VW Golf este cea mai sigura masina testata de EuroNCAP in 2009
Volkswagen Golf VI a fost clasificat de belgienii de la EuroNCAP ca fiind cea mai sigura masina testata in 2009 conform noilor proceduri de evaluare.
Belgienii de la EuroNCAP au prezentat, pentru prima data, o lista a celor mai sigure modele testate de ei in anul precedent. Liderul clasamentului din 2009 este Volkswagen Golf VI, model care a fost testat si in 2008, dar a fost supus din nou testelor in 2009 pentru a-si certifica nivelul de siguranta sub noile criterii de testare. Pe locul doi s-a situat Honda Insight, iar locul trei a fost obtinut de Toyota Prius. Detinatorul locului patru vine din Coreea de Sud si se numeste Hyundai i20, pe cand locul cinci este impartit de trei modele – Toyota Avensis, Volvo XC60 si Opel Astra.
Testele EuroNCAP din 2009 au reprezentat accidente controlate a 33 de modele, folosing pana la trei masini, trei seturi de scaune fata, patru scaune pentru copil si numeroase piese de schimb pentru fiecare vehicul in parte. Punctajul final este obtinut in functie de rezultatele de la patru crash-teste si a unui test de componente care este realizat de un inspector. Astfel, echipamentele de siguranta ale unui model sunt evaluate de catre un inspector si notate in concordanta.
Anul 2009 a marcat implementarea unei noi modalitati de testare si unor noi criterii de notare, pe langa cele deja existente. Acest lucru le permite celor de la EuroNCAP sa calculeze rezultate care demonstreaza cat de sigura este o masina per ansamblu. Criteriile de siguranta pentru testele EuroNCAP din 2010 vor fi inasprite cu 5% pentru protectia adultilor, 5% pentru protectia copiilor si procentul punctelor care trebuiesc obtinute la testul de impact cu pietonii va trebui sa urce la 40. Inasprirea criteriilor de jurizare inseamna ca un model va trebui sa obtina mai multe puncte in urma crashtestelor pentru a obtine acelasi numar de stele pe care l-ar fi primit in 2009.
Crashtestele EuroNCAP din 2009 au avut si doua modele care au obtinut un punctaj dezastruos – Suzuki Alto si Toyota Urban Cruiser, ambele primind doar trei stele.
VEZI AICI LISTA CELOR MAI SIGURE MASINI TESTATE DE EURONCAP IN 2009 PENTRU FIECARE CLASA
Marca si model | Numar stele obtinute | Punctaj Protectie Adulti (%) |
Punctaj Protectie Copii (%) |
Punctaj Protectie pietoni (%) |
Punctaj elemente de asistenta ale soferului (%) |
Volkswagen Golf |
5 | 97 | 84 | 61 | 71 |
Honda Insight |
5 | 90 | 74 | 76 | 86 |
Toyota Prius | 5 | 88 | 82 | 68 | 86 |
Hyundai i20 | 5 | 88 | 83 | 64 | 86 |
Opel Astra |
5 | 95 |
84 | 46 | 71 |
Toyota Avensis | 5 | 90 | 86 | 53 | 86 |
Volvo XC60 | 5 | 94 | 79 |
48 | 86 |
Via | EuroNCAP
-
edi, joi, 28.01.2010 17:23strategide de marketing
nu cred asa ceva!!probabil k se urmareste o intoxicare a lumii cu marca wv!!
-
Kt, joi, 28.01.2010 17:39Ce-i cu mentalitatea asta?
De ce este neaparat cocalar cel care lucreaza si isi ia un Golf 6? Chiar alb daca ii place. Ca doar nu primim toti masina de la taticu.
-
A, joi, 28.01.2010 17:49
Parca era noul Megane.....hmmmm
-
aramis, joi, 28.01.2010 17:50@george@dfdsfdsfs
Ai draq de acrii strugurii......
-
Criss, joi, 28.01.2010 18:59Opinie
Eu cred ca trebuia mentionat si Chevrolet Cruze,la pretul ei cred ca este una din cele mai sigure masini depasind chiar si Astra
-
de eu, joi, 28.01.2010 19:27vw cel mai sigur............
