Volkswagen Scirocco facelift - motorizări mai puternice şi un design îmbunătăţit

Publicat luni, 17.02.2014 11:29 de Bogdan Mirică

Volkswagen va dezvălui în luna martie, cu ocazia salonului de la Geneva, noul Scirocco facelift. Modelul primeşte un look nou, un interior îmbunătăţit şi motorizări mai puternice.

Volkswagen le promite fanilor săi debutul unui model foarte aşteptat, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Este vorba despre noul Scirocco, sportiva cu trei portiere din Wolfsburg, extrem de iubită de publicul tânăr. Volkswagen a aplicat o serie de modificări estetice şi mecanice, menite să aducă un aer proaspăt în gama modelului cu o carieră de aproape şase ani.

Cinci culori noi de caroserie

La nivel estetic, faceliftul lui Scirocco aduce faruri uşor redesenate şi îmbogăţite cu LED-uri diurne şi lumini bi-xenon, un spoiler modificat şi o grilă nouă, aliniată filosofiei actuale. Posteriorul vine şi el cu blocuri optice noi, cu LED-uri, cu un spoiler restilizat şi cu un altfel de hayon. Toate modificările vor fi adaptate şi de versiunea de performanţă R.

Clienţii viitorului Scirocco facelift vor avea la dispoziţie şi alte cinci noi culori de caroserie: Pyramid Gold, Urano Grey, Flash Red, Pure White şi Ultra Violet. Ele vin la pachet şi cu un set noi de jante din aliaj cu design nou.

Volan nou şi mai multe ceasuri de bord

Interiorul adoptă şi el o serie de schimbări importante. Materialele au crescut din punct de vedere calitativ, au apărut noi ceasuri de bord, pentru temperatura uleiului, pentru presiunea turbocompresorului şi un cronometru. Volanul a fost înlocuit cu unul sport, cu partea inferioară teşită. Instrumentele de bord din spatele volanului, precum şi gurile de ventilaţie au fost împrumutate de la fratele Golf GTI.

Lista de dotări se îmbogăţeşte şi ea cu un nou sistem audio, Dynaudio Excite, cu un sistem de asistenţă la parcare şi cu o cotieră nouă.

Motoare mai puternice, cu Start-Stop

La capitolul motorizări, principala noutate o reprezintă prezenţa unui sistem start-stop în echiparea standard. Excepţie face doar sportivul Scirocco R şi cei 280 de cai ai săi. Pe lângă eficientizarea unităţilor, Volkswagen a decis să crească şi puterea motorizărilor disponibile alături de sportiva sa.

Model 1.4 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI
Volkswagen
Scirocco 2008
122 CP 160 CP 210 CP 265 CP 140 CP 177 CP
Volkswagen
Scirocco 2014
125 CP 180 CP 220 CP 280 CP 150 CP 184 CP

Aşadar, unitatea 1.4 TSI primeşte 3 cai putere şi ajunge la 125, în vreme ce TSI-ul de 2.0 litri, are parte de trei versiuni de putere 180 (+20), 220 (+10) şi 280 (+15) de cai. Dieselul de 2.0 litri poate fi şi el comandat cu noi resurse: 150 şi 184 de cai putere. Toate motorizările sunt oferite alături de o cutie manuală cu şase rapoarte, în vreme ce DSG-ul cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte este disponibil în toată gama, cu excepţia unităţii 1.4 TSI.

Vânzările noului Volkswagen Scirocco facelift vor demara în Europa la mijlocul lunii august, urmând ca abia apoi să ajungă şi pe celelalte continente.

Primul Scirocco, desenat de Giorgetto Giugiaro

Deşi unii fani mai tineri s-au îndrăgostit de actuala versiune a lui Scirocco, trebuie ştiut că prima generaţie a apărut cu mulţi ani în urmă. Procesul de dezvoltare a debutat în 1970 din dorinţa de a înlocui bătrânul Karmann Ghia coupe. Inginerii au folosit platforma primului Golf şi a sedanului Jetta, însă fiecare componentă a fost modificată pentru a oferi un comportament sportiv.

