Soluție de compromis: statele europene au decis reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 15% până în 2025 și cu 35% până în 2030
Statele Uniunii Europene au stabilit ca producătorii auto să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 15% până în 2025 și cu 35% până în 2030, după negocieri dure care au durat peste 13 ore.
Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută o lege care prevede reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030, comparativ cu limitele stabilite pentru 2021.
Modificările au avut însă nevoie și de un vot majoritar al celor 28 de state membre ale Uniunii Europene, iar aici au apărut conflictele.
Franța, Olanda și Irlanda au susținut proiectul în forma adoptată de Parlamentul European, în timp ce Germania a solicitat reducerea emisiilor cu 30% și a fost susținută în special de țările est-europene.
În acest context, țările membre au ajuns în cele din urmă la o soluție de compromis care prevede reducerea emisiilor cu 15% până în 2025 și cu 35% până în 2030, comparativ cu limitele stabilite deja pentru anul 2021. În plus, statele membre au decis să păstreze în legislație prevederea prin care constructorii de nișă care produc cel mult 300.000 de unități pe an nu trebuie să respecte noile reguli. Principalul beneficiar este Jaguar Land Rover.
Decizia finală a fost luată cu 20 voturi pentru, 4 voturi împotrivă și 4 abțineri după negocieri care au durat circa 13 ore, iar compromisul a fost acceptat doar după apariția unei propuneri care vizează un sistem de credite prin care constructorii auto vor fi încurajați să crească vânzările de mașini electrice.
Soluția acestor credite va fi adoptată în țările în care cota de piață a mașinilor electrice și hibride este mai mică de 60% din media Uniunii Europene, adică inclusiv în România. Detaliile concrete ale acestui sistem de credite urmează însă să fie stabilite ulterior.
Via Automotive News
Un nou glont in piciorul UE, tras din apropiere. Producatorii au fost oare intrebati daca pot livra la promisiunile politicienilor ? Si consumatorii isi vor permite aceste masini cu 35% mai putin poluante dar poate cu 50% mai scumpe ? Sau ne indreptam spre un dieselgate 2.0 ? Ambitii mari de reduceri de noxe dar fara solutii tehnice ieftine si usor de implementat ... Si haideti sa nu vorbim de electrice, ok ? eu nu-mi permit masina de 40.000 Euro care face aceeasi treaba cu una de 15.000 dar are autonomie de 270 km (fata de 1200 km).