Alooooooooooooooooooo........ ,,expertilor,, blasfemie. de megane 3 ati auzit sau traiti in evul mediu. de ce ce nu au testat si meganul. A va spun eu , trebuia cu orice pret sa iasa golful din rahat. ca e de pe vrema bunicii si nu mai pr prinde ca odinioara. Si stati nu sariti ,nu am megan ,dar am tot respectul pentru masina asta, care este intradevar ceva extraordinar . In plus sunt multe alte masini noi peste ,,imbatabilul golf,, care au un punctaj mult mai bun. Da si in final ce sa spun belgienii, reperul auto mondial , ma apuca rasul.............
-
Fonta, joi, 28.01.2010 19:46????
Punctaj elemente de asistenta ale soferului (%) Volvo xc60 86pct Hyundai i20 86pct Punctaj Protectie Copii (%) Volvo xc60 79pct Hyundai i20 83pct Hai ma dati-o dracu de treaba dar un xc60 mai slab la 2 categorii decat un hyundai i20 de 8.000 de iepuroi????????????????
-
Castravetele, joi, 28.01.2010 19:51"de eu"
eh lasa abureala asta... cand era laudat renault-ul din pricina testelor euroNcap tare fericiti si mandri erati, insa acuma... Mari experti auto si voi. Sunteti doar niste frustrati inconjurati de cocalari.
-
tds, joi, 28.01.2010 19:54
cine naiba mai are incredere in testele de la euroncap, deja ies sf-uri, nu zic ca golful nu e o masinuta sigura, dar nici nu cred ca e cea mai sigura... sa nu mai vorbim de comparatia facuta de @Fonta
-
xss, joi, 28.01.2010 20:04@A , @de eu
Megane 3 a fost testat in 2008 ... aici e vorba de masini testate in 2009
-
mircea, joi, 28.01.2010 20:10@da eu
Renault Megane a fost testat in 2008. @Fonta EuroNCAP noteaza modele raportandu-se la concurenta. Deci nu poti sa compari punctajul unui i20 cu cel al lui XC60.
-
fiore, joi, 28.01.2010 21:45golf
e ceva absolut normal sa fie cea mai sigura, doar e VW !!!!!
-
xss, joi, 28.01.2010 21:56@flore
nu e nimic normal... VW nu a excelat niciodata la siguranta
-
.marius., joi, 28.01.2010 22:29Au pus punctul pe J :)
Sunt impresionat de evolutia Opel.
-
Hunter, joi, 28.01.2010 22:46
O chestie foarte interesanta. Multa lume se crede "desteapta" daca se da cu parerea vis-a-vis de o marca anume, sau sa zicem despre automobile in general. Mai sunt si multi care hulesc marca VW, ca e imbatranita, ca nu e buna, ca nu e faina, ca numai cocalarii au VW (pacat ca se uita de cei cu BNW in cap) si asa mai departe. OK, cert este ca nemtii de la VW isi vad linistiti de treaba, cu modele le lor alea plictisitoare si banale, cu fiabilitatea aia de "2 lei" etc, si vand. Fie vorba intre noi Golf-ul 6 din cate stiu, si s-a dat si statistic, a cam batut la vanzari pe restul lumii anu trecut in Europa, si vorba aia, numa ce s-a lansat, deci inseamna ca lumea asta e plina de prosti si cocalari si plictisiti, care isi cumpara masini plictisitoare. Probabil cei care sunt mai atrasi de marca VW, si au auzit de cartulia "Poveste unei pasiuni" si poate chiar au si citit aceasta publicatie (pentru cei necunoscatori este vorba de istoria de peste 70 a marcii VW) stiu ceea ce inseamna VW, dar la modul general - industrie, imagine, marketing, planuri etc. Restu, ar trebui sa se mai informeze si abia pe urma sa comenteze si sa huleasca pe cei care aleg VW, general vorbind, nu ma refer la un model anume. Dar ma rog, cand nu ai minte si bati numa din gura se vede....adica se vede ca nu ai gandire proprie, ce doar o parere de turma: " HUOOOO, COCALARII ISI IAU VW......VW E DE KKT.....VW E NASPA" (de ce, pentru ca asa aud unii discutii pe la colt de strada, dupa care isi insusesc acele vaste cunostinte si se dau rotunzi)....ASTA E PARTE DIN POPORUL ROMAN....adica.....TURMA IN GANDIRE, adica....ZERO !!!
