SUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarte

Publicat vineri, 08.06.2012 16:33 de Sebastian Toma

Dr. Andrew Hicks, un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii, a brevetat o oglindă laterală pentru automobile care oferă un unghi de vizualizare de 45 de grade, de patru ori mai bun decât o oglindă obişnuită.

Celebrul unghi mort al oglinzilor laterale ar putea să fie eliminat graţie muncii depuse de un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii. Vorbim despre Dr. R. Andrew Hicks, profesor la Universitatea Drexel. Acesta a proiectat o oglindă laterală specială, care nu mai este plată, care oferă un unghi de vizualizare de aproximativ 45 de grade. În mod normal, o oglindă plată oferă un unghi de vizualizare de 15-17 grade. Graţie formei oglinzii, gândite de Dr. R. Andrew Hicks, unghiurile moarte ale oglinzilor ar putea fi reduse dramatic, dacă nu chiar integral.

Oglinda laterală fără unghi mort a fost deja patentată în SUA, dar invenţia lui Dr. Hicks nu va fi utilizată prea curând pe automobilele noi vândute în Statele Unite ale Americii din cauza unei piedici legale. În mod ironic, normele americane nu permit montarea oglinzilor laterale concave sau convexe pe partea şoferului, deci oglinda lui Hicks nu va ajuta prea curând americanii. Pe partea pasagerului, oglinda lui Hicks ar putea fi utilizată, cât timp aceasta va purta fraza "Obiectele din oglindă sunt mai aproape decât par". Pe piaţa din Europa, însă, noile oglinzi ar putea să debuteze în termen de câţiva ani, oficialii Universităţii Drexel anunţând că Dr. R. Andrew Hicks a primit deja oferte din partea unor constructori de automobile.

Până de curând, oglinzile laterale plate erau utilizate deoarece redau fidel imaginile captate, fără să distorsioneze liniile drepte şi fără să micşoreze sau să mărească prea mult obiectele reflectate. Oglinda lui Hicks are o suprafaţă cu o curbură specială, care va reuşi să cuprindă o rază mult mai mare, fără să distorsioneze perceptibil obiectele, liniile şi formele. Practic, forma oglinzii constiuie adevărata inovaţie a lui Hicks, profesorul reuşind să dezvolte un algoritm care să stabilească cum trebuie să fie curbura unei oglinzi laterale pentru a avea un unghi mare de vizualizare.

Via | PHYS.org

  • Alexzander, vineri, 08.06.2012 17:07

    Cred ca lumea va trebui sa se reobisnuiasca cu tipul acesta de oglinda. Se vede clar in poza ca distanta proiectata este mult mai mare decat la oglinzile uzuale . Per total o idee excelenta . Eu am acum pe partea soferului o oglinda convexa si chiar face diferenta dar imaginea este un pic distorsionata si cere un pic de adaptare vizuala la inceput.

  • unckle, vineri, 08.06.2012 17:19

    bine.. inoveaza el ce inoveaza dar oglinzile europene au un "sistem" integrat ce permite o vedere un pic mai larga spre punctul mort - este totusi adevarat ca nu ar strica o oglinda curbata care sa ofere o imagine cu un unghi larg si distoriuni minime.

  • noname00, vineri, 08.06.2012 17:57

    Aceasta oglinda nu reprezinta o inventie. este pur si simplu o oglinda concava, iar eu nu cred ca este mai buna decat una normala. de ce credeti ca in state este interzisa montarea oglinzilor concave pe partea soferului? Poate pentru ca nu ai mai vedea nici o masina care este la mai mult de 20m distanta, sau ar trebui sa te uiti in oglinda mult mai mult pentru a distinge ceva.

  • Calingura, vineri, 08.06.2012 18:54

    L-ati inrosit degeaba pe noname00. Chiar sunt prosti aia de au interzis oglinzile concave? In conditii de viteza mare sau luminzitate redusa asta e tot ce iti mai lipseste: o oglinda care arata mult si prost.

  • qwer, vineri, 08.06.2012 21:41

    Buna ideea, dar totusi distanta pare prea mare sau este cea reala....comparatia cred ca trebuia facuta pe o fotografie.... La viteze mari este inutila.....cea mai buna oglinda ar fi o camera video cu rezolutia si unghi mai larg ......

  • scuderia, sâmbătă, 09.06.2012 11:22

    de mult era oglinda asta...asa ca nu vad eu ce inventie mare este. chiar daca nu asa curbata dar era... Asa ca profu asta nu trebuie ridicat la rang de geniu

  • MRC, sâmbătă, 09.06.2012 18:22

    Sincer, prefer sa stiu cat de aproape este masina din spatele meu (chiar si cele de pe benzile din dreapta/stanga). Mi s-a intamplat de multe ori sa ocolesc cate un idiot care franeaza brusc si face stanga/dreapta fara semnal in prealabil iar oglinzile m-au ajutat in astfel de situatii. Chestia cu unghiul mort e cam asa: am masina in unghiul mort? Da! Atunci, clar nu fac nicio manevra! Stau cuminte pe banda mea si astept sa treaca colegul de trafic. In schimb daca oglinda imi arata ca exista o masina in spatele meu dar "imi arata" si o distanta suficienta, atunci pot face manevra de trecere pe alta banda. Cred ca mult mai practic este sistemul BLIS de la Volvo. Nu stiu ce neajunsuri are dar clar are si multe atuuri.

  • toxic, luni, 11.06.2012 17:44

    My se pare mie sau poza nu reprezinta decat un exemplu, prost si photoshopat, cu poze facute la distante diferite (pozitia masinii schimbata)?

  • raduku, luni, 11.06.2012 18:59

    Exista pe piata astfel de oglinzi concave. Acestea se pot instala in habitaclu , peste oglinda interioara. Ele permit largirea campului vizual si ofera o vedere panoramica Left/Right in spate. Eu mi-am cumparat una si sunt foarte multumit de ea.

  • tractor, marţi, 12.06.2012 12:31

    cum puteti da o stire cum ca un american a inventat... a inventat pe dracu...

  • dany, miercuri, 13.06.2012 11:10

    oglinzile concave sunt periculoase deoarece distorsioneaza mai ales distanta fata de obiectele aflate in spate... oglinzile plate in schimb redau mai aproape de real distanta