
Performante
Dacă nu v-aţi lăsat intimidaţi de frazele de mai sus, care vă prezentau un tablou aproape idilic al motoarelor turbo în era downsizing-ului, veţi fi convinşi cu siguranţă de capacităţile noului 2.0 TFSI de 310 CP de pe Audi TTS în următoarele momente, când acesta va fi pus faţă în faţă cu principalii concurenţi.
Mă rog, concurenţi este cam mult spus. Niciunul dintre coupé-urile segmentului nu dispun de tracţiune integrală, lucru pe care Audi începe să-l impună ca regulă de bază pe întreaga gamă S, de la minionul S1 până la RS-urile mari. Drept urmare, toate paralelele trebuie realizate având în vedere acest fapt.
Dacă de pe scaunul şoferului se simte imediat puseul elastic pe care-l imprimă corpului un start de pe loc cu TTS, traducerea exactă a acestei experienţe se regăseşte în cartea tehnică: 4.6 secunde pentru 0-100 km/h, cifre care-i lasă-n ceaţă pe toţi concurenţii, de la Z4 la Cayman, care nu reuşesc să depăşească noul TTS nici măcar când vine vorba de Porsche Cayman GTS, maşină de 340 de cai (4.9 secunde). În rest, niciun concurent nu scade sub 5 secunde, lucru care îl aruncă pe TT în zona de performanţă a sportivelor mai mari şi evident mai scumpe.
La capitolul viteză maximă, Audi TTS atinge 250 de kilometri pe oră, bornă bătută doar de Cayman prin prisma faptului că Porsche nu dă şi nu a dat niciodată doi bani pe regula germană a plafonării limitei superioare de viteză setate pentru modelele de stradă.
Schimbare pe perceptie? Adica nu mai e o masina pentru gay?