BMW Seria 1 Cabriolet facelift

3.0 135i

Interior

4.0

Când vorbești de interiorul unui cabriolet, trebuie să-ți împarți discursul în trei părți distincte evidente: locurile din față, locurile din spate și portbagaj. Cele trei sunt atât de diferite, încât împărțirea grosieră a Terrei pe trei zone climatice pare un simplu moft geografic. 

În față, dacă nu ai vedea soft top-ul (sau cerul, în funcție de caz) și dacă nu ai ști ce conduci, nu ai simți că te afli într-o maşină compctă. Ai spațiu berechet, îți poți muta scaunele în miliarde de feluri pentru a-ți stabili poziția ideală, ai scaune nu doar confortabile, ci și profilate sportiv grație kitului M de interior, iar volanul tinde să facă parte din același univers estetic și practic cu cel al scaunelor. Planșa de bord este însă cam seacă. E adevărat că atunci când urci în mașină le mulțumești celor de la BMW că zona comenzilor audio, de exemplu, are opt butoane numerice și încă unul cu care schimbi posturile. Strictul necesar, adică. După care îți dai seama că în joystick-ul de pe consola centrală ți se deschide celălalt BMW Seria 1 prin sistemul iDrive: sofisticat, plin de tehnologie, complex și pe alocuri complicat. Foarte interesant este faptul că, atunci când rulezi decopertat, Seria 1 Cabrio nu îți dă dureri de cap deloc până la 150 de km/h, scutul textil detașabil care acoperă locurile din spate fiind mai mult decât util. Atât din punctul de vedere al curenților de aer, cât și din cel al zgomotului perceput, unul ciudat de coborât.

La fel de ciudat - în sensul bun al cuvântului - este portbagajul. M-am așteptat la un cabriolet care-mi va oferi loc de un ghiozdan și atât, dar am întâlnit o compactă care, cu plafonul ridicat, este mai mult decât utilă. Am introdus două genți mari de voiaj plus două ghiozdane în spate și nu am avut probleme de niciun fel la acest capitol, singurele semne de întrebare fiind legate de gura de acces relativ restrânsă. Dar logica germană triumfă când e vorba de spațiul pentru bagaje până şi cu plafonul coborât. Portbagajul își pierde doar vreo 10 centimetri din înălțime, celelalte coordonate fiind identice. Altfel spus, dacă ai bagaje îndeajuns de inteligente la capitolul spațiu, ai șanse să circuli fără probleme astfel. Eu am fost nevoit să mut o geantă pe locurile din spate, restul găsindu-și loc în portbagaj fără probleme. Deloc rău.

Locurile din spate nu sunt însă specifice unei compacte, Și probabil că cei de la BMW își asumă asta fără probleme. Ok, dacă vorbim de doi copii de până la 12 ani, s-ar putea să nu aibă probleme de acomodare. Dar doi adulți simt în mod sigur constrângeri din toate direcțiile. Plus un scut textil detașabil în brațe, dacă aceștia vor să vadă cât mai mult din lume pe verticală, iar portbagajul e deja plin.

  • Vasilica, marţi, 16.08.2011 13:09

    La 63000 de ieuro imi iau la dastari si emceveuri de ma plictisesc si ajung si din A in B ca si beamveu asta.

  • costos, marţi, 16.08.2011 13:13
    referitor la consum

    Mesterica, la consum am reusit si eu cu un motor de 2500 (6 cilindri in linie) si doar 192 cp sa scot in afara 6.5 dar nu am sarit de 130km/h si nu am dat kickdown. In Bucuresti insa, cand e liber 16-17% iar in zile pline 22. In orasele de provincie ca la carte 14%. Deci 135i-ul asta chiar consuma super bine zic eu. Merita 4 stele. :)

  • dan_grc, marţi, 16.08.2011 13:19

    Da, f scump ajunge cu toate dotarile, cine vrea aceasta motorizare poate apela la 335i sau chiar 535i, la preturi apropiate, cu spatiu si confort superioare.Oricum 135i este o bomba pe roti.

