Modificări în gama Dacia: Logan și Sandero primesc facelift și un motor nou, iar Duster are cutie automată modernă EDC pe 1.5 dCi de 110 CP
Dacia a prezentat oficial la Salonul de la Paris principalele modificări din gamă. Cele mai importante privesc Logan și Sandero, care se înnoiesc printr-un facelift estetic și de calitate. În plus, Duster vine de acum cu o transmisie cu dublu ambreiaj.
După ce acum o săptămână ne-a oferit o primă imagine frontală cu facelift-urile dedicate gamei Dacia Logan și Sandero, constructorul român a prezentat oficial astăzi la Salonul de la Paris principalele noutăți pe care gama le va primi în perioada imediat următoare. Iar acestea nu sunt deloc unele minore: schimbări estetice interioare și exterioare pe gama Logan și Sandero, un motor pe benzină nou care completează oferta, toate fără ca prețul de vânzare al modelelor să crească.
Surpriza vine în gama Duster, care primește în premieră o cutie automată EDC cu două ambreiaje, cea mai modernă transmisie dezvoltată de Renault în linia proprie de modele.
Dacia Logan și Dacia Sandero facelift: date esențiale
● Sandero și Logan primesc odată cu facelift-ul noi spoilere, o grilă nouă inspirată din cea de pe Duster facelift și lumini de zi LED.
● Noua "semnătură luminoasă" Dacia este reprezentată de cele patru pătrate LED pe care le regăsim pe stopurile "afumate" ale lui Logan și Sandero. În față, luminile LED sunt regăsite în lateralul exterior al blocurilor optice.
● Cea mai importantă noutate de la interior este volanul cu patru spițe. Claxonul se mută și el cu această ocazie pe volan.
● Logan și Sandero primesc opțiuni noi: cameră de marșarier și asistență la pornirea în rampă.
● În habitaclu apar noi zone de depozitare, iar tapițeriile și ambianțele se îmbogățesc cu noi variante.
● Vechiul motor 1.2 de 75 CP este înlocuit cu unul ceva mai modern: trei cilindri, 1.0 SCe de 75 CP. Conform celor de la Dacia, noul motor este "mai dinamic și mai eficient", fără să anunțe cifrele oficiale de consum și de performanțe.
● Prețurile gamei Logan și Sandero nu suferă modificări odată cu schimbările estetice și de calitate.
● Imagini live de la standul Dacia de la Paris găsiți AICI.
Dacia Duster cu transmisie automată EDC: date esențiale
● În așteptarea noii generații, care va fi lansată anul viitor, Duster primește în sfârșit opțiunea unei cutii automate.
● Transmisia EDC cu dublu ambreiaj este cea mai modernă cutie dezvoltată de Grupul Renault-Nissan
● Pe Duster va fi disponibilă pe versiunea diesel dCi de 110 CP în varianta cu tracțiune față.
-
Andy, joi, 29.09.2016 13:55
Sincer credeam ca vor lansa Duster 2, tinand cont ca vorbim de Paris, de Franta, care e piata principala Dacia si e in acelasi timp fieful Renault... Poate la Frankfurt la anul atunci... Schimbarile sunt binevenite oricum. Faptul ca au scapat de maciulia claxonului e un mare plus. Nu-mi amintesc in ultimii 26 de ani sa mai fi vazut asa ceva la o masina noua, fie ea si low cost, gen Daewoo Racer. Stie cineva insa de ce au comenzi pentru geamuri si pe usi si pe bord?!? (pozele 11, 28, 42, 48)
-
Stefi, joi, 29.09.2016 13:57
Doar pentru varianta cu tractiune fata... da... i-ar n-am facut nici o afacere... Sa speram ca generatia viitoare va rezolva si posibilitatea unei tractiuni integrale impreuna cu EDC.
-
demin2609, joi, 29.09.2016 13:59
@andy ai impresia, butoanele alea sunt pentru suspensia pneumatica si acoperis.
