reprezentanţii mărcii, Chevrolet are una dintre cele mai longevive game de SUV-uri, modelul Suburban având o carieră neîntreruptă care trece de cinci decenii.

Însă, cheia succesului în lumea modernă şi chiar şi în natură nu este păstrarea tradiţiei, ci adaptarea. Cine se adaptează mai repede şi mai bine la situaţia dată, supravieţuieşte. General Motors, compania care deţine, printre altele, Chevrolet, a trecut printr-o procedură complicată de insolvenţă în 2009, fiind la un pas de colaps din cauza acestei probleme de adaptare.

Noua companie, după cum s-au prezentat chiar cei de la GM, ţine la partea de adaptare la mediul în care activează şi lansează doar produse care să aibă logică din punct de vedere economic. Acum, în toată ”nebunia” cu SUV-urile de segment B, General Motors a construit două asemenea modele şi le-a lansat şi pe piaţa din Europa: Opel Mokka şi Chevrolet Trax.

Pe Mokka îl cunoaşteţi deja, este timpul să vorbim despre cel mai mic membru al marei familii de SUV-uri de la Chevrolet.

  • Dudu, vineri, 12.07.2013 10:59

    Eu tot nu inteleg ce-i cu spoilerul acela din fata coborat atat de tare. La fel si la Mokka. Inteleg ca-i ofera o imagine putin mai impozanta dar distruge orice posibilitate de a folosi masina asta pe teren un pic mai accidentat. Ah, e din plastic, deci nu-i nimic daca se zgarie? asa o fi, dar senzatia care o ai cand freci cu spoilerul la fiecare denivelare nu e deloc placuta ... Prefer un Captur oricand fata de acesta

  • test, vineri, 12.07.2013 11:00

    Foarte interesant,daca ar fi sa optez pt o masina din segmentul asta cu siguranta Trax ar fi alegerea mea. Captur arata bine,pacat ca are motorizari slabute si nu e disponibil un sistem 4x4. La Juke nu-mi place design-ul,e o masina urata,parerea mea.

  • Radu, vineri, 12.07.2013 11:17

    Parca tot dieselul s-ar merita. Iar daca, spre exemplu folosesti masina doar pentru oras, motorizarile inferioare pe benzina cred ca sunt mai indicate.

  • cristi, vineri, 12.07.2013 12:42

    spoilerul ala asa coborat are rol aerodinamic

  • Scrooge, vineri, 12.07.2013 12:57

    Trax este un produs pur rezultat al globalizarii. Nu are nici o legatura cu ce era Chevroletul odinioara, se adreseaza persoanelor mai chibzuite la buget (daca se poate spune asa la o masina de 20 de mii) care nu le deranjeaza ca lipseste sigla Opel de pe grila si faptul ca au un bord de motocicleta in fata ochilor.

  • acura, vineri, 12.07.2013 13:12

    @Scrooge Pe mine ma deranja daca avea sigla Opel pe grila,prefer Chevrolet.

  • Paul, vineri, 12.07.2013 13:23

    intr adevar arata superb insa mokka este un pic mai sus decat el la consum si performante din cate am observat desi au motorizari indentice. Foarte frumos Trax-ul parca mai barbatesc decat Mokka si sincer , Captur arata in aceasta clasa ca si Megane 2 cand a aparut...diferit si ciudat ca si Juke care are totusi un succes rasunator

  • gelu, vineri, 12.07.2013 14:01

    filosofia de design a Captur-ului este diferita de a lui Trax/Mocca. Se apropie mai mult de viziunea lui Peugeot cu 2008 (sau invers mai degraba) . Daca te vei uita in cataloagele Renault vei vedea ca majoritatea pozelor sunt cu oameni tineri, activi, veseli, dinamici, sportivi, etc ce vor sa iasa in evidenta si a caror masina ii reprezinta (vezi multitudinea de personalizare incepand de la culorile din interior pana la combinatia de nuante ale caroseriei). Trax/Mocca cred ca au ca tinta tinerii familisti si (asa cum ziceai si Scrooge) persoanele mai chibzuite cu banutii. parerea mea

  • slVW_83, vineri, 12.07.2013 14:38

    De ce ar da cineva banii pe asa ceva, mai ales ca are garda la sol mai mica decat Dacia Logan? Aceste pseudo-masini gen Juke, Captur, Mokka sunt suparator de inutile!

  • acura, vineri, 12.07.2013 14:45

    @Paul ''mokka este un pic mai sus decat el la consum si performante din cate am observat desi au motorizari identice'' Mokka nu e mai sus cu nimic,au exact acelesi performante si consum. @gelu ''Trax/Mocca cred ca au ca tinta tinerii familisti si (asa cum ziceai si Scrooge) persoanele mai chibzuite cu banutii.'' Captur este mai ieftin decat Trax,deci el e pentru ''persoanele mai chibzuite cu banutii''. Captur pret de baza 12.600 euro. Trax pret de baza 15.500 euro.