-
thenuts, joi, 28.01.2010 23:50@Hunter
MAMAMAMAMAMAMA m-ai dat pe spate cu "cartulia" aia de istorie a VW. Ca si chestie cand Fiat faceau masini VW fugeau in picioare pe sub pat. Asa ca daca vrei sa ne impresionezi fa-o cu altceva nu cu "istoria". Si fiat nu sunt singurii care fac masini de 100+ ani.
-
Ce sa stie lumea aici...., vineri, 29.01.2010 00:36
Daca intrebi un posesor de VW care e ordinea cronologica a aparitiilor constructorilor auto habar nu o sa aibe sa iti raspunda... va zic eu: 1. Talbot 2. Peugeot 3. Mercedes Cati dintre voi stiati? Voi sunteti intoxicati cu Audi cu ai sai 100 de ani si prostii din astea....ca o paralela Peugeot cand facea masini Hitler era tanar...si nici nu daduse ordinul sa se creeze o marca a poporului (VW). Peugeot sau Mercedes cand creau motorizari diesel VW facea Beetle (ca si cum Peugeot ar face acum 308 si VW Matiz...). Asa ca mai lasati-o cu VW, Audi si prostiile astea, plus ca istoria e putin relevanta....conteaza prezentul. Daca va intreb cine a creat primul sistem de tractiune dintre Bmw si Audi posesorii de VW o sa raspunda in cor AUDIIIIIII ca au auzit ei de Quattro ca a facut istorie....dar Bmw avea din 1937325 4x4. Asa ca mai lasati-o moale cu masinile, cu istoria si chestiile astea care va depasesc. Voi vedeti 4 leduri de la Audi si credeti ca e masina. Unde era Audi cand Mercedea crea ABS-ul, Airbagul, unde era Audi cand Peugeot a creat primul turbo-diesel din lume, unde era Audi cand Citroen a inventat suspensia pneumatica folosita actualmente la S-Class si alte modele de lux, unde era AUDI sau VW cand in 2000 Peugeot inventa filtrul de particule, unde era Audi cand Lancia scotea pe piata prima masina cu turbo si compresor, unde era Audi cand Opel, Lancia, Peugeot aveau motorizari 2.0 T de 200 CP? Unde? Nu era! Toate astea la ei au aparut dupa ani lumina, a aparut 1.4-ul tsi cu turbo si compresor inventie de la Lancia, au scos dupa 20 de ani un motor 2.0 T, au inventat si ei ledurile si 2 prostii si gata fac si ei masini in marimi diferite. Asa ca stati in banca voastra cu stereotipurile voastre de masini nemtesti, adevaratele masini nemtesti sunt Mercedes si BMW nu ce vedeti la televizor cu sloganuri pompoase. Hai pa.
-
Vasili, vineri, 29.01.2010 01:51Rumanu' ... inteligent....
Uite ca nu stie...... si ne-ai luminat matale! Numai gura si wikipedia e de tine, "maestre"! Ai condus in viata ta (daca ai permis?) o masina numita Audi? Ma indoiesc. O vorba rumaneasca zice : " Vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca-s acri !" Asa si cu matale. Pun pariu ca nu cunosti legile fizicii care stau la baza functionarii unui MAS si MAC ! Dar nu-i nevoie de asta, exista wikipedia. Nu? Ne informeaza.
-
thenuts, vineri, 29.01.2010 02:23@Vasili
Da tu te-ai urcat in alta masina in afara de audiu tau cu 250.000 de km la bord ?
-
@ thenuts, vineri, 29.01.2010 02:53In Italia VW Golf este cea mai vanduta masina de clasa compacta
Explica-ne si noua de ce in Italia FIAT Bravo este depasit la vanzari atat de VW Golf cat si de Ford Focus ? In 2009, in Italia VW Golf s-a vandut in 56,391 unitati, Ford Focus in 40,587 iar FIAT Bravo in 38,977 unitati . Or stii italienii ceva ...
