Interior
Când vorbești de interiorul unui cabriolet, trebuie să-ți împarți discursul în trei părți distincte evidente: locurile din față, locurile din spate și portbagaj. Cele trei sunt atât de diferite, încât împărțirea grosieră a Terrei pe trei zone climatice pare un simplu moft geografic.
În față, dacă nu ai vedea soft top-ul (sau cerul, în funcție de caz) și dacă nu ai ști ce conduci, nu ai simți că te afli într-o maşină compctă. Ai spațiu berechet, îți poți muta scaunele în miliarde de feluri pentru a-ți stabili poziția ideală, ai scaune nu doar confortabile, ci și profilate sportiv grație kitului M de interior, iar volanul tinde să facă parte din același univers estetic și practic cu cel al scaunelor. Planșa de bord este însă cam seacă. E adevărat că atunci când urci în mașină le mulțumești celor de la BMW că zona comenzilor audio, de exemplu, are opt butoane numerice și încă unul cu care schimbi posturile. Strictul necesar, adică. După care îți dai seama că în joystick-ul de pe consola centrală ți se deschide celălalt BMW Seria 1 prin sistemul iDrive: sofisticat, plin de tehnologie, complex și pe alocuri complicat. Foarte interesant este faptul că, atunci când rulezi decopertat, Seria 1 Cabrio nu îți dă dureri de cap deloc până la 150 de km/h, scutul textil detașabil care acoperă locurile din spate fiind mai mult decât util. Atât din punctul de vedere al curenților de aer, cât și din cel al zgomotului perceput, unul ciudat de coborât.
La fel de ciudat - în sensul bun al cuvântului - este portbagajul. M-am așteptat la un cabriolet care-mi va oferi loc de un ghiozdan și atât, dar am întâlnit o compactă care, cu plafonul ridicat, este mai mult decât utilă. Am introdus două genți mari de voiaj plus două ghiozdane în spate și nu am avut probleme de niciun fel la acest capitol, singurele semne de întrebare fiind legate de gura de acces relativ restrânsă. Dar logica germană triumfă când e vorba de spațiul pentru bagaje până şi cu plafonul coborât. Portbagajul își pierde doar vreo 10 centimetri din înălțime, celelalte coordonate fiind identice. Altfel spus, dacă ai bagaje îndeajuns de inteligente la capitolul spațiu, ai șanse să circuli fără probleme astfel. Eu am fost nevoit să mut o geantă pe locurile din spate, restul găsindu-și loc în portbagaj fără probleme. Deloc rău.
Locurile din spate nu sunt însă specifice unei compacte, Și probabil că cei de la BMW își asumă asta fără probleme. Ok, dacă vorbim de doi copii de până la 12 ani, s-ar putea să nu aibă probleme de acomodare. Dar doi adulți simt în mod sigur constrângeri din toate direcțiile. Plus un scut textil detașabil în brațe, dacă aceștia vor să vadă cât mai mult din lume pe verticală, iar portbagajul e deja plin.
La 63000 de ieuro imi iau la dastari si emceveuri de ma plictisesc si ajung si din A in B ca si beamveu asta.