  • gelu, vineri, 12.07.2013 15:17

    @slVW_83...nu pot fi deacord cu tine 1. Captur are garda la sol mai mare decat Logan (inclusiv Stepway) deci argumentul tau este "OFF" 2. Captur este mai "util" decat Juke, e clar. Vorbesc de captur pt ca am fost in situatia de al bifa ca viitoare achizitie si mie mi s-a parut extrem de rezonabil ca spatiu interior si de incarcare. Si foarte potrivit pentru drumurile noastre. Nu il poti compara cu logan. Sunt filosofii diferite iar diferenta de pret se justifica. 3. Logan e o masina corecta. Pana la un punct. Dar trebuie sa recunoastem ca Loganul inca mai este o simpla cutiuta frumos imbracata. @acura...sa zicem ca e cum spui tu. Persoanele mai chibzuite cu banii cred ca vor mai mult decat un Captur ce e (dupa mine) o simpla declaratie de design mai potrivita caracterului clientelei tinere.

  • aprt, vineri, 12.07.2013 15:40

    aparat....aparat....aparat.

  • CLUBC4.RO, vineri, 12.07.2013 16:37

    @acura = Captur pret de baza 12.600 euro. Trax pret de baza 15.500 euro. ai dreptate, sa vedem cum se va misca piata acum ca a aparut peugeot 2008 si anul viitor, cand va apare fratele de la citroen :)

  • Radu, vineri, 12.07.2013 17:50

    Pe poze turometrul este pentru un diesel, cu rosu la 4,500 rotatii. Parca vorbeati despre o benzinara.

  • Sebastian Toma, vineri, 12.07.2013 17:54

    @Radu După cum poţi observa şi din galeria foto ataşată, au fost fotografiate mai multe exemplare Chevrolet Trax. Te asigurăm că modelul testat a avut un motor 1.4 Turbo, nu diesel-ul de 1.7 litri. Cât despre interiorul diferit, a fost doar o diferenţă de culoare a tapiţeriei.

  • Scrooge@Acura, vineri, 12.07.2013 19:03

    daca ai ceva pile sus la GM cred ca ar putea sa-ti puna ce sigla vrei tu din gama lor de modele :)))

  • Radu, vineri, 12.07.2013 19:14

    Multumesc pentru lamuriri. Pe mine m-ati obisnuit cu un nivel destul de inalt de profesionalism. Sper ca nu am fost suparator comentariul, e o chestie marunta, dar care mi-a sarit in ochi.

  • drivetest, sâmbătă, 13.07.2013 11:30

    ORIGINALITATE...pauza !

  • Reflex82, sâmbătă, 13.07.2013 11:44

    Renault Captur are garda la sol a unui Qashqai de 20 cm.

  • Diavolul tasmanian, sâmbătă, 13.07.2013 15:09

    @test Eu nu inteleg ce vredeti frumos in amalgamul asta numit Trax / mokka, dar deh, gusturile nu se discuta. Trax e urat cu spume. Prin masivitatea grobiana, cu spoilerul ala jos, arata ca un utilaj de curatat zapada. Nici nu poti sa-l compari cu Juke. Juke e plin de viata si mult mai original.

  • antonny, sâmbătă, 13.07.2013 15:11

    @gelu ...ia verifica si vezi ....Stepway are cea mai mare garda la sol pe tot segmentul

  • gelu, sâmbătă, 13.07.2013 16:53

    am verificat, inainte de indemnul tau @antonny...my bad! cei 6mm(?) in plus ale lui Stepway imi ofera posibilitatea sa ajung pe Himalaya. Cu captur, nu! data viitoare voi fi mai atent

  • antonny, sâmbătă, 13.07.2013 19:39

    @gelu ....daca la tine de la 16 cm cat are Trax fata de Stepway care are 20 .5 cm sunt decat 6 mm jos palaria ......

  • @antonny, sâmbătă, 13.07.2013 20:16

    Sandero si Trax au aceeasi garda la sol de 16 cm.

  • @Paul, sâmbătă, 13.07.2013 20:29

    captur arata ca megane 2!?! wtf man! n-are absolut niciun element de la megane 2. nici macar farurile. cand ti-ai reglat ultima data dioptria?! captur e absolut superb, designul fiind "foarte usor digerabil", dupa cum sustine si automarket.

  • gelu, sâmbătă, 13.07.2013 20:48

    @antonny...chill faceam comparatia intre Captur si Stepway eu am gresit considerand garda lui Captur mai mare decat a lui Stepway (vezi afirmatia slw_83...care probabil a avut in vedere, totusi, Loganul normal) iar cei 6 mm de care faceam vorbire erau un fel de raspuns la observatia de bun simt a lui Reflex82. Deci confuzii peste confuzii...acum te-ai lamurit?

  • Observator, duminică, 14.07.2013 10:08

    Trax pare un utilaj de curatat zapada cu spoilerul ala jos... chiar nu era cazul...suntem in iulie... La pretul asta exorbitant, elemente interior lowcost imprumutate de la Spark (segment inferior) si exterior comun cu Mokka, nu-i fac deloc cinste.