-
Stefi, joi, 29.09.2016 13:59
@Andy - pe usile fata ai comanda pentru geamurile fata, iar de pe consola le poti controla pe cele din spate. E o solutie pe care o folosesc de ceva vreme.
-
LauCalin, joi, 29.09.2016 14:46
Foarte frumos! Sincer. Imi place. Dar daca masina asta ar avea caroserie galvanizata si airbaguri cortina, ma jur ca as si cumpara-o. Dacia se incapataneaza sa ofere orice se poate oferi pe o asemenea masina, mai putin cele doua lucruri mult mai importante in opinia mea.
-
unckle, joi, 29.09.2016 15:08
salut sincer intrarea DACIA in anul 2005 in ceea ce priveste dotarile masinilor ... astept acum sa iasa din mileniul doi si la capitolul siguranta, desi cred ca asta nu vor mai apuca sa faca in anii care au mai ramas pana la era masinilor autonome. o treaba interesanta este ca nu maresc preturile si asta ar trebui sa se vada in politicile de preturi ale celorlalte marci.
-
DAC, joi, 29.09.2016 15:22
Arata foarte bine, dar ma asteptam sa primeasca motorizarea pe benzina de 1,2 tCe, de 125 CP. Este nevoie de asa ceva. Si, inca ceva, climatizarea automata nu mai este in dotarea modelelor Logan si Sandero? Cel putin in pozele prezentate nu exista aceasta echipare. Dacia este pe un drum bun. Nu ar strica mai multa promovare, chiar agresiva as spune, si, foarte important, sa mai umble si la capitolul siguranta.
-
Sam93@Andy, joi, 29.09.2016 15:42
Peugeot 306 avea claxonul pe volan chiar si la modelele produse dupa anul 2000, si nu era o masina chiar low-cost la vremea ei.
-
hazard, joi, 29.09.2016 15:51
Dacia va intodeauna pe drumul cel bun, dar niciodata nu va ajunge la destinatie. E low cost, asa ca imbunatatirile importante vor fi intarziate. Precum spunea cineva mai sus: siguranta pasiva si activa.
-
Pana, joi, 29.09.2016 16:26
Oare cand le vom vedea in showroom? Stiu ca in octombrie de vreo 2-3 ani se tinea un "salon auto" la Romaero. Daca istoria se repeta si anul acesta, vreo sansa sa le vedem atunci?
-
kimi, joi, 29.09.2016 16:54
suvurile sunt masini inutile pt 98% din oameni.
-
Raz, joi, 29.09.2016 17:19
Am asteptat motorizarea 1,2 tce 125CP. si a venit 1 cu 75 CP .PACAT
-
M_Frank, joi, 29.09.2016 17:34
A observat cineva cheia noua Dacia? (poza 29)
-
max, joi, 29.09.2016 18:47
dacia,masini cu motoare de jucarie ,fara nitica putere ca niste gloabe obosite;Renault face misto de noi;ia creste ba pretul sa vedem ce-ti iese ca ne tot aburesti ca d-aia sint otrepe pt. ca trebui sa fie ieftine
-
kuki, joi, 29.09.2016 19:49
Modelul in sine este una frumoasa. Volanul da un aer de prospetime. La un Prestige o sa arate chiar super. Totul este ok la o masina low coste, daca putem spune asa. Dar intre noi sa fie vorba Dacia nu mai este o masina ieftina demult. Daca vrei ceva bine dotat, cu vopsea metalizata rezistenta in timp, sare de 10000 de euro. Insa la motorizare parca au tras frana de mana, mai ales la benzinar. M-am steptat la 1.2 tce. Trei cilindri, nici macar patru. Parca este motor de tuns iarba, iertat sa-mi fie rautate. Sunt putin dezamagit.
-
LEE, joi, 29.09.2016 20:28
Airbag cortina de 200 euro perechea, au ???