-
Tot eu, vineri, 29.01.2010 03:20
o sa ii raspund lu´ Vasili. Amice, toti dintre noi incepem cu o masina modesta, in general toti am inceput cu o Dacie, apoi in functie de posibilitati majoritatea dintre noi ajung la Opel Astra Caravan / VW Passat Variant / Bmw 320d....apoi o data ajuns la nivelul Bmwului, adica unul premium daca situatia iti permite incerci si marcile concurente Audi, Mercedes si altele....bineinteles numai zic ca mai sunt ocazii cand ai posibilitatea sa conduci masina unui prieten, dar parerea pe care ti-o creezi intr-o juma de ora, sau o ora sunt irelevante.... Asadar, da stiu cu ce se mananca Audi, Bmw si compania, nu vorbesc de pe forumuri si din experientele altora, asa cum majoritatea dintre noi ne putem da o parere despre marcile accesibile gen Opel, Vw, Dacia asa exista si alta categorie de oameni care au acces la marcile mai premium gen Bmw, Mercedes sau Audi (ma rog e fortat sa spui ca e premium). Iar despre teoria ta, ca citesc de pe Wikipedia sau din alte surse, nu cred ca nici tu, nici eu nici redactorii acestui site s-au nascut invatati, nu e prost cel care se informeaza ci cel care vorbeste in necunostinta de cauza. Wikipedia o folosesc doar pentru articolele istorice....nu pentru masini. Deci iti repet, cand o sa ajungi la un anumit nivel, o sa iti dai seama si ce inseamna VW sau Audi pentru industria auto si care e calitatea lor, pana atunci e normal ca prima sau a 2-a ta masina cea mai buna de pana acum (in cazul tau golf 4, 5 sau un audi a4 din 98) sa o declari ca fiind cea mai buna. Bafta.
-
....., vineri, 29.01.2010 03:24
Apropo faimoasele "leduri" de la Audi au fost inspirate de la un Maserati de curse, in realitate prima masina cu leduri a fost acel Maserati, apoi cei de la Audi le-au aplicat pe masini de serie, inca o data Audi nu e in stare sa inventeze nimic nou, dar nimic, 0. Vw si Audi folosesc doar sloganuri pompoase care nu au nimic de a face cu marca, totul e marketing.
-
@thenuts, vineri, 29.01.2010 08:20
bai thenuts ti-am zis eu ca unde vezi articol care sa contina acronimul vw incepi sa te dai in stamba???hai mai spune si acum ca sunt exagerat!
-
sss, vineri, 29.01.2010 09:48nw
o cam dau din colt in colt astia de la vw cu siguranta ... ce sa spun, e cea mai sigura testata in 2009 ... e ca si cum as spune ca eu sunt cel mai destept om de la biroul meu ...
-
Eustake, vineri, 29.01.2010 14:26@thenuts
Am auzit-o si p-asta!! Un posesor de FIAT sa comenteze ca VW e naspa, veche. Sunteti subiectivi, fiecare in parte. thenuts, stii ce raspuns a primit un prieten la service-ul unei reprezentante FIAT cand a intrebat de ce i s-a defectat masina? FIAT!
-
Fonta, vineri, 29.01.2010 14:33Pt Mircea Mester
Daca spui ca nu se poate compara direct un xc60 cu un i20 pt ca punctajul este raportat la competitorii directi atunci de ce le puneti in aceeasi oala(tabel)? Trebuia sa schimbati atunci si titlul in :"VW Golf este cea mai sigura masina testata de EuroNCAP in 2009 IN CLASA COMPACTELOR" Stima.
-
andrei, vineri, 29.01.2010 14:40RE:
Pun pariu ca nici unul dintre cei care au scris comentarii nu au condus un golf 6 , ce sa mai vb daca si-au cumparat. Ne dam cu parerea, suntem experti in toate ca doar suntem romani. Daca si EuroNCAP este discutabil...
