BMW M6 Coupe
Pentru că automobile
Te mişti alene pe autostradă, şerpuind în ritmul virajelor largi la o viteză care lasă ca lumina soarelui de toamnă târzie să mângâie foarte lent, cu viteza minutarului, diferitele părţi anorganice ale interiorului maşinii, transformându-le în petece de culoare gălbui-roşcată. Apoi, undeva înainte de Cernavodă, faci dreapta şi mergi spre nimic, cu Dunărea hoinărind şi ea liniştită în dreapta. E o zonă atât de calmă a României, încât ai paria că ultimii oameni care au trecut prin zonele astea lucrau cu unelte care astăzi ar fi considerate cel mult neconvenţionale.
Pe marginea şoselei ai copaci care-şi lasă umbra tihnită pe marginea asfaltului şi care par la rândul lor că au asistat la poveştile din cărţile de istorie. Ai viraje pe care le înnozi ritmat, sacadat, dar într-o cadenţă care aminteşte de un EKG lent, diluat. Treptele de viteză se schimbă aproape imperceptibil, indiciul ceva mai sănătos în acest sens fiind sunetul de bas răguşit al motorului Twin Turbo de 4.4 litri, o miniuzină producătoare de cadouri în avanpremiera Crăciunului.
Îţi dai seama că te relaxezi pe măsură ce trec kilometrii, iar zâmbetul care apare involuntar în colţul buzelor îţi arată că creierul are o viaţă a lui, cu bucuriile şi tristeţile sale proprii. Eşti în M6.
Nu e o maşină sport. Ştiu, faptul că vezi peste tot litera M şi sigla BMW sau puterea şi cuplul monstruoase ar putea să-ţi arate că testul ăsta e scris de un idiot. Dar nu, nu e o sportivă. E un touring relaxant al dracului de dinamic. O maşină care nu rupe asfaltul, nu calcă pe cadavrele faunei de pe şosea şi care nu e făcută pentru ca S-urile dintre conifere să devină spaţiu de joacă. Pe bune, nu. BMW M6 Coupe aleargă ca un nebun şi-şi contruieşte ego-ul pe baza istoriei de aproape 30 de ani, dar s-a transformat într-o maşină care, pe lângă faptul că e plăcută şi dinamică, e şi ciudat de prietenoasă.
Dar, la 140.000 de euro, e normal. Nimeni nu dă banii ăştia ca să stea în casă cu un duşman.
Decilitri sau decalitri? Un decilitru e 0.1 litru. Un decalitru îs 10 litri.