WSJ: Toyota stia din 2008 de problemele pedalelor de acceleratie
Megarecall-urile anuntate recent de Toyota (aproape 10 milioane de masini in Europa si SUA) au la baza o defectiune pe care niponii au semnalat-o inca din 2008, pe Yaris si Aygo.
Publicatia americana Wall Street Journal dezvaluie in numarul de astazi ca Toyota s-a confruntat cu probleme legate de pedala de acceleratie a modelelor sale din Europa inca din 2008, luand masuri in acest sens in cursul anului 2009. Constructorul japonez a anuntat astazi oficial ca va largi aria de recall a modelelor sale din SUA in Europa, numarul modelelor afectate de problemele care vizeaza blocarea intempestiva a pedalei de acceleratie nefiind inca publicat.
Conform WSJ, primele probleme de acest tip au fost identificate de Toyota in martie 2007, pe pickup-ul american Tundra, compania japoneza concluzionand la acea ora ca problema era legata de materialele montate in jurul unor senzori de frecare ai pedalei de acceleratie. Dupa rezolvarea problemei la masina afectata, Toyota s-a vazut fata in fata cu o problema asemanatoare in decembrie 2008, pe versiunile cu volan pe dreapta ale modelelor Aygo si Yaris.
Concluzia japonezilor: condensul format in jurul mecanismului pedalei de acceleratie de unele surse de caldura a cauzat cresterea frecarii in pedala, blocand-o in anumite cazuri. Solutia gasita atunci de inginerii niponilor a fost modificarea bratului pedalei pe toate modelele produse in Europa incepand cu august 2009.
In momentul in care, in luna octombrie a anului trecut, un accident soldat cu victime a determinat analiza atenta a cauzelor declansarii acestuia, inginerii Toyota si-au dat seama ca materialele utilizate in pedalele de acceleratie din SUA erau identice cu cele inlocuite deja in Europa, fapt care a condus la initierea recall-ului anuntat la sfarsitul saptamanii trecute.
CLICK AICI pentru a vedea intregul film al recall-urilor Toyota din ultimele trei luni.
Ford a oprit productia lui Ford Transit in China pentru aceiasi problema la pedale .