-
civ.2, joi, 29.09.2016 22:01
Dacia este buna in suma ei de pret 4.750 - 7.000 euro cu tot cu oferta si prima de casare. Sa dai peste 12 mii ( ceea ce cred ca va costa un Logan full cu Led-urile alea ) este o GLUMA . Chiar sambata trecuta am dat o fuga pana la Mall Baneasa pt retestarea gamei Renault. Am vazut inclusiv noul Megane Sedan in carne si oase.......pardon : in fiare si sasii . Versiunea prezenta era aproape full-options. Evident ca pe langa saunele full-leather , avea si full-''plastics'' . Dar nu asta-i ideea, ideea este ca versiunea de baza ajunge la 11.800 euro cu oferte si prime de casare. Iar ca dotaeri avea faruri-stopuri led, tempomat, comenzi volan, geamuri electrice x4 (ceea ce pe hatch-back nu era ) si multe altele. Asadar Loganul devine o gluma. Iar 1.0 SCe de 75 CP este "mai dinamic și mai eficient" . E o gluma si asta ! Oricum si cu Led-uri si fara tot o caramida fara personalitate ramane. Ma uit la LOgan la fel ca la o femeie fara forme. Silueta lui nu are nici cea mai mica legatura cu Cx-ul de rigoare, iar scaunele alea de pe Solenza in coace sunt ''bestiale'' :)))) . Tinuta de drum low-cost , suspensii zgomotoase, de astfel osie spate, multe alte minusuri care puteau fii indreptate cu costurile aferente sistemului media nav, camerei marsarier, led-uri si alte aberatii.
-
gogu, joi, 29.09.2016 22:19
si aeratoarele sunt altfel, nu c-ar conmta foarte mult asta
-
rock, joi, 29.09.2016 23:22
@civ.2 Sa stii ca pe un Logan full adica pe la pretul de care zici de Megane, adica 11-12 mii de euro, gasesti tot ce ai enumerat tu acolo, adica: LED, tempomat, comenzi volan, geamuri electrice x4 si multe altele (limitator de viteza, proiectoare de ceata, navigatie cu touch, start-stop, etc). Meganul entry nu poate sa aiba tot ce are Logan full. Asta se stie. Diferenta este in valoarea brandului, in elemente superioare de siguranta (pentru Megane) si asa mai departe. Insa punctual pe ce ai zis tu, esti complet pe langa. Te intreb ceva, pentru ca te dai foarte destept. Dacia este pe crestere in Europa, asta se stie. Anul asta Sandero este masina nr.1 in Franta ca nr. de unitati vandute la persoane fizice. Asta cred ca spune multe, insa te intreb ce intelegi tu din asta. Chiar sa fie toti niste prosti, o tara intreaga? Si nemtii, care au crescut si BMW si Mercedes, ei cum de cumpara Dacia? Si cum de Duster (in toate variantele) este nr.1 in continuare pe intreg concernul Renault-Nissan? Chiar nu ti se invart deloc rotitele in creier? Adica pot intelege ca nu iti place Dacia, e si o chestie de gust, insa nu pot intelege cum de nu iti dai seama cat de ingust privesti lucrurile si cum iti scapa 'substanta'. Dacia este nr.1 pe nisa ei si lucrurile merg foarte bine, ce se sa schimbe reteta? Ca vrei tu sa schimbe suspensia, sa dormi tu bine la noapte? Strategia este sa lase pretul neschimbat si vin din urma cu dotarile, e o miscare excelenta. Credeai tu acum cativa ani ca o sa vedem pe Dacia sistem start-stop, climatizare automata, navigatie, comenzi volan, pilot automat, camera video, etc? Acum ca e in sfarsit moderna, tot nu e buna, nu frate, suspensia aia scartaie. Ba este foarte ok, ca eu de ex nu "iert" sinele si denivelarile, nu imi place sa incetinesc la 5 km/h, nu suport. Toti cu super masini straine franeaza ca nu cumva sa se strice masina de 25k euro, insa Loganul rezista fara probleme, asta pe testate. Asa ca prietene, nu iti place Dacia, sa fii sanatos, dar nu mai da cu noroi.