De partea estetică s-a ocupat unul dintre cei mai populari designeri ai acelei perioade, italianul Giorgetto Giugiaro, care a încercat să ofere o siluetă sportivă, fără a altera liniile conservatoare ale brandului. Lansarea pe piaţă a avut loc în 1974, cu şase luni înainte de introducerea primului Golf, Scirocco fiind folosit astfel ca un cobai pentru eventualele probleme ce aveau să apară. Prima generaţie a avut o carieră europeană şi americană, încadrată de anii 1974-1981.

De unde vine numele Scirocco

Probabil vă întrebaţi de unde vine numele Scirocco. Şi aici, Volkswagen s-a inspirat din natură, mai exact de la numele unui vânt mediteraneean, botezat Sirocco. Pentru a fi sigur că publicul înţelege etimologia folosită pentru cel mai sportiv membru al gamei sale, Volkswagen a făcut deseori referire la numele vântului în campaniile de promovare.

Prima generaţie Scirocco era anunţată cu un mesaj care suna aşa: „Scirocco. O nouă maşină hot de la Volkswagen. La fel de puternică şi rapidă ca vântul deşertic după care a fost botezată”. Mesajul a evoluat odată cu a doua generaţie: „Botezată după un aspru vânt deşertic, tracţiunea faţă şi motorul transversal al noului Scirocco îi confirmă abilităţile sportive la orice viteză.”

A doua generaţie Scirocco

A doua generaţie Scirocco debutează în anul 1981 la Salonul Auto de la Geneva şi intră în producţie câteva luni mai târziu, promiţând mai mult spaţiu interior, un portbagaj generos şi un eleron montat undeva la jumătatea lunetei. Cea mai puternică motorizare va oferi 140 de cai putere şi va fi disponibilă alături de alte 10 soluţii de propulsie. Scirocco va ieşi din producţie în 1992 şi va fi înlocuit în unele ţări de Corrado.

A treia generaţie Scirocco, cea pe care o vedem astăzi pe străzi, a debutat mult mai târziu, în anul 2008 şi a suscitt un interes deosebit în rândul publicului tânăr. Maşina, dezvoltată pe platforma vechiului Golf V, a fost şi este asamblată în uzina din Palmela, Portugalia.

  • andrei, luni, 17.02.2014 11:36

    dar tsi-ul de 160 nu a fost niciodata de 2 litri, ci de 1.4. sigur nu e tot asa?

  • ShelbyV8, luni, 17.02.2014 12:03

    Ma bucur ca nu si-au batut joc si de design-ul acestui model, cum au facut in cazul CC-ului. Probabil noul motor o sa fie de 2.0l si 180 cp, care este disponibil si acum la Audi. Comenzile de la geamuri vad ca sunt in continuare amplasate intr-un loc extrem de enervant. In rest totul pare ok.

  • eu, luni, 17.02.2014 12:13

    facelift la o masina de 6 ani??? si vanduta ca "noul" Scirocco omg...sa fi tampit sa mai cumperi asa ceva acum. IN 2008-9-10 da -11 hai treaca mearga....dar nu in 2014 .... Scartarii astia sa scoata masina noua pe baza G7 ca isi permit. Inovatie....das auto...kaka maka...

  • Misha, luni, 17.02.2014 12:58

    Autobuild, publicatie care numai de rea intentie nu poate fi acuzata in ceea ce priveste marcile germane, semnala niste probleme legate de rugina la acest model, probleme care, sustineau ei, nu ar fi aparut niciodata daca masina s-ar produce in Germania si nu in Spania... tot nationalisti nemtii...

