BMW Seria 5

525d 2.0 218CP 4x4 Aut
4.6
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, miercuri, 4 iulie

Zodia Balanţei

Un best-seller te poate ţine cu sufletul la gură încă de când i-ai citit prologul. Paginile curg apoi foarte repede. Aşa ajungi să termini un volum întreg doar într-o seară. Şi după ce ţi-ai potolit setea de lectură, refuzi să pui cartea în bibliotecă şi să uiţi de ea. De ce? Pentru că o carte bună te face să o reciteşti din când în când sau să o cauţi drept punct de referinţă pentru altele.

Cam aşa facem astăzi şi cu Seria 5, un best-seller al segmentului E, un punct de plecare pentru toţi rivalii germani şi poate cel mai reuşit exponat din cele şase generaţii. Ne-am reîntâlnit cu sedanul german, de această dată în versiunea 525d cu xDrive.

  • Gigi, miercuri, 04.07.2012 15:11

    nu prea merge la Coolness Effect--Vedeta.Cum sa fii cool intro limuzina?

  • .marius., miercuri, 04.07.2012 15:24

    Interiorul masinii din test e de un extraordinar bun gust. Pachetul Individual isi merita fiecare cent.

  • razvanis, miercuri, 04.07.2012 15:50

    "Nu ne-a placut Materialele terne Preţul final" BMW Individual nu e pentru muritorul de rand, deci pretul nu intra in discutie, pentru pret e varianta standard. Daca la Individual sunt materiele terne, atunci cum sunt la ceilalti din clasa asta ? Ma indoiesc ca se ridica vreun concurent peste acest nivel!

  • ?, miercuri, 04.07.2012 16:05

    Motor de 3.0 litri 218 cp si 79.693 €?Nu mersi.Mai bine cu banii astia imi cumpar noul Lexus GS450H si va avea si mai multa putere consuma si mai putin si nu va mai trebui sa platesc nici taxa auto de 287 eur.Si nu o sa mirosi dupa Lexus ca dupa un tractorist.Sau daca vreu mai multa putere imi aleg un un Infiniti M35 h de 364cp.

  • asd, miercuri, 04.07.2012 16:06

    de acord 525 da bine cand vine vorba de motorul 2l impozit, taxe, dar pt sportivitate...nu prea merge pt ca masina e grea totusi. De ex 2l 184CP pe F30 e mult mai sportiv decat 525 cu 218CP. Atat cat poti spune sportiv la valorile astea, dar am incercat si eu 525-ul si e placut la condus, dar nu sportiv. 535..ala e sportiv :). Vorbind strict de diesel

  • Dot, miercuri, 04.07.2012 16:39

    Este al treilea BMW seria 5 din generatia asta pe care-l testati!!! V-ati propus sa testati toate modelele si motorizarile de la BMW si Audi?! Nu de alta, dar un site serios are o gama mult mai diversificata de teste.

  • asd, miercuri, 04.07.2012 16:54

    @Dot - ce sa faci? :) Toti urasc BMW-ul fiind masina de ''cocalari dupa mintea multor romani'', dar toti ar vrea sa il aibe dupa ce il incearca.

  • AndreiRM, miercuri, 04.07.2012 17:01

    Haha motor de 4899 cmc 179 CP si doar 147 NM pe o masina de 3 tone e varza nene pentru secolul asta. Nu mai zic de 0-100 in 17 secunde si de pretul aberant de 170 000 de euro. BMW este cu piciorul in groapa.

  • TIKA, miercuri, 04.07.2012 17:08

    Exista ceva mai bun decat asta in clasa?

  • Mafia, miercuri, 04.07.2012 17:17

    @AndreiRM-Macar acum datorita tehnologie hybrid pe care le-o sa Toyota,se vor mai stabiliza si ei putin,desi nici asa nu cred pentru ca ei nu stiu ce este aia ''fiabilitate'',ei stiu numai sa incaseze bani de pe urma reparatiilor din service.Si nu cred ca Toyota le va da motoare gata facute,le va da doar planul.

  • Mafia, miercuri, 04.07.2012 17:19

    @AndreiRM-Macar acum datorita tehnologie hybrid pe care o sa le-o dea Toyota,se vor mai stabiliza si ei putin,desi nici asa nu cred pentru ca ei nu stiu ce este aia ''fiabilitate'',ei stiu numai sa incaseze bani de pe urma reparatiilor din service.Si nu cred ca Toyota le va da motoare gata facute,le va da doar planul.

  • phlorin81, miercuri, 04.07.2012 17:34

    @Automarket Corectati va rog titlul: "BMW Seria 5 3.0 525d xDrive".... E un 2.0 litri, dupa cum si dvs mentionati in articol...

  • ScorpyonVAG, miercuri, 04.07.2012 18:27

    Asa se numeste versiunea 25d la TWIN TURBO. Precum este la X5 40d de 306cp sau cati are !