-
civ.2, joi, 29.09.2016 23:34
@rock. N-ai priceput nimic din ce-am zis. Ideea este ca in banii aia poti opta pentru un sedan din alta clasa de la un brand de volum nu low-cost. Intelegi acum ? Nu m-am referit strict la siguranta. M-am referit la tinuta de drum ( exceptand puntea rigida spate a Meganului identica Loganului ) aici reintrand antifonarea superioara, materiale ceva mai bune ( bordul este din spuma poliuretanica , chiar daca panourile usilor sunt plastic ) , confort mai bun ( scaune mai bune cu sustinere mai buna si suport lombar ). Sper ca ai inteles. Exact Meganul Entry nu poate avea tot ce are LOganul full, dar decat sa te abureasca cu media nav si camera spate, putea fii imbunatatit lucruri mult mai importante. Nu-mi spune de vanzari, fiindca nu ma intereseaza. Marea parte a vanzarilor Dacia se rezuma la flote ( companii multinationale ) care le cumpara datorita pretului cat mai mic. Dacia este o masina buna cum am zis, dar doar in pretul de 4750euro ( pt flote ) si 7.000 euro pt persoane fizice.
-
civ.2, joi, 29.09.2016 23:37
*Si unde mai pun caroseria galvanizata impotriva coroziunii la Megane.
-
Nema_M, vineri, 30.09.2016 00:53
@civ.2 Ai dreptate in ceea ce zici. Doar la o faza nu. Logan, ca si Megane au punte spate semirigida sau semi-independenta. http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/totul-despre-tipurile-de-punti-si-suspensii-pe-care-le-au-masinile-noastre-21310.html E exact ca cea din a doua figura. Megane-ul vechi chiar apare si intr-o poza mai jos. Punte rigida ca in prima figura nu mai gasesti in ziua de azi la masini noi. Poate doar la Mahindra sau Hindustan. Din pacate multi nu stiu ca puntile nu-s doar rigide si independente. Iar te dai de gol Mascarici? Contul e din 29.09...
-
Pana, vineri, 30.09.2016 09:04
@civ, iti dau un singur motiv si acela esential cand nemtii si francezii cumpara Dacii in draci: pretul raportat la puterea de cumparare. Un neamt da 3-4 salarii pe un Sandero full. Un roman da 15. Daca si romanul obisnuit ar da 3-4, ar insemna ca pretul unui Logan full sa fie maxim 2700-2800 de euro (!!!!) Pe de alta parte, un neamt daca e sa dea 15 salarii pe masina... cum da romanul pe un Sandero full, nu da pe un low cost. Ala de pe un BMW seria 3 sau 5 nou. Ai prins-o? ;)
-
pedro, vineri, 30.09.2016 09:21
MOTORIZARI ZERO.......ASTEA DE LA RENAULT FAC MISTO DE NOI ROMANIII......MOTORIZARI ZERO SI TABLA DE TOATA PRASTIA.......
-
Sak, vineri, 30.09.2016 10:22
Pana la urma cutia de pe Duster e EDC sau Easy-R? In presa straina nu scrie de EDC, scrie de Easy-R. Aici e singurul loc unde citesc de EDC. Ma bucuram degeaba. Care este adevarul pana la urma?
-
mircea, vineri, 30.09.2016 10:30
@Sak Este EDC, dublu ambreiaj. Unde-ai citit de Easy-R? Sunt niște idioți ăia care-au scris asta.
-
Sak, vineri, 30.09.2016 11:13
@mircea Pai prima oara am auzit la colegul vostru Bogdan Mirica dimineata la radio. Am dat o cautare pe net si am gasit un articol pe autoexpres.co.uk http://www.autoexpress.co.uk/dacia/94669/dacia-adds-automatic-gearbox-to-its-diesel-range dar acum am vazut ca era din 6 martie. Multumesc pentru raspunsul prompt!
