Interior
Când intri într-un interior de maşină care costă cât o casă sănătoasă lângă Bucureşti, nu te aştepţi să găseşti plastic de tastatură ieftină pe uşi sau materiale vecine cu plictiseala pe bord, volan, leviere şi aşa mai departe. Evident că, şi în acest caz, BMW s-a ridicat la nivelul aşteptărilor. Bine, dacă m-ai fi pus pe mine să aleg tuşa de culoare de la interior, aş fi pus mâna pe un lemn texturat natural sau pe aluminiu care să înlocuiască fibra de carbon lăcuită, dar aici vorbim deja de gusturi personale.
Designul interioarelor BMW nu mai este de ceva vreme un secret pentru nimeni, astfel că ştim deja pe de rost cum funcţionează controller-ul iDrive sau cât de plăcută este grafica display-ului care tronează deasupra bordului. Trebuie să subliniez însă din nou faptul că liniile consolei centrale par magic de organice, amintindu-mi de tentaculele musculoase ale vreunui monstru din filmele SF.
Pe cât de bine stai în faţă, însă, pe atât de aglomerat devine totul în spate. Pentru că, în ciuda lungimii de aproape cinci metri a maşinii şi în pofida ampatamentului aparent generos, liniile de coupe îţi vor opri elanul spaţial dacă ai nenorocul de a fi crescut peste medie. E adevărat că scaunele din piele care seamănă mai degrabă cu fotoliile de masaj acoperă aceste neajunsuri, cei care stau în faţă fiind trataţi ca nişte regi. Sau regine, depinde de context.
Apropo de aspectul familiar al poveştii interioarelor modelelor BMW, în M6 găsim butoane rezervate doar modelelor sport de vârf de gamă bavareză. De exemplu, unul care lungeşte sau scurtează treptele în funcţie de nevoie sau cele care adaptează suspensia, răspunsul motorului şi feedback-ul direcţiei la ritmul cardiac al şoferului.
Decilitri sau decalitri? Un decilitru e 0.1 litru. Un decalitru îs 10 litri.