-
thenuts, vineri, 29.01.2010 14:48@@
Pt cel care s-a luat de mine. Baiatule, nu m-am legat de vw ci m-am legat de cum ne scoate ochii tipu ala cu "istoria VW" de 60 de ani. WOWOW. Si i-am explicat ca sunt altii care chiar au istorie si fac masini de 100+ ani. Stiam ca daca dau exemplu pe fiat o sa imi sara cineva in cap. @Eustake. Daca tu ai impresia ca service`ul fiat e singurul service praf din Romania am ceva sa iti spun: TREZESTE-TE. Incompetenta "mecanicilor" fiat intradevar depaseste orice limita.
-
bulgaru, vineri, 29.01.2010 14:52uau
Mama da ce Ultras e Thenus. Omule tu vorbesti de Fiat ca de Ferrari sau Lambo. Linisteste-te, nu te mai "exeRcita" asa ca iti creste tensiunea. Fiat nu e cu nimic mai presus de marcile sale concurente ca VW, Ford, Peugeot,Renault etc. E o marca ok cu traditie care de curand a "renascut" si tinde la vanzari mai mari si atat. Lasa partea cu istoria ca nu e in avantajul firmei Fiat. Nu uita ce masini faceau acum 10-15 ani ;).
-
Dracu, vineri, 29.01.2010 14:53
Conform titlului Goful e cea mai sigura si punct. Daca erau teste facute de romanii mai intelegeam, dar aia nu cunosc termenul se spaga, aia au alta mentalitate. In primul rand se vede de la o posta ca suntem romani, aruncam cu .... pe orice ca noi le stim pe toate, mandria e pe primul loc. Haideti sa aruncam cu .... si pe alte jafuri de masini ca Bentley, Lamborgini, Scania, Bugatti, Porsche .. ca doar fac parte din Vw. Daca eu conduc marca X si Gutza isi ia marca x inseamna ca e marca de .... si eu sunt un manelist ? Cu mentalitatea asta nu ma mira ca suntem considerati ..... si hotii in toata Europa.. pt ca nu stim sa ne tinem gura, ca nu avem ce manca dar avem masini scumpe si suferim de tupeu si nesimtire. Ne meritam soarta.
-
BOGDAN, vineri, 29.01.2010 15:21Marketing
Cred ca VW Golf este o masina buna, dar in acest context mi se pare pur marketing.La fel si cu masina anului 2010 anuntata din 2009 etc.
-
lexion, vineri, 29.01.2010 16:43Marketing by EuroNcap
daca caruciorul asta de butelii este cel mai sigur din 2009, de ce este la 4 masini distanta in spatele lui XC60 la lovirea din spate? (whiplash) Pentru orice fel de accident, as prefera sa fiu intr-o masina mai mare, gen XC, ML....decat in ceva ce poate fi aruncat de pe sosea de turbulentele provocate de un tir.
-
Florinel, vineri, 29.01.2010 17:11:))
Am avut VW golf mark V si am avut accident cu un Fiat. Posesorul fiatului era un om in varsta care a adormit la volan si nu a mai luat curba...Masina lui a avut botul praf...el si sotia s-au lovit, eu in Vw nu am avut nimik si a trebuit sa schimb doar fetele de usi....Pentru mine de la accidentul acela totul a fost clar....La banii pe care-i dai pe un golf chiar se merita, pentru ca nu consuma mult(parerea mea) si e o masina foarte usor de condus.Acum am Audi a6 pentru ca modelul asta m-a caracterizat si personal imi plac si Bmw-urile si Mercedes-urile si Lexus-usurile ,toate au ceva bun....
-
GreeN, vineri, 29.01.2010 18:06HAHA
Tocmai mi-am pierdut 15 minute din viata citind comentariile voastre :)) E doar management.
-
thenuts, vineri, 29.01.2010 23:12@Florinel
Prin postul tau mi-ai demonstrat ce cunoscator mare esti tu. Asa ca tema de casa....faptul ca un monopost de formula 1 la impact se "Dezmembreaza" in N sute de bucati ce inseamna ?
