Skoda Octavia RS bate Ferrari 458 Italia pe Transfăgărășan: nou record pe urcarea de 12.3 kilometri dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac
Pilotul român Andrei Mitrașcă a reușit să bată recordul urcării pe Transfăgărășan, deținut de anul trecut de italianul Fabio Barone. Dacă Barone a urcat cu un Ferrari, Mitrașcă a bătut clar timpul acestuia la volanul unei Octavia RS în echipare de serie.
Transfăgărășanul a devenit în ultimii trei ani principala atracție turistică a României, iar turiști "motorizați" vin din toată lumea pentru a simți pe pielea lor modul în care șoseaua care leagă Muntenia de Transilvania peste Munții Făgăraș te face să te simți atunci când conduci o mașină. Însă Transfăgărășanul nu a devenit doar loc de pelerinaj pentru cei care își doresc relaxare, ci și pentru cei care vor senzații tari.
Anul trecut, un pilot italian stabilea un prim record de viteză pe urcarea de 12.3 kilometri care leagă Bâlea Cascadă de Bâlea Lac, cea mai spectaculoasă și în același timp periculoasă porțiune a șoselei de peste munți. Fabio Baroni urca atunci cu un Ferrari 458 Italia în 9 minute și 13 secunde pe traseul care urcă până la 2100 de metri într-o succesiune de viraje strânse legate de linii drepte.
Ei bine, recordul acestuia nu a stat în picioare decât puțin peste un an, pentru că un român a reușit astăzi să-l doboare. Pilotul Andrei Mitrașcă și navigatoarea Magda Matei au reușit să urce astăzi pe același traseu într-un timp cu nu mai puțin de 47 secunde mai bun: 8:26.160.
Noul record este cu atât mai interesant cu cât cei doi nu au avut nevoie de un supercar pentru a reuși această performanță, realizată la volanul unui exemplar Skoda Octavia RS de serie, cu anvelope de șosea Dunlop SP Sport Maxx, fără modificări structurale speciale dedicate acestei încercări.
Noul record a fost omologat de Federația Română de Automobilism Sportiv, care a pus la dispoziție aparatură omologată de cronometrare TAG Heuer.
"Sunt foarte bucuros că am reușit să luam recordul. De când am văzut timpul realizat de Ferrari am considerat că este o invitație pe care nu o pot refuza. Au fost necesare multe avize, multe aprobări și a fost nevoie ca cineva să aibă încredere în mine și în Magda că putem să luăm recordul cu o mașină „normală”, destinată publicului larg. Nu am atins viteze foarte mari, dar am putut să forțăm pe viraje și să ținem un ritm ridicat. Ne-am simțit foarte bine în mașină, mai ales că am mai concurat împreuna la Raliul Sibiului în 2014, chiar pe acest traseu. Am avut noroc și cu vremea care putea să ne dea peste cap toate eforturile", a declarat pilotul Andrei Mitrașcă la finalul încercării reușite de record.
Vă reamintim faptul că Skoda Octavia dezvoltă în versiune RS 230 de cai putere și 350 Nm scoși dintr-un motor TSI de 2.0 litri. Transmisia automată DSG este oferită standard, iar puterea este trimisă punții față. Modelul ceh oferă o accelerație 0-100 km/h în 6.8 secunde, în timp ce viteza maximă pe care o poate atinge este de 249 de km/h.
Din stire aflam de fapt ca un pilot roman e mai bun decat respectivul pilot italian. Octavia nu are nicio legatura cu 458 Italia.