Cu dedicație pentru familie: noua generație Honda Civic Sedan a fost prezentată la Paris
Honda a scos la lumină la Salonul Auto de la Paris toate versiunile de caroserie ale noii generații Civic, cu excepția break-ului. Până atunci, familiștii se pot baza pe Civic Sedan, o mașină care arată mai bine ca niciodată.
După ce ne-a prezentat cea de-a zecea generație Civic în versiunea sa hatchback și a plusat apoi cu prototipul Civic Type-R, care anunță o versiune sportivă radicală programată pentru lansare în a doua parte a lui 2017, Honda plusează cu primele imagini și informații legate de viitorul Civic Sedan, o mașină apreciată în România în versiunile sale anterioare și care acum devine mai modernă odată cu noua generație.
Honda Civic Sedan: date esențiale
● Lungime 4630 de milimetri, Lățime 1800 de milimetri, Înălțime 1416 milimetri. Noul model crește în dimensiuni: este mai lung, mai lat și mai înalt decât generație pe care o înlocuiește.
● Așa cum era normal, fața este inspirată din cea a versiunii hatchback, iar spatele reinterpretează partea posterioară a aceleiași versiuni de caroserie.
● Designerii Honda au ales un profil de coupe cu patru uși pentru noul Civic Sedan, cu plafonul plonjat spre partea posterioară.
● Portbagajul oferă 519 litri, cu 40 mai mult decât echivalentul hatchback.
● Poziția la volan este coborâtă în raport cu generație precedentă. Scopul celor de la Honda a fost acela de a implementa un feeling sportiv implicit la acest capitol.
● Honda: "Este cel mai sportiv Civic din istorie".
● Noul Civic Sedan are sub capotă în momentul lansării un singur motor: 1.5 VTEC Turbo benzină. Cutie manuală cu 6 trepte sau CVT cu 7 trepte simulate. Putere maximă: 182 CP la 5500 rpm. Cuplu maxim: 220 Nm între 1900 și 5000 rpm (versiunea manuală) sau între 1700 și 5500 rpm (versiunea CVT). Nu există încă cifre oficiale legate de performanțe și de consum.
● Sistemul de entertainment Connect poate găzdui Apple CarPlay și Android Auto.
● Pachetul opțional Honda Sensing include o suită de sisteme de siguranță precum frânare automată, asistent la părăsirea benzii de rulare, a suprafeței de rulare, monitorizarea unghiului mort, Cruise Control adaptiv, cititor de indicatoare auto, monitorizarea traficului perpendicular la ieșirea din parcare în marșarier, cameră multi-unghi.
● Lansarea în România a versiunii sedan va coincide cu cea a variantei hatchback: primăvara anului 2017.
Ca design arata mult mai bine decat HB-ul care pare taiat aiurea. Acum, apropo de cat se maresc masinile, a ajuns la dimensiuni la nivel de Accord model 2002-2007. E doar un pic mai scurta, insa mai lata. Ziceau parca acum cativa ani de o cutie automata cu dublu ambreiaj in lucru? Vad ca nu se materializeaza pe niciun model nou si se incapataneaza cu CVT-ul bun doar la masini eco de oras. La 182 cp puteau pune automata clasica in 9 trepte de pe CR-V...