  • xxx, duminică, 14.07.2013 22:29

    după mine nu merita banii.

  • @Observator, luni, 15.07.2013 13:20

    "exterior comun cu Mokka" ? cred ca ti ar prinde bine o vizita la oftalmolog .Probabil ca golful ti se pare un model inovator ce are un design revolutionar :)

  • Trax si Mokka?, luni, 15.07.2013 13:34

    E o opinie generala. Oare cine n-a citit testul automarket? " Inspiraţia nu a mers atât de departe încât să modifice dramatic posteriorul, preluat aproape integral de la fratele său german."

  • kkk, luni, 15.07.2013 16:32

    Spune clar,doar posteriorul,in rest nu prea vad alta asemanare cu Mokka.Trax arata bine si sunt de parere ca isi merita banii.

  • @kkk, luni, 15.07.2013 17:39

    Profilul musculos, linia geamurilor laterale, pozitionarea oglinzilor, proiectoarele, spatele...nuuu...asta nu inseamna deloc exterior comun cu mokka :)) si totusi le sustii la "pachet" :)) ok fanatic, dar si orb?

  • kkk, luni, 15.07.2013 17:50

    @ @kkk Daca gandim asa,toate masinile seamana intre ele,pt ca toate au oglinzi,roti,proiectoare..........penibil!!!

  • @kkk, luni, 15.07.2013 18:25

    Cine a spus ceva de roti? crezi ca daca o duci in extrem convingi pe cineva? Nu, amice. vrei un contraexemplu? uita-te la Juke - Capture. La exterior chiar n-au nimic in comun, pe cand Trax tipa tare "Mokka, frate de concern" din majoritatea unghiurilor. Penibil e sa nu recunosti evidenta.

  • kkk, luni, 15.07.2013 18:36

    @ @kkk Gata,am inteles,tu esti fan renalut.Daca stiam asta de la inceput nu ma mai oboseam sa scriu.Cu fani d-astia nu are rost.....

  • @kkk, luni, 15.07.2013 18:39

    mie imi convine daca asta-i singura ta argumentatie...

  • Misha, marţi, 16.07.2013 09:50

    Cei de la AutoBuild au realizat un test extrem de interesant in cadrul caruia mai multe masini au fost puse sa urce pe un drum acoperit de zapada. Fratiorul Moka s-a descurcat mai mult decat onorabil, ocupand un loc fruntas. Daca, asa cum spunea un antevorbitor, Trax nu ar avea garda masca aceea atat de coborata, cred ca s-ar descurca in off-road mai bine decat multe SUV -uri de dimensiuni mai mari. Ar fi interesant de stiut daca sistemul 4x4 este acelasi ca la Antara sau este diferit.

  • LUCCI, marţi, 16.07.2013 18:33

    Doamne, ce bord de 2 lei are!!!! Juke e cu doua decenii peste!

  • gogaie, miercuri, 17.07.2013 11:50

    @LUCCI Trax e bijuterie la design exterior fata de caruciorul ala numit Juke. Nissan trebuie sa interzica bautura in departamentul de design.

  • Observator, joi, 18.07.2013 18:03

    Nu sunt decis daca Trax vrea sa reprezinte obezul tipic american sau tractor de curatat zapada... votati verde daca-i un porc diform sau rosu daca-i utilaj de raschetat ca sa ma conving... @gogaie Juke are design original cu linii sportive si agresive, ce este asumat de majoritatea consumatorilor acestei nise. Juke e liderul segmentului. Nu juke trebuie sa-si faca griji, ci trax / mokka de propria canibalizare a vanzarilor si asa putine pe care sunt sortite sa le aiba.

  • Cosmin, vineri, 19.07.2013 20:12

    va salut pe toti!imi pare bine sa mai vad din cand in cand un test drive si cu un chevrolet :)...oricum eu zic k acest trax exte un model reusit.oricum noi nu vom vedea prea multe pe strazile noastre datorita mentalitatii teutone.pacat!oricum acest trax mi se pare mai incapator decat nissan juke kiar dak nu este mai bun dekt acesta.apropo AM.am vazut k lui trax i-ati dat 3.5 stele la consum iar lui mokka 4,5 stele.nu este acelasi motor?cum vine asta?in rest este un test drive reusit.bv AM!

  • Cosmin, vineri, 19.07.2013 20:15

    am uitat un mic detaliu:am observat k acest trax este mai usor dekt geamanul sau mokka.tot nu inteleg nici acum cum poate consuma mai mult?este acelasi motor,o greutate mai mica si-i dati 3,5 stele la consum?iar lui mokka care este mai greu si are tot acelasi motor ii dati 4,5 stele?eu nu inteleg.poate vreti sa-mi explicati voi...

  • Secolul 21, duminică, 21.07.2013 16:04

    Trax NU POATE avea deloc climatizare automata si nici faruri cu xenon, chestii banale la concurenta. Se vede ca-i fratele 'handicapat' a lui Mokka.