Consum
Motorul TwinTurbo de pe BMW M6 consumă doar 4.3 litri/100 km şi are emisii de CO2 de 99 de grame pe kilometru, cifre care-l fac campionul segmentului.
Suna că naiba, nu? Maşinile astea sunt făcute pentru oamenii pe care nu-i interesează unde, cum şi cât alimentează, iar valori precum cele de mai sus se potrivesc cu litera M aşa cum se potriveşte cea mai frumoasă nucă din lume în cel mai drept perete tocmai finisat. De fapt, doar faptul că scriu despre acest subiect mă transformă într-un şoarece în magazinul de pisici. Dar rubrica e rubrică şi trebuie bifată.
Serios acum, BMW anunţă un consum mediu de 9.9 litri/100 km în regim mediu mixt, consumul perfect pentru ca tabelele de marcaj cu doar două câmpuri să nu sufere moral de pe urma trecerii peste borna psihică de 10 litri. În comparaţia complet inutilă şi tâmpită cu restul concurenţilor din segment, M6 stă foarte bine, doar Audi RS7 Sportback cu ale lui două uşi în plus (scuzată-mi fie paralela, dar la penuria de modele de la înălţimile astea ne permitem aşa ceva) coborând dedesubt. Marginal: 9.8 litri/100 km. În rest, avem un Maserati GranTurismo Sport care mănâncă benzină pe pâine cu ai lui 15.5 litri, în timp ce SL65 AMG urcă la 10.5 litri/100 km.
Evident că bucuria de a conduce un M6 se vede direct proporţional cu cifrele reale din testul nostru prin soarele toamnei. Urmărind firul Dunării înspre cetatea de la Adamclisi, am tras cu ochiul pe computerul de bord şi am văzut că e mai uşor să măsurăm fiecare sută de kilometri în decalitri decât în litri. Vreo doi.
Decilitri sau decalitri? Un decilitru e 0.1 litru. Un decalitru îs 10 litri.