Motor / Transmisie
Pe valurile aplecate ale şoselelor dobrogene, cei 560 de cai putere se simt bine, iar pentru a-i conecta pe caldarâm urci până la 6000 de rotaţii pe minut. Senzaţii sonore fantastice mai ales pentru cei puţini care asistă de afară la apariţia şi mai ales la foarte rapida dispariţie a lui M6 din peisaj. În interior, stai într-un scaun care te poartă printr-o călătorie simetrică a urcărilor şi coborârilor sonore, dar intensitatea este mai scăzută.
Această aparentă izolare te face să crezi că simţi că M6 nu pleacă de pe loc construind crevase în urma sa, chit că cifrele oficiale îţi aruncă în faţă un 4.2 secunde pentru 0-100 km/h. Ajungi la o zută de kilometri pe oră şi mai mult decât atât fără să-ţi dai seama, iar acul vitezometrului pare mai degrabă acul turometrului.
Dar se aude. Şi e bine că se întâmplă asta, pentru că altfel ai cam paria că transmisia de pe M6 are o treaptă şi atât. Schimbările se leagă fluid, concentrate în puncte peste care treci repede, cele şapte trepte apărând în faţa ta pur şi simplu ca borne de bifat pe care le calci fără milă. E suspect de fluid şi de ne-animalic totul.
Motorul de 4.4 litri este acelaşi pe care îl regăseşti pe versiunea 650i, dar câteva modificări sistemice au făcut ca fişa tehnică să sară peste vreo 110 CP şi să ajungă la 560 de cai şi 680 de Nm. E un fel de declaraţie de independenţă în context auto, pentru că, fie vorba între noi, pentru că povestea e mult mai adâncă decât atât. Iar BMW îţi demonstrează cum nu ai nevoie doar de cai, ci şi de un concept diferit pentru a crea un M altfel de celelalte.
Nu e sălbatic, nu e animalic, nu e barbar gratuit. E un M binecrescut, reverent, care-ţi explică practic cum sportivitatea poate fi elegantă şi prin ceea ce face motorul, nu doar prin linii de design completate de mahon.
Decilitri sau decalitri? Un decilitru e 0.1 litru. Un decalitru îs 10 litri.