  • ScorpyonVAG, miercuri, 04.07.2012 18:32

    520d- 1995cmc3 - 184cp L4 525d- 1995cmc3 - 204cp (2 turbine) L4 (aceasta motorizare inlocuieste vechiul 525d 6L de 204cp si 3.000cmc3, din data de 09/2011) 530d- 245cp , a fost inlocuit de cel de 258cp si 3.000cmc3. 535d- 299/313cp + 2 turbine si 3.000cmc3 M550d- 3.000cmc3 + 3 turbine = 381cp

  • unckle, miercuri, 04.07.2012 18:54

    inca o citire a articolului inainte de publicare ar scuti 80% din comentariile de mai sus. Domnilor, se presupune ca sunteti profesionisti in domeniul auto ;) gasesc in continuare impresionanta mentalitatea romanilor care isi fac griji de taxe si consum la o masina care costa PATRU MILIARDE - PATRU!! Domnilor, fiti seriosi ;)

  • BOc, miercuri, 04.07.2012 20:25

    Asa-i romanul. Da 100.000 euro pe masina si se vaita de 1 litru de motorina.

  • @unckle, miercuri, 04.07.2012 20:50

    Mai omusorule,masina asta chiar nu isi merita bani,la cat de invechita pare,ii trebuie un upgrade,ca la noul A6 sau ca la noul GS.Daca vrei sa scri carti,scrie carti,dar nu comentarii sbtile,te rog frumos,ori suntem oameni civilizati ori maimute de la zoo.

  • @unckle, miercuri, 04.07.2012 20:52

    Si inca ceva,tu mereu te balbai cand scri?Ca bag de seama,ca iti tremura mana.

  • @AUTOMARKET, miercuri, 04.07.2012 20:59

    pe cand si un test cu MERCEDES E CLASSE ? CRED CA ATI TESTAT 10 MII DE VARIANTE DE BMW SERIA 5 SI AUDI A 6, INSA MERCEDES E CLASSE SAU JAGUAR XF NU PREA AM VAZUT LA VOI , MAI ABSOLUT DELOC

  • Andi, miercuri, 04.07.2012 21:56

    Au inima

  • antonny, miercuri, 04.07.2012 22:06

    oare motorul de 2.0 il vom gasi si curtea celor de la Toyota

  • C-G-C, miercuri, 04.07.2012 23:11

    @TIKA, DA exista... noul Audi A6. Cam toate publicatiile de specialitate o spun :)

  • T34, miercuri, 04.07.2012 23:20

    Bine ca va place consumul, de parca cine da 80 de mii pe o masina, se uita la consum.

  • dan_grc, miercuri, 04.07.2012 23:53

    Publicatiile spun una, vanzarile spun altceva, sunt situatii in care o masina care se vinde f bine nu este neaparat cea mai buna, dar nu cred ca este cazul acum. Acest motor nu cred ca va fi la vreun model Toyota pt ca sunt prea multi 218 cai, cel de 2 litri "gatuit" la 140 este suficient.

  • Mafia, joi, 05.07.2012 00:53

    Mai bine as fi preferat sa nu fie niciunul ,oricum nu sunt fiabile>Dar daca le-ar lucra tot Toyota dupa stilul lor ,cu toate modificarile necesare pentru a obtine o fiabilitate desavarsita nu as spune nu,ba din contra mi-ar placea sa le dea si motorul de 4,5 litri.

  • Mafia, joi, 05.07.2012 00:55

    Desi unei Toyote tot mai bine iar sta cu propulsie hybrid.

  • S.R.I, joi, 05.07.2012 02:06

    Sa nu spuneti ca modelele Toyota vor avea dieselurile astea fara vlaga in ele!Nashpa!

  • TIKA, joi, 05.07.2012 09:32

    @C-G-C Corect am citit dar e greu sa te decizi sau cel putin daca eu as fi pus in situatia asta.(oricum nu as da atatia bani pe o masina in manelarica)

  • Jan, joi, 05.07.2012 09:36

    Eu am vazut un test in cea mai vanduta revista din Germani intre 5, A6 si E. Seria 5 castiga. Oricum seria5 este impunatoare prin design

  • dan_grc, joi, 05.07.2012 11:30

    Dieselurile fara vlaga pt Toyota vor fi f potrivite pt clientii obisnuiti ai acestei marci

  • S.R.I, joi, 05.07.2012 11:47

    @Jan>Nu uita si de batranul GS de la Lexus,sau Cadillac CTS,sunt competitori din acelasi segment,si @dan_grc>sunt multi oameni care cumpara mai mult hybrizi de la Toyota sau motoare pe benzina,pentru ca sunt mai rafinate decat dieselurile.Nu cred ca va fi asa mare coada la Toyota cand vor aparea pe modelele Toyota aceste dieseluri anale.

  • sandman, joi, 05.07.2012 12:12

    f frumoasa masina si motorul este ceea ce trebuie pt vremurile noastre. pretul e cam piperat.