-
Flavius, vineri, 30.09.2016 11:14
salut, baieti ! ( ca fetili nu stiu detalii tehnice, ele vor doar sa aiba caruta )...buna treaba cu EDC , mai ales ca e pe 110 cai , 4x2 ( nu toti avem nevoie sa urcam dealurile), deci ca mini SUV de oras / familie e ok...depinde ce euroi are in plus fata de cutia manuala, dar tot e mai ieftina decat Meganne / Qashqai..stiti cumva daca are optional airbag cortina ????????????????? am vazut mai sus, postat de LEE...multumesc
-
Flavius, vineri, 30.09.2016 11:17
LEE....airbag 200 euro auu....inseamna ca are sau te doare pretul ...intrebarea e alta ...cortina numai ptr locurile fata ( ca la Clio si Captur )...sau fata +spate ????????????? norma ar trebui inclusa in pretul de baza
-
S, vineri, 30.09.2016 14:01
Nu mai are clima automata ?
-
mircea, vineri, 30.09.2016 14:01
@Sak A vorbit prostii :) E EDC cu șase trepte.
-
civ.2, vineri, 30.09.2016 22:40
@Nema_M Nu stiu de ce, dar chiar te-as cinsti cu o bere pentru acel link, nu vorbesc ironic. Chiar nu stiam de acel link, iar cu aceasta ocazie mi-am dat seama unde tinde industria auto Europeana........ Sa pui punte semi-rigida pe Megane RS 2013 Come On ! Nici prin cap nu-mi trecea ca Megane RS ( de performanta ) ofera ceva semi-low-cost. In sfarsit ! Revenind la restul comentariului tau. Ca deobicei habar n-ai. Dacia Logan are punte rigida ca si Megane standard de altfel . Oricum, nu-mi pot reveni nici acum.......Megane RS PUNTE SEMI-RIGIDA ? AHAHAHAHAHAHAHA.......... Hot Hatch de performanta care se respecta sa aibe asa ceva ? :)))))))) ...... nici prin cap nu-mi trecea . Oricum iti multumesc, acum trebuie neaparat sa dau o fuga pana la dealer VW sa vad si ce ''minunatie'' tehnica s-o ascunde si pe sub Golf GTi :))))))). Gata gata, ma abtin din ras. Revin : Tu stii ce inseamna o punte semi-rigida ? Inseamna ca ai in plus Watts-link ( bare de torsiune transversale ) adica o suspensie CTBA ( daca ai un dram de cultura in domeniu probabil ai auzit de termenii astia ) .Oricum punte semi-rigida pe o masina de 300 de cai ........ nu-mi revin din soc :))))))) .
-
civ.2, vineri, 30.09.2016 23:03
PS: ''punte rigida nu mai gasesti'' .Pe bune ? I-a citeste aici. http://www.autolatest.ro/editorial-auto/marea-pacaleala-a-platformei-volkswagen-mqb-80-dintre-masinile-vw-skoda-seat-si-audi-au-puntea-spate-rigida In imagine ti se apre cumva ca are Watts-link precum o punte semi-rigida ? http://www.autolatest.ro/upl/imgupl/news/2016/popup/marea-paca-75842.jpg Este doar elementul rigid ( GRINDA ) adica OSIE ca la caruta.