  • Scorpionul.negru, luni, 17.02.2014 13:31

    @eu In general VW & Audi au fost si vor ramane conservatori in design. Dar recunoaste ca e unul din cele mai frumoase VW-uri...Passat CC, si Scirocco. Si Volkswagen Beetle are frumusetea lui....e ok si el pt. doamne si domnisoare :). Scirocco ramane o masina pt. barbati. Sincer as elege unul din prima generatie (la generiata noua ma refer nu la cel din 70 :), cu pachet R - Line cutie DSG albastru inchis :). Mari diferente intre ele nu sunt.

  • @ Scorpion, luni, 17.02.2014 13:36

    Nu am o problema cu masina ca si concept. Mereu mi-a placut cum arata, am si testat(2009) - foarte misto Dar sa o faca naibii pe platforma noua nu pe aia de acu n ani. Si sa o mai si prezinte ca "noul"! Radea lumea de francezi ca recicleaza modelele dar nici cu astia nu imi este rusine. Totusi e un coupe cu o istorie, nu poti sa faci "scheme" d'astea mai ales cand pretinzi a fi un constructor ce se vrea foarte aproape de gama premium!

  • razvanis, luni, 17.02.2014 14:54

    Motorul de 160cp respectiv 180cp este 1,8 TSI nu 2.0 TSi,

  • Scorpionul.negru, luni, 17.02.2014 16:06

    @@ Scorpion Da..sunt de acord. Dar poate ca nu era nevoie....si sincer in afara de bord, nu i-as fi schimbat nimic. Bordul e cam anost, monoton. Pare invechit si asa si este ! (cu exceptia volanului care e superb). Dar pt. un facelift e ok zic eu. Modificari subtile.

  • coxilian, luni, 17.02.2014 18:03

    tsi-ul de 1.4 este o gluma de motor.

  • vag, luni, 17.02.2014 19:37

    Masina e pur si simplu oribila,cu tot facelift-ul ei.

  • Inexo-cuantic, luni, 17.02.2014 20:17

    Scirocco a creeat si inca creaza o impresie foarte buna. Cu toate astea nu pot aprecia turbo-dieselul de sub capota, care pe langa designul foarte impozant si atragator, mi se pare ca acest motoras denota negativ performantele masinii cu stilul dinamic. Dupa parerea mea putini constructori au curajul sa puna masini pe linia de asamblare cu un asemenea design, iar VW a facut-o cu acest model. Sper ca in viitor sa mai lucrezee putin la gama de motorizari fiindca turbo-dieselul de 2.0 150 cp mi se pare ca o piesa de puzzle din trecut chiar daca puterea i-a fost crescuta cu doar 10 cp. Le urez multa bafta! Sa auzim numai de bine1

  • R, luni, 17.02.2014 20:51

    nu am vrut sa ma pronunt pana dupa acest facelift ca sa fie sanse egale , dar acum o pot spune ca parere personala : in afara de performantele mai slabe pe mai toate motorizarile ( din cauza greutatii si a transmisiei depasite , fata de dsg ) astra j gtc este peste acest scirocco si cred ca este cam prima data in ultimii ani cand opel reuseste acest lucru. Ma asteptam la mai mult de la facelift in ce priveste evolutia generala a masinii.

  • andrei, marţi, 18.02.2014 09:12

    Coxilian: tsi-ul de 1.4 e chiar exceptional in orice varianta. sigur ca, fiind de ani buni pe piata, au aparut si competitorii cu modele mai puternice, dar e firesc, probabil si vw lucreaza la ceva nou. dar cand aparuse vw cu 1.4 170cp era o mica bomba. raportat la cat de mic e si ce bine trage, insa e chiar un motor excelent la cilindreea aia

  • Gabi, marţi, 18.02.2014 10:19

    @Inexo-cuantic, Comentariile scrise de tine tradeaza lipsuri serioase de cultura generala si de gramatica! Daca as fi in locul tau, as face o pauza de la scris pe automarket, as vinde Roverul ala si mi-as cumpara cateva carti de gramatica pentru a suplini momentele pierdute din scoala primara si gimnaziala. Sa nu mai auzim de tine!