  • unckle, joi, 05.07.2012 12:22

    @domnul fara nume (am mai spus si repret : mi se pare o oarecare lipsa de respect care spune destul de multe despre persoana respectiva) in primul rand eu cand scriu ... scriu ce vor muschii mei :) ca d'aia internetu' este liber (inca). in al doilea rand este "scrii" nu "scri" (am vazut asta in 2 comentarii diferite...deci nu este eroare de tastare) in al treilea rand: daca tie sau altcuiva nu i se pare Seria5 ca fiind "la zi" cu concurenta nu esti obligat sa le cumperi masina - mergi de cumpara A6 :). Este libertatea obtinuta la revolutie. In ceea ce priveste pretul discutia este complicata. Unii isi mananca din cur si vand terenu' mostenit de l amamaie ca sa cumpere un BMW - acei oameni vor cumpara un 520d cu diferite optionale care sa "ia ochii". Altii au venituri care sa le permita ca, odata la 5 ani, sa isi cumpere o masina noua si sa o intretina corespunzator. Cea de-a doua categorie este singura care ar trebui sa cumpere o masina premium din aceasta clasa ... din pacate treaba asta nu este inteleasa corect de romani (si de alte natii, ca nu suntem noi mai cu mot intre tarile cocalaresti din jurul nucleului "dur" vest-european). Faptul ca cineva da 80kEuro pe un 525xd mi se pare de-a dreptul penibil pentur singura motivatie logica pentru a cumpara un diesel este "consumul" - iar aici revin la "cum mama masii sa isi faca griji unu de-si permite sa dea patru miliarde pe o masina". Personal nu vad ce motiv ai putea avea sa iti iei un motor diesel pe o masina de peste 50000Euro - este o suma colosala pentru o masina, de-a dreptul colosala pentru un om normal. Taxele sunt enorme, numai asigurarea CASCO daca este calculata la 6% din valoarea asigurata este 3000Euro pe an - echivalentul a 2500litri de combustibil sau a 25000km pe an cu un consum mediu de 10%. Dintr-un "foc" ai costuri anuale cu taxele mai mari decat costul combustibilului, peste astea mai pui anual si cel putin o revizie de 500Euro si observi ca pretul combustibilului (care combustibil este optional ca nu te obliga nimeni sa mergi cu masina pana la colt) devine mai mic decat costurile obligatorii ale detinerii masinii. Daca as avea in mana 80k si venituri care sa-mi permita sa am o astfel de masina as merge pe un 550xi. Diferentele la taxe sunt de (poate) 50% in plus iar consumul cam tot pe acolo. Probabil costul de detinere pentru un 525xd este pe la 7000-10000euro pe an iar la un 550xi pe la 10-12000euro pe an. Diferenta de ~5000euro pe an (care este nesemnificativa pentru unu' care isi permite cu adevarat o astfel de masina) este, dupa parerea mea, acceptabila avand in vedere ca obtii o racheta pe roti :) ps - daca tot m-ai urmarit in comentarii ia de fa-ti si tu un cont, ca sa te putem urmari si noi pe tine ;)

  • vlad, joi, 05.07.2012 13:49

    Performantele sunt acceptabile pt un 2 litri. Ai bineinteles si cateva avantaje clare la plata taxelor daca iei un 525d sau un 528i. Totusi cred ca pr aceasta clasa cele mai potrivite motoare sunt cele cu minim 6 cilindri. Lista de optionale este f lunga, asemenea si posibilitatea de a alege diferite culori pt interior incat la rubrica "Nu ne a placut" cred ca se face referire la combinatia pe care ati avut o, (?!) cu toate ca era una de top. Cand pui aproape tot pe o masina germana, pretul poate creste cu >50% din pretul de baza. Toyota sau VW (alese aleatoriu) au preturi mai mici si o calitate decenta, daca esti cu buget limitat. Pt cei care aleg o marca premium, pretul cred ca este (sau asa ar fi normal) sa fie printre ultimele griji. Sunt multe sisteme interesante ce pot influenta dinamica masinii, insa prea putini stiu de ele... :(

  • AndreiRN, vineri, 06.07.2012 21:37

    Frumoasa si performata si extrem de scumpa dar este garantia macar 10 ani ca sa se apropie de Hyundai macar?

  • unckle, vineri, 06.07.2012 23:07

    @AndreiRN - din fericire un BMW Seria 5 are diferite avantaje care il aduc (impreuna cu garantia de doar 5 ani) la un nivel "egal" cu un Hyundai i10 :)

  • Paul, marţi, 07.08.2012 16:37

    E interesant cum au aparut cei cei care sustin ca masina este cam submotorizata, la 218 cp si 450 de NM, 7s pana la 100 kmh si 234 kmh viteza maxima. Ce pot sa zic? Cred ca toti sunt piloti si conduc masini de curse. Le amintesc totusi ca aceste performante erau atinse de serie 5, modelul precedent, cu motor de 3l. In plus, concurenta vine cu motoare de 3l (audi), 2,2 (jaguar si mercedes daca nu ma insel) sa concureze acest model, toate cu performante mai slabe. Deci despre ce vorbim? Sa fim rezonabili totusi.