-
Mihai, sâmbătă, 30.01.2010 00:221DD7
Clasa golf e veche platformele nu prea sau schimbat ci sau perfectionat destepti baietii de la vw acuma nu stiu cat de drepte sau corecte sunt crash testele astea dar un lucru stiu sigur golf rullz sunt masini bune au facut ceva bun si sau tinut de treaba asta cu fiecare generatie au perfectionat masina nici nu e de mirare ca e lider la vanzari ce mai talea valea e o masina buna
-
Florinel, luni, 01.02.2010 11:55@thenuts
Lasa ma baiatule tu monoposturile de formula 1 ca nu se compara fiat linea cu un monopost F1. Nu sunt cunoscator si nici nu ma dau spre deosebire de tine, si stii ce nu mai stiu...nu stiu in cate bucati era ,,dezmembrat'' motorul de pe jos al fiatului linea care mi-a lovit golful. Oi fi si tu vre-un mos care nu e in stare sa stea treaz la volan?
-
sorin, marţi, 02.02.2010 07:42nesigure
-DACA ESTE SA AI GHINION...NICI UNA NU TE SCAPA DE ULTIMA CALATORIE (VEZI DAIANA IN BMW). -FIECARE MASINA ARE UN + SI -. -GENUL DE STIRI SI TESTE SI RECLAME SUNT PTR.ABUREALA CUMPARATORULUI.... -EVREUL VINDE SI UN C....T.DACA I FACE O RECLAMA BUNA. -PE RAND FIECARE MASINA TREBUIE SA FIE BUNA...ALTFEL S AR VINDE LA KG. -MASINILE AU PARTICULARITATI SI SUNT FACUTE DIFERIT TOCMAI PENTRU A SATISFACE CELE MAI VARIATE GUSTURI DEOARECE OAMENII SUNT FOARTE DIFERITI...... -O MASINA DE VIS PTR MINE AR FI UN LEXUS CU BOT DE MUSTANG,INTERIOR DE MERCEDES E,SPATE DE A4,MOTOR DE BMW,TABLA SI SIGURANTA DE VOLVO,SUSPENSIE DE CITROEN,FRANE DE HUMMER...DAR CE DRACU AR IESII???UN STRUTO-CAMILA NU????? -VA DORESC TUTUROR SA AVETI BANI DE BENZINA(MOTORINA) SI DRUMURI FARA GROPI ....
-
LUCCI, joi, 04.02.2010 13:26PT CEL CE NE ,,LUMINEAZA''
Comisare,vorbim de masini bune si masini mai ...frantuzesti,nu conteaza cine si cand a inventat surubul,important e ce faci cu el,iar Audi chiar stie.Degeaba a aparut Talbot prima daca in 84(parca) a disparut. De ce? Spune tu...
Citeste si
-
SIGURANTA | miercuri, 13 iunieDesignul evoluat al maşinilor a salvat un milion de oameni doar în 2008 în SUAUn studiu publicat de NHTSA în SUA arată că evoluţia designului auto din perioada 2000-2008, şi noile tehnologii de siguranţă au salvat vieţile a sute de mii de oameni. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 8 iunieSUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarteDr. Andrew Hicks, un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii, a brevetat o oglindă laterală pentru automobile care oferă un unghi de vizualizare de 45 de grade, de patru ori mai bun decât o oglindă obişnuită. Citeste tot
-
SIGURANTA | luni, 28 maiPremieră istorică pentru Volvo: Primul convoi rutier automatizat a rulat în circulaţie deschisăVolvo şi Proiectul SARTRE marchează o premieră istorică - primul convoi rutier automatizat care a fost introdus în circulaţia deschisă. Cele trei vehicule conduse automat au circulat în Spania, pe un traseu de 200 de kilometri. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 18 maiMercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşorAţi citit bine. Mercedes trece la următorul nivel la capitolul siguranţă şi vrea să limiteze riscul de accidente pe şosele prin sistemul Active Comfort. Acesta îl va ajuta pe şoferul care s-a oprit să se odihnească să adoarmă mult mai repede prin "calmarea" simţurilor. Citeste tot
-
SIGURANTA | miercuri, 9 maiFerrari face un recall de 206 unităţi 458 Italia şi CaliforniaFerrari a anunţat că va rechema 206 unităţi 458 Italia şi California pentru a remedia o problemă la motor. Fiecare model din lotul respectiv a fost echipat cu un arbore cotit cu un finisaj necorespunzător, care poate provoca o defecţiune. Citeste tot
facut pe platforma veche de `spe ani? Vrajeala belgiana...