  • rzn.ozn, marţi, 16.08.2011 13:29
    Nu ne-a placut: Bord foarte simplist?

    bordul acela "simplist" nu prea il vad in nicio masina, ce vreti? un ipad infipt in climatizare? pana la urma e un seria 1, nu 7.

  • ScorpyonVAG, marţi, 16.08.2011 13:53
    @

    Deci consumul este unul foarte bun. Intre 9-13l /100km. Un prieten, avea acum vreo 5 ani, o Dacia 1310 pe carburator, din 1998, si toate erau reglate corect, iar consumul mediu era de intre 8%(mers economic), si 12% (mers sportiv), adica la 140km/h, viteza unei Dacii :)). Totusi eu sunt de parere, ca este prea scump.

  • Alex, marţi, 16.08.2011 15:37
    greşeală

    ... în gama Seria 1 era 335i. ... ????

  • xxx, marţi, 16.08.2011 15:55
    foto

    Felicitari pentru fotografii. Asa ar trebuie sa arate fotografiile de drive-test. Fara filtre graduale si lumina de blitz prost gandita ( la interior ).

  • LLP, marţi, 16.08.2011 21:15
    Draga Automarket ...

    Foarte tare articolul.si bine punctat ! Masinuta asta costa exagerat dar facand abstractie de pret este ceva de vis. Pe mine unul m-ar interesa un test cu / intre audi s4, insignia opc, passat r 36 ,bmw 335 i ,mercedes c350 sport.sau macar primele 3. chiar as dori sa vad cat de apropiate sunt celelalte de "3-ar" . Sau exista deja si nu am vazut eu. Multumesc !

  • LoL, marţi, 16.08.2011 22:21
    Test?

    Am o vaga impresie ca pozele nu sunt facute de voi si ca testul este inventat sau adaptat din alte surse. Oricum, daca printr-o minune este facut de voi, inseamna ca gradul de incompetenta se mentine. Au aparut o gramada de masini noi, care de fapt nici nu mai sunt noi, dar aici n-au fost prezentante. O GRAMADA. Testati ce apucati si voi. Are ATATIA ani acest model si e la CAPAT de drum. Sunt site-uri romanesti care au testat multe modele noi de la Brabus, iar voi n-ati testat nici macar un C-Coupe. Am observat ca Mercedes, care scoate de ceva timp modele impecabile, nu exista pt. voi, dar treaba voastra este sa prezentati modele noi si sa fiti impartiali, incompetentilor. Daca nu, transformati site-ul intr-unul de tip cancan si lasati masinile, ca oricum nu prea aveti legatura cu ele.

  • dudu, miercuri, 17.08.2011 02:25
    63.578 euro ?

    scuze, dar daca n-are vreun volan de diamanate si pedale din aur...nu prea vad cum isi merita masina asta banii...pana la urma e un amarat de seria 1 cu plafonul taiat si cu un motor mai acatarii cu 2 turbine, atat.

  • LauCalin, miercuri, 17.08.2011 03:14
    calitatea costa

    Scump? Pana la urma este un BMW. Si nu orice BMW. BMW nu are "talentul" de a construi masini ieftine, echivalentul sau la VW, adica un Golf Cabrio il iei la jumatate de pret. Insa nu asta e ideea, pentru ca oricum Golf Cabrio nu concureaza cu masina asta. Masina asta probabil a fost contruita sa fie cea mai buna din segment din mai toate punctele de vedere. Iar cand urmatorul pas este M poate ca totul e justificat. Ca idee, de la cat porneste cel mai ieftin Seria 5 si la cat ajunge un M5?

  • unckle, joi, 18.08.2011 13:29

    @LoL, Mircea a fost in concediu, iar BMW i-a facut "cadou" masina timp de cateva zile ... una alba parca :)

  • Vasilica, luni, 22.08.2011 10:50

    Ce sa le explici romanilor ce e alea masini. Toti carutasii compara BMW cu Dacia ce pretentii de gandire occidentala sa ai la noi.

  • GTS, marţi, 23.08.2011 22:19

    atunci hai dai tu 70 de k de euro pe un bmw seria 1 ce spui ? de ce sa nu imi iau la banii aia un m 5 sh aproape nou sau un E-CLASSE CABRIO 2011?