-
civ.2, vineri, 30.09.2016 23:19
Asa arata o suspensie spate : semi-rigida cu Watts-Link ( CU BARE DE TORSIUNE ) http://i1234.photobucket.com/albums/ff405/maersklandro/sasiu-opel-astra-img3.jpg Asa arata o suspensie spate : rigida conventionala ( doar grinda ) disponibila pe modele Europene : http://www.autolatest.ro/upl/imgupl/news/2016/popup/marea-paca-75833.jpg
-
salamanda_aurie, duminică, 02.10.2016 14:48
Mare-i gradina Domnului. Pacat ca altii nu citesc nici teste auto, acolo ar fi auzit ca multi constructori Europeni dintre care si Dacia ofera o bara de torsiune fixa pe spate ( grinda rigida ), nu una deformabila (semi-rigida ) . Aici un test cu Dacia Logan, unde zice asa : ''Şi dacă tot vorbim de viraje, trebuie să vă spunem că Logan a păstrat aceeaşi arhitectură a suspensiei ca şi generaţia precedentă – suspensie McPherson în faţă şi bară fixă în spate. O construcţie mai simplă decât bara fixă pentru puntea spate nu există astăzi '' Linkul cu testul aici http://peasfalt.ro/Teste-drive/2013/Dacia-Logan-TCe-90/ Apoi la ceva ''gherman'' zice asa :Test cu Golf 7 ''Dar există şi un mic secret legat de noua platformă tehnică a germanilor – ea poate cuprinde cel puţin două tipuri de suspensie spate – una extrem de simplă, cu bară de torsiune, şi alta extrem de avansată, de tip multilink. De obicei motorizările de până la 150 CP beneficiind de suspensia „simplă”, iar cele mai puternice – de cea complexă '' http://peasfalt.ro/Teste-drive/2013/Volkswagen-Golf/
-
NIKQU, luni, 03.10.2016 11:16
Am tot asteptat un minim de schimbare: 1. cheia (se pare a fi modificata in poza 29, poate rabatabila!), 2. scaune ergonomice (intarituri laterale), 3. motorizare! (am avut 1.4 MPI - usor de intretinut si foarte fiabil, consum 5.6 mediu dar si un 0.9 Tce deosebit cu forta si putere multumitoare + consum de 5.1, necesitand turatii mari in intern, peste 3000U/min) ACUM 1.0 sce??? vrem detalii. La 1 tona greutate se considera a fi OPTIM 100CP - sa fie o chestiune de marketing? numai pe modelele RENAULT? sper sa imi iau un SANDERO STEPWAY la anul!!!!
-
vali., sâmbătă, 12.09.2020 17:44
...poate primesc si placute de frîna normale , nu din alea mici de clio.
Citeste si
-
PARIS 2016 | vineri, 30 septembrieVIDEO: Turul celor mai importante 10 premiere de la Paris. De la Sandero facelift la conceptele viitorului BMW, VW și MercedesCare sunt cele mai importante modele de serie și concepte prezentate la Salonul Auto de la Paris? Automarket vă face un rezumat cu prezentarea video de la stand a fiecăruia. Citeste tot
-
PARIS 2016 | vineri, 30 septembrieCând designul e împins la limită: Lexus UX Concept anunță tehnologii noi și (probabil) un SUV subcompactLexus UX Concept este una dintre cele mai spectaculoase apariții de la Salonul Auto de la Paris. Pentru că nu ai cum să ignori amestecul de unghiuri drepte și ascuțite care într-un mod curios reușesc să formeze liniile acestui Show Car inedit. Citeste tot
-
PARIS 2016 | vineri, 30 septembrieCu dedicație pentru familie: noua generație Honda Civic Sedan a fost prezentată la ParisHonda a scos la lumină la Salonul Auto de la Paris toate versiunile de caroserie ale noii generații Civic, cu excepția break-ului. Până atunci, familiștii se pot baza pe Civic Sedan, o mașină care arată mai bine ca niciodată. Citeste tot
-
PARIS 2016 | vineri, 30 septembrieHot Hatch killer: Audi RS3 Sedan pune pe masă 400 de cai putere și performanțe de supercarNu ai nevoie de hayon pentru a avea o compactă care sfidează orice model compact de performanță produs vreodată. Noul RS3 Sedan are 400 de cai putere și face 0-100 km/h în doar 4.1 secunde. Citeste tot
-
PARIS 2016 | vineri, 30 septembrieO nouă viață: Land Rover Discovery ajunge la a cincea generație și se modernizează seriosCel mai mare SUV al gamei Land Rover primește începând din această toamnă o nouă generație. Discovery se aliniază la estetica familiei și aduce tehnologie și elemente practice care vor face deliciul familiștilor. Citeste tot
Transmisia EDC, desi o transmisie foarte buna, nu "stie" 4x4. Asta inseamna ca nu vom avea niciodata Duster 4x4 automat, asa cum nu exista nici Qashqai sau Kadjar. Pacat... Se putea alege, zic eu, o solutie tehnica mai veche care sa permita tractiune integrala impreuna cu transmisie automata.