
Interior
Avertisment: uitaţi tot ce ştiţi despre interioarele auto atunci când intraţi într-un TT de generaţie nouă. Noul TT este una dintre maşinile la care s-a muncit atât de mult la reconceperea interiorului aşa cum îl ştim cu toţii, încât sper din suflet ca designerii să fi primit fie un bonus sănătos la finalul proiectului, fie un concediu prelungit pe banii companiei.
În primul rând, luaţi-vă adio de la display-ul clasic poziţionat în mijlocul bordului, pe consola centrală. Oamenii de la Audi şi-au dat seama că TT este condus şi cumpărat de şoferi, aşa că le-au făcut cadou o maşină croită după chipul şi asemănarea acestora. Maşina este cel mai bun ambasador al conceptului "driver oriented", cu care diverşi producători auto ne "ameninţă" de nişte ani buni încoace. În spatele volanului ai ceea ce Audi numeşte Virtual Cockpit, un display imens şi spectaculos care nu doar că ia locul ceasurilor de bord, dar înlocuieşte şi preia tot ce însemna tehnologie la bord. Şi totul este personalizabil: vezi ceasurile de bord ca pe o maşină obişnuită, poţi să le faci mici pentru ca display-ul să fie inundat de harta Google şi de navigaţie, iar pe TTS poţi să transformi totul într-un display central care emulează turometrul, în timp ce viteza este afişată digital în centrul acestuia. Noul TT îţi oferă cel mai apropiat sentiment de un monopost pe care-l poţi avea pe o maşină de stradă în acest moment.
Noutăţile nu se opresc aici: aeroatoarele de pe bord se transformă în zona lor centrală în butoane rotative şi touch prin care îţi reglezi temperatura la bord. Iar tot ce ţine de virtual cockpit este reglat printr-o zonă de comandă aflată la îndemână, pe consola centrală. Evident că, la fel ca orice lucru inedit, vei avea nevoie de timp pentru a te obişnui cu modul în care comuţi între diferitele variante de vizualizare a elementelor vitale ale maşinii, însă după câteva minute te vei simţi ca-ntr-o maşină aterizată din viitor.
Nu pot să trec peste interior fără să amintesc de alte trei elemente de bază ale lui TT. În primul rând, ştiu că nu sunteţi îndeajuns de naivi încât să vă aşteptaţi ca un coupe 2+2 să aibă patru locuri full-size, ceea ce e complet adevărat. Pe de altă parte, ştiu că nu vă aşteptaţi ca TT să aibă un portbagaj sănătos, dar am fost la fel de surprins ca voi când am văzut că cei 305 litri promişi se transformă într-un spaţiu mai mult decât util pentru două persoane şi mai mult decât atât. Apoi, scaunele sport S de pe maşina de test reprezintă probabil rezultatul vreunui pariu ca pe vremuri între designeri şi ingineri, pentru că sunt printre cele mai reuşite dintre cele pe care le-am văzut pe o maşină sport în ultima perioadă.
Despre materialele de la bord şi despre atenţia la detalii a celor care se ocupă de interioarele Audi nu vorbesc, pentru că m-aş repeta. Notaţi: Audi îşi bate la ora asta rivalii fără probleme la acest capitol. Chiar şi la comparaţii între clase.
Schimbare pe perceptie? Adica nu mai e o masina pentru gay?