Renașterea unui simbol: Nissan Micra revine într-o generație cu personalitate
Cea de-a cincea generație Nissan Micra promite multe la nivel estetic și tehnologic, adunând implicit câteva premiere în segmentul B, cum ar fi sistemul de recunoaștere a depășirii benzii de rulare. Subcompacta japoneză revine după o generație de pauză la o motorizare diesel.
Unul dintre cele mai interesante modele lansate la ediția 2016 a Salonului Auto de la Paris este noua generație a lui Nissan Micra. Modelul mărcii japoneze a trecut printr-un con de umbră în generația precedentă, astfel că începând cu cea de-a cincea reîncarnare designerii și inginerii Nissan au pus mână de la mână pentru a dezvolta o mașină atrăgătoare și plină de personalitate. Scopul final: un loc la masa segmentului B, acolo unde nume precum Fiesta, Polo, Corsa sau fratele de platformă Clio fac legea în Europa.
Nissan Micra: date esențiale
● Numele oficial pe care-l folosește Nissan este "Micra Gen5", pentru a face distincția clară între vechiul model și actualul, pe care-l consideră unul "revoluționar".
● Modelul este construit pe platforma CMF-B a Grupului Renault Nissan, aceeași pe care sunt asamblate modelele Juke, Note, Renault Clio, Captur și Dacia Sandero și Logan.
● Design inspirat din conceptul Sway, pe care Nissan l-a prezentat în 2015 la Salonul Auto de la Geneva.
● Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: "Noul Nissan Micra întărește poziția Nissan ca lider în designul auto mondial".
● Noua generație Micra este mai scundă (-5.5 cm), dar mult mai lungă (+17.4 cm) și mai lată (+7.7 cm) decât mașina pe care o înlocuiește. Ampatamentul crește cu 7.5 centimetri. Conform celor de la Nissan, spațiul interior se încadrează între cele mai încăpătoare din segment.
● Vor exista 10 nuanțe exterioare. Posibilitățile de personalizare a caroseriei le vor permite însă clienților să apeleze la 125 de variante de exterior.
● Micra reintroduce un motor diesel în gamă. Anterioara generație se baza exclusiv pe motorizări pe benzină.
● Motoare disponibile pe benzină: 1.0 aspirat (73 CP, 95 Nm) și 0.9 turbo TCe (90 CP și 140 Nm). Motor diesel disponibil: 1.5 dCi (90 CP, 220 Nm).
● Sisteme avansate de siguranță: asistent la părăsirea benzii (premieră în segment), monitorizarea unghiului mort, sistem de frânare automată de urgență cu recunoașterea pietonilor, recunoașterea semnelor de circulație sau asistent de fază lungă.
● Printre opțiuni se numără un sistem audio Bose care implică o incintă acustică în tetiera șoferului "pentru o experiență audio imersivă".
● Display-ul central din interior are diagonala de 7 inch. Sistemul multimedia poate fi adaptat la telefonul personal prin Apple CarPlay.
● Nissan susține că a dezvoltat cu atenție antifonarea noii generații Micra, izolând sonor mașina implicit lprin modificări aerodinamice la nivelul caroseriei.
● Coeficientul aerodinamic Cx - 0.29.
● Nu există prețuri nici măcar la nivel informativ. Noua generație Micra va fi lansată în Europa în martie 2017.
Lider in design-ul mondial? In fine, arata bine masinuta, doar ca pare ca noul design nu mai rezoneaza